راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه شرکت توسن با عنوان هوش مصنوعی در صنعت بانکی در روز دوم برگزار شد

کارگاهی با عنوان «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکی» توسط مجید عبداله‌خانی و فرشاد صفری از شرکت توسن در سالن G52  برگزار شد.

عبداله‌خانی در صحبت‌هایش گفت چیزی که هوش مصنوعی را در صنعت بانکی متفاوت می‌کند وجود دیتا است و ادامه داد: «به گفته آینده‌نگران چهارمین انقلاب صنعتی در دنیا از ترکیب هوش مصنوعی، اطلاعات، کلان داده و اینترنت اشیا و کلود خواهد بود.»

عبداله خانی ادامه داد که استفاده از بیگ دیتا، هوش مصنوعی، تحلیل پیچیده و حسابگری پیچیده از روندهای سال ۲۰۱۷ برای موسسات مالی بوده است.

عبداله‌خانی در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که هوش مصنوعی به 5 طریق می‌تواند در بانکداری تغییرات ایجاد کند که به این شرح است:

دستیاران دیجیتال هوشمند برای تقویت و بهبودخدمات به مشتریان، اتکا به داده برای تصمیم‌های حوزه تخصیص وام و جلوگیری از نکول، کشف تