راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به تعدادی از شرکت‌های حاضر در یازدهمین نمایشگاه کار که به صورت مجازی در حال برگزاری است

امسال نمایشگاه کار هم مانند بسیاری از رویدادها، برنامه‌ها و همایش‌ها به صورت مجازی برگزار شد. چنین رویدادهایی می‌تواند میزان آمادگی خودمان و همینطور زیرساخت‌هایمان را در کوچ کردن به فضای مجازی نشان دهد. چند وقت پیش (اول بهمن) هم برای اولین بار نمایشگاه کتاب به صورت مجازی آغاز به کار کرد که به نظر می‌رسد برای برخی تجربه جالبی نبوده است. (+)

یازدهمین نمایشگاه کار هم امسال به صورت مجازی از ۴ بهمن ماه آغاز شده و تا هفتم بهمن ماه، با مشارکت بیش از ۴۰ سازمان ادامه دارد. نمایشگاه کار و کارگاه‌های تخصصی آن یک رویداد چندوجهی استخدام است که بازدیدکنندگان و بنگاه‌های حرفه‌ای شرکت‌کننده را در یک محیط پویا تشویق به ایجاد ارتباط حرفه‌ای جدید می‌کند. این نمایشگاه باتوجه به احاطه‌ای که بر پروسه جستجوی انوع موقعیت‌های شغلی اعم از مشاغل تخصصی، خدمات کاریابی، توسعه حرفه‌ای، برنامه‌های آموزشی، آموزش‌های حرفه‌ای، مشاغل آزاد و خدمات کارآفرینی دارد، می‌تواند به یک رویداد برجسته در زمینه ارتباط کارجو و کارفرما تبدیل شود.

اگر نگاهی به آمار و ارقام به‌دست‌آمده از نمایشگاه کار در ادوار گذشته بیندازیم می‌بینیم که طی این دوره‌ها، به طور میانگین بیش از ۱۵ هزار بازدیدکننده و بیش از ۵۰۰ موقعیت شغلی در هر دوره وجود داشته است. همچنین بیش از ۵۵۰ سازمان در نمایشگاه کار حضور داشتند و ثمره آن هم بیش از ۳۷۰۰ استخدام بوده است.

حالا در این دوره هم اهداف و خط‌مشی نمایشگاه کار تغییری نکرده است و در نمایشگاه مجازی کار هم این امکان برای افراد فراهم شده تا با مدیران و کارشناسان جذب و استخدام سازمان‌های معتبر بدون واسطه و رودررو، البته به صورت آنلاین، ملاقات کنند تا درنهایت با ارسال رزومه برای فرصت‌های شغلی موجود در سازمان‌های حاضر در نمایشگاه کار، شانسشان را برای استخدام امتحان کنند.

امکان دیگری که در این رویداد مجازی وجود دارد، وبینارهای آموزشی است که توسط مدیران سازمان‌های حاضر در نمایشگاه به صورت کاربردی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

در نمایشگاه کار مجازی امسال، سه سالن قرار داده شده است که با ورود به سایت نمایشگاه، می‌توانید روی هر سالن کلیک کرده و وارد آن شوید و با غرفه‌ها و به عبارتی سازمان‌های حاضر در هر سالن، آشنا شوید. در هر سالن تعدای سازمان حضور دارند که می‌توانید با کلیک روی «مشاهده غرفه»، علاوه بر آشنایی با آن شرکت و مشاهده فرصت‌های شغلی موجود در آن سازمان، درخواست گفت‌وگو با کارفرما را هم داشته باشید.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کار، شرکت‌های نام‌آشنا و شناخته‌شده‌ای هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.


سالن شماره ۱


شرکت توسن

شرکت توسن در سال ۱۳۷۸ با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راهکارهای نوین در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات کشور مانند بانکداری و دولت الکترونیک، تاسیس و تا سال ۱۳۸۷ تحت عنوان کیش وِیر و پس از آن با نام توسن به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و ارگان‌های دولتی پرداخته است. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر پرسنل و کارشناس فنی سرآمد، با تخصص‌های متنوعی در راستای خلق ارزش در کسب‌وکار مشتریان توسن مشغول به فعالیت هستند. کارکنان توسن نه تنها تولید می‌کنند بلکه آنها با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در زمینه فناوری‌های مالی و محصولات، انقلاب و تغییر در صنعت خدمات مالی بوجود می‌آورند.

شرکت توسن با ۲۳ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار مجازی حضور دارد.

