راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از راهکار جامع شاپ در نمایشگاه سیملس 2018

شرکت شاپ به‌عنوان اولین فین‌تک تاسیس شده در گروه توسن برای نخستین بار در نمایشگاه سیملس شرکت کرد و به‌عنوان اولین اپراتور صندوق فروشگاهی هوشمند در ایران از محصولات انحصاری خود در نمایشگاه رونمایی کرده است.

شاپ با اتکا به طراحی متخصصان خود و همکاری با شرکت پکس توانسته راهکار جامعی برای مدیریت نیازهای طیف وسیعی از فروشگاه ها ارائه کند. بخش سخت‌افزاری این راهکار در سری محصولات E شرکت پکس، دیده می‌شود.

امیرمسعود پورهاشم مدیر اجرایی شاپ می‌گوید: «در طراحی  این محصولات سخت‌افزاری سعی شده آمیخته‌ای از صنعت پرداخت و خرده فروشی در یک هارمونی در کنار یکدیگر به مشتری ارائه شود.»

بخش سخت افزاری این راهکار شامل یک تبلت اندرویدی، یک پرینتر فروشگاهی و یک پایانه فروشگاهی لمسی است. این محصولات آخرین تاییدیه‌های مربوط به صنعت پرداخت را پشتیبانی می‌کند و دارای گواهینامه PCI5 است.

به گفته پورهاشم در طراحی این راهکار سعی شده است از تمامی درگاه‌های ارتباطی مورد نیاز در یک واحد صنفی اعم از درگاه‌های گرافیکی و صوتی و غیره پشتیبانی شود.

پورهاشم در ادامه توضیح می‌دهد: «راهکارهای متداول در بازار همگی از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و همین مسئله و دگرگونی تکنولوژی ایجاد شده موجب شد تا شاپ راهکار خود را با آخرین روش‌های تکنولوژی روز طراحی کند. این مورد علاوه بر آنکه بر تجربه کاربری تاثیر زیادی دارد موجب کاهش زمان آموزش سامانه‌ها نیز می‌شود.»

راهکار طراحی شده با توجه به استقبال مردم از سامانه‌هایی نظیر Google Drive مبتنی بر کلود است و سرویس‌های خود را به صورت ابری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، بنابراین همانطور که مشتریان گوشی‌های هوشمند قادر هستند به تمامی داده‌ها و اطلاعات خود در هر نقطه ای دسترسی داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه تک استور در هر زمان و هر مکانی اطلاعات کسب‌وکار خود را مشاهده، تغییر و مدیریت کنند.

 

معرفی سخت افزارهای رونمایی شده

دستگاه E500

این دستگاه که به صورت ثابت در محل نصب می‌شود شامل یک تبلت، یک دستگاه پرینتر فروشگاهی و یک دستگاه پایانه فروشگاهی لمسی است که برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب است.

این دستگاه در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه شده است و در حال حاضر رنگ‌های سفید، آبی و قرمز آن قابل ارائه است. به گفته پورهاشم این دستگاه قابل پیشتیبانی از تمامی پرینترهای موجود در بازار با هر نوع اتصال شبکه‌ای و هم‌چنین هر نوع Laser Gun با هر نوع پروتکل ارتباطی را دارا است.

دستگاه E600

این دستگاه نسخه قابل حمل دستگاه E500 است. این دستگاه نیز دارای یک تبلت، یک دستگاه پرینتر و یک دستگاه پایانه فروشگاهی لمسی است که در رنگ مشکی به مشتریان ارائه می‌شود.

پیشنهاد شاپ استفاده از این دستگاه در محیط هایی نظیر کافی شاپ ها، رستوران ها و …. است که در آن مشتری قادر خواهد بود با دیدن منو انتخاب خود را تکمیل و وجه لازم را پرداخت و فاکتور خود را نیز دریافت کند.

دستگاه E800

این دستگاه نیز نظیر دستگاه E500 به صورت ثابت در محل کسب‌وکار نصب می‌شود. این دستگاه برای کسب‌وکارهایی که دارای واحدهایی با متراژهای بالاتر هستند مناسب است. این دستگاه نیز شامل یک تبلت، یک دستگاه پایانه فروشگاهی لمسی، مانیتور دوم و یک دستگاه پرینتر فروشگاهی است و قابلیت پشتیبانی و اتصال به هر دستگاه Laser Gun و پرینتر دیگر را نیز دارد.

راهکار جامع شاپ

رونمایی از سامانه Tech Store

شاپ سامانه‌ای با عنوان Tech Store راه‌اندازی کرده است. این سامانه که روی تمامی دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید شرکت PAX وجود دارد فضایی مناسب برای عرضه محصولات شرکت‌های فین‌تک و استارت‌آپ‌ها است. حوزه فعالیت شرکت‌های متقاضی می‌تواند گستره وسیعی از مدیریت فروشگاه تا آموزش کاربران را در بر بگیرد.

پورهاشم در ادامه توضیح می‌دهد: «شرکت شاپ آماده ارائه زیرساخت‌های لازم برای عرضه نرم‌افزارهای در این بستر است هم‌چنین شاپ نسبت به ارائه زیرساخت‌های لازم برای توسعه خدمات متقاضیان و هم چنین پشتیبانی از کسب‌وکار مشتریان خود را متعهد می‌داند.»

پورهاشم توضیح داد که فعالان در این حوزه می‌توانند از طریق تماس با شماره  54705000 – 021 درخواست خود را برای دریافت مستندات و شروع همکاری اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.