راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی پی مورگان چیس و بانک ملی کانادا پلتفرم زنجیره بلوک جدیدی برای ارائه ابزارهای مالی آزمایش می‌کنند

جی پی مورگان چیس به همراه بانک ملی کانادا و دیگر شرکت‌های بزرگ، در حال آزمایش پلتفرم زنجیره بلوک جدیدی برای ارائه ابزارهای مالی هستند. درواقع هدف این بانک‌ها از انجام چنین کاری ایجاد و ساده کردن مبادلات تجاری، پرداخت، پرداخت‌های نرخ بهره و دیگر فرایندها بوده است.

این پلتفرم بعد از یک سال استفاده از یک زنجیره بلوک منبع بازی به نام Quorum، ساخته شده است. جی پی مورگان این زنجیره بلوک منبع باز را به‌صورت درون سازمانی توسعه داده است و به دنبال توسعه بیشتر آن است.

شرکت‌کنندگان در این آزمایش، علاوه بر اسامی بالا، بخش مدیریت دارایی گلدمن ساکس، صندوق مدیریت گلدمن ساکس، Pfizer، شرکت وسترن اسِت و دیگر سرمایه‌گذاران در گواهی سپرده نیز هستند.

بانک‌ها میلیون‌ها دلار برای توسعه زنجیره بلوک، نرم‌افزاری که در ابتدا برای ایجاد ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفت، هزینه کرده‌اند تا درنهایت بتوانند انواع فرایندهای پرداخت‌های برون مرزی تا پرداخت اوراق بهادار را ساده‌سازی کنند.

دیوید فورلانگ معاون ارشد هوش مصنوعی، صندوق سرمایه‌گذاری و زنجیره بلوک بانک ملی کانادا می‌گوید: «فناوری‌های مرتبط با زنجیره بلوک این پتانسیل را دارند که بتوانند تغییرات زیادی را در صنعت سرویس‌های مالی ایجاد کنند.»

به گفته عمر فاروق، مدیر اقدامات زنجیره بلوک جی پی مورگان، برنامه توسعه نرم‌افزار Quorum جی پی مورگان هم به این دلیل است که این تکنولوژی طرفداران بسیار زیادی دارد.

او در ادامه می‌گوید با اینکه این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما بانک توانسته حمایت بسیاری از موسسات مالی و شرکت‌های فناوری بزرگ را به دست آورد.

مدیر بخش زنجیره بلوک جی پی مورگان معتقد است که موضوع توسعه زنجیره بلوک در صنعت مالی هنوز در مراحل ابتدایی خودش قرار دارد اما این بانک به شدت نسبت به پتانسیل‌های این فناوری خوشبین است.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.