راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قیمت اولیه ارز رمزنگاری‌شده ونزوئلا با نام پترو، 60 دلار تعیین شد

ارز رمزنگاری‌شده با پشتوانه نفت کشور ونزوئلا به نام پترو، با ارائه وایت‌پیپر رسمی ارز خودش، یک گام دیگر رو به جلو برداشت. این وایت‌پیپر به طور رسمی توسط رئیس جمهور امضا شده است و در نهایت برای انجام بررسی‌هایی در دسترس قرار گرفته است. به دنبال ارائه این وایت‌پیپر، ارز پترو قرار است که در ICO با قیمت 60 دلار به فروش برسد.

دی ماه بود که دولت ونزوئلا در بیانه‌ای خبر از راه‌اندازی یک ارز رمزنگاری‌شده با پشتوانه 5.3 میلیارد بشکه نفت داد و برنامه‌ای که دولت برای در پیش فروش کردن ارز پترو در 20 ماه فوریه، در راستای کنترل تورمی است که در کشورهای دارای نفت بسیار رایج است.

البته انتظارها بر این است که فروش توکن پترو در عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) فروش به مراتب بزرگتری نسبت به Filecoin، Tezos، EOS و حتی تلگرام باشد. اگر بخواهیم خیلی دقیق و واضح بیان کنیم، ممکن است ارزش به‌دست‌آمده در ICO پترو برابر با مجموع درآمدی است که در ICO سال گذشته به دست آمد.

خالق پترو با تاکید بر اینکه پترو هیچ شباهتی به ترفند پانزی نخواهد داشت گفت: «ارز پترو به سرمایه‌گذاران فرصت ورود به بازار دارایی رمزنگاری‌شده را می‌دهد و این فرصت را با یک ابزار دارای ارزش ذاتی که امن‌تر، پایدارتر و حساس به انجام تجزیه‌وتحلیل‌های اساسی است و از آنجایی که چنین ارزی به یک صنعت گسترده متصل است بنابراین برای انجام تراکنش‌های بزرگ‌تر و حتی به‌عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده قرار بگیرد.»

وایت‌پِیپر ICO ارز پترو یک سری ویژگی‌های اصلی دارد که به برخی از آن اشاره می‌کنیم:

حددو 100 میلیون ارز PTR ایجاد خواهد شد و هرکدام به 100 میلیون قسمت تقسیم می‌شوند. کوچکترین واحد پترو mene نام دارد که درواقع دومین زبان رایج در کشور ونزوئلا محسوب می‌شود.

در پیش فروش این ارز، تقریبا 38.4 درصد از توکن‌ها از 20 فوریه در دسترس خواهد بود درحالی‌که 44 درصد آن هم در ماه آینده در دسترس خواهند بود.

ارز پترو به‌عنوان یک استاندارد توکن اتریوم فعالیت می‌کند و روی DEXes قابل تبادل و تجارت خواهد بود و حتی ممکن است در لیست صرافی‌های بزرگ غیرآمریکایی نیز قرار بگیرد.

منبع: CoinGape

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.