شرکت گرایش تازه کیش(GSS)

گروه شرکت‌های گرایش تازه کیش در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در حال حاضر در قالب ۱۶ شرکت بین‌المللی مشغول به فعالیت است. این شرکت همچنین رتبه درجه 1 شورای عالی انفرماتیک ایران را دارا است. گرایش تازه کیش در طول مدت فعالیت خود ارائه‌دهنده راهکارهای نوین در زمینه صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک، کنترل تردد جادهای (ETC, ITS) ، پروژه‌های امنیتی و همچنین طراحی و اجرای پروژه‌های نوین در زمینه IT است.

شرکت گرایش تازه کیش با ۲۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار حضور دارد.

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران

هر فردی که حتی تجربه اندکی در بورس و بازار سرمایه دارد، حتما با سایت TSETMC آشناست. این سایت از پربازدیدترین سایت‌های ایرانی است و رتبه‌ی الکسای آن 10 است. تکیه بر ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران چنین دستاوردی را رقم زده است. شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در سال 1373 تأسیس شد. وظیفه‌ اصلی این شرکت، مدیریت و توسعه‌ سامانه‌ معاملات بورس در ایران است. خرید و فروش هر نوع اوراق بهادار در بازار بورس ایران از طریق سامانه‌ی معاملات انجام می‌شود. در واقع شرکت مدیریت فناوری بورس تهران زیرساخت‌های لازم برای انجام خرید و فروش هر نوع اوراق بهادار در بازار بورس ایران را فراهم می‌آورد.

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با ۶ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار حضور دارد.

گروه آگاه

کارگزاری آگاه به عنوان اولین شرکت گروه آگاه در سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد. این کارگزاری دارای رتبه کیفی الف و جزو سه کارگزاری برتر کشور است. از بدو شکل‌گیری آگاه، تخصص محوری و جذب سرمایه انسانی تحصیل کرده، جوان و علاقه مند محور اصلی قرار گرفت. ارتقاء دانش فنی مجموعه بر مبنای آموزش مستمر و در حین کار، تشویق همکاران به کسب مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه و حضور فعال در عرصه‌های مختلف صنعت کارگزاری، سبب شد آگاه در مدت حیات خود در بازار سرمایه، روند رو به رشدی را طی کند.

گروه آگاه با ۵ موقعیت شغلی در نمایشگاه حضور دارد.

ستاره اول

شرکت ستاره‌اول به عنوان جوان‌ترین شرکت هلدینگ همراه‌اول و با سرعت رشد بسیار بالا در حوزه ICT شناخته شده است. این شرکت به لحاظ ارتباط بدون واسطه با مشترکین و با استفاده از بازخوردها و نقطه نظرات آن‌ها و در جهت تجربه بهتر سرویس‌دهی، در سال 1394 شروع به کار کرد و در حال حاضر با بیش از 100 همکار، مشغول به فعالیت و ارائه خدمات برخط است. از مهم‌ترین اهداف شرکت ستاره‌اول می‌توان به کوتاه کردن چرخه دریافت قبوض و تسریع در روند وصول مطالبات، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش خرید شارژ مشترکین اعتباری به صورت الکترونیکی و لحظه‌ای و توسعه و تنوع محصول با تحلیل نیاز مشترکین، اشاره کرد.

در جهت رفع نیاز این شرکت از طریق سایت ستاره سیم و رندترین نسبت به فروش سیم کارت‌های درخواستی با مکانیزم حراج آنلاین اقدام می‌کند.

شرکت ستاره اول با ۱۱ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار مجازی حضور دارد.


سالن شماره ۲


گارگزاری مفید

استراتژی‌های سرمایه انسانی مفید، متمرکز بر استعداد و پتانسیل رشد افراد است، اخلاق حرفه‌ای، نوآوری و خلاقیت از ارزش‌های کلیدی خانواده مفید است.

کارگزاری مفید با ۲۷ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار حضور دارد.

انتقال داده‌های آسیاتک

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال ۱۳۸۲، به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT، تأسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی مشترکین (DSL) شد و هم چنین از سال ۸۷ جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها نیز موفق به دریافت مجوزهای ISDP و ISP در ۳۰ استان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

این شرکت از سال ۹۲ نیز با توجه به توسعه خدمات خود، در جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده اقدام به اخذ مجوز IDC به شماره ۶۲۹۵/۵۰۰ از مرکز ملی فضای مجازی کرد. در سال ۹۳ نیز با توجه به اتمام مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات، مجوز جدید FCP به عنوان جایگزین مجوزهای PAP، ISDP و ISP اعلام شد و این شرکت موفق به اخذ این مجوز به شماره ۱۶-۹۴-۱۰۰ از سال ۱۳۹۴ با اعتبار ده ساله تا سال ۱۴۰۴ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده شد.

