راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فین‌تک، چاه نفت جدید در خاورمیانه

هرچند گوشی‌های همراه هوشمند محبوبیت بالایی بین شهروندان کشورهای خاورمیانه دارد ولی این منطقه، یکی از آخرین نقاط دنیا بوده که در مقوله فین‌تک فعالیت قابل‌توجهی از خود نشان داده است. بااین‌حال رویدادهای اخیر حکایت از آن دارد که اکنون کشورهای خاورمیانه به اهمیت فناوری‌های مالی پی برده‌اند.

وب‌سایت Banks.am به نقل از فوربس با اشاره به این که فین‌تک می‌تواند به «چاه نفت خاورمیانه» تبدیل شود، گفته این دسته از فناوری‌ها می‌رود که در زمره قدرتمندترین و اثرگذارترین فناوری‌های اقتصادی رایج در این نقطه از جهان جای گیرد.

عبدالعزیز فهد الجوف مدیرعامل شرکت PayTabs که در زمینه پرداخت‌های اینترنتی فعالیت می‌کند می‌گوید چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی، فرصت‌های فین‌تکی زیادی پدید آورده است. چشم‌انداز 2030 عربستان برنامه‌ای برای کاهش وابستگی عربستان به درآمدهای نفتی و نیز تنوع بخشیدن به اقتصاد از طریق توانمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط است.

در ده سال گذشته، بیش از 100 میلیون دلار در شرکت‌های فین‌تک خاورمیانه سرمایه‌گذاری شده و طبق پیش‌بینی‌ها این رقم تا سال 2020 به دو برابر افزایش می‌یابد.

در سال 2013 تعداد 44 شرکت فین‌تکی در این منطقه فعالیت داشته که این رقم در سال 2015 به 105 مورد رسیده است و بر اساس برآوردها، احتمالاً در سال 2020 دو برابر خواهد شد.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.