شرکت آسیاتک با ۱۷ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار مجازی حضور دارد.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسئولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده و هم اکنون در گروه هلدینگ فناپ فعالیت می‌کند. این شرکت با حفظ استانداردهای بین‌المللی خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام به بستر‌سازی جهت ارائه خدمات پرداخت الکترونیک با استفاده از ابزارهای نوین این صنعت کرده است.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد با ۲۷ موقعیت شغلی در نمایشگاه حضور دارد.

بانک سامان

ارائه خدمات به مشتریان شعبه‌ای با تمرکز بر استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و در مکان‌هایی که بانک حضور دارد. مشتریان برتر شامل دو گروه: سامانیان خاص (Saman Private) و سامانیان ویژه (Saman Premier). شرکت‌های متوسط و بزرگ (داخلی و خارجی) برای انجام معاملات بین‌المللی. انتخاب نخست بانک‌های بین‌المللی برای ایجاد ارتباط مؤثر کارگزاری و همکاری متقابل در راستای گسترش حجم معاملات بین‌المللی. انتخاب نخست نیروهای نخبه برای همکاری. کسب بیشترین سهم بازار در بین بانک‌های خصوصی در معاملات و عملیات ارزی

بانک سامان با ۶ موقعیت شغلی در نمایشگاه حضور دارد.

بهسازان ملت

شرکت بهسازان ملت در سال 1373 با هدف توسعه‌ کاربرد فناوری اطلاعات در بانک ملت تاسیس شد. این شرکت از آغاز تاسیس با تجهیز منابع و به‌کارگیری متخصصان مجرب در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، ارتباطات و خدمات بانکی، تلاش گسترده‌ای را جهت طراحی و تولید انواع راه‌حل‌ها و محصولات بانکی انجام داده است. اهتمام جدی در جذب، به‌کارگیری و توسعه‌ مدیران و کارشناسان متخصص، آگاه و کاردان، حرکت همراستا با فناوری‌های روز جهان در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و بانکداری، تطابق با استانداردهای بین‌المللی و فراروش‌های روزآمد در تولید نرم‌افزارهای کاربردی و ایجاد روحیه‌ خودباوری در تولید ملی نرم‌افزارهای بزرگ، اصلی‌ترین خط ‌مشی‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد.

شرکت بهسازان ملت با ۱۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار حضور دارد.


سالن شماره ۳


تجارت الکترونیک پارسیان

شرکت تجارت الکترونيک پارسيان (تاپ) با نام تجارت الکترونيک ايرانيان در سال ۱۳۷۹ به صورت شرکت سهامی خاص تأسيس شد. شرکت در سال ۱۳۸۹ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذيرفته و در حال حاضر سهام آن از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار قابل داد و ستد است. بخش عمده‌ای از سهام شرکت متعلق به شرکت گروه داده‌پردازی بانک پارسيان از شرکت‌های وابسته به بانک پارسيان است.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۹ موقعیت شغلی در نمایشگاه حضور دارد.

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان (دیجی‌پی)

دیجی‌پی یک استارت‌آپ جوان در حوزه پرداخت الکترونیک با مجوز پرداخت یاری است که حاصل ادغام استارت‌آپ هُماپی در هلدینگ دیجی کالا است. دیجی‌پی در سال ۱۳۹۷ عضوی از خانواده دیجی کالا شد. هدف گروه دیجی کالا از ورود به حوزه فین‌تک، ارائه سرویس‌های پرداخت الکترونیک با پایداری بالا و بهترین تجربه برای مشتری بود. به دنبال تعریف این هدف، مسیر توسعه سرویس‌های دیجی‌پی مشخص شد. محصولات شرکت: -Smart IPG) ) درگاه پرداخت هوشمند اینترنتی -(Refund) بازگشت وجه به مشتری -(Payout) پرداخت وجه با کیف پول تجاری -اپلیکیشن موبایل دیجی پی -(Smart Dashboard) داشبورد هوشمند -کیف پول خرید اقساطی است.

این شرکت با ۱۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار حضور دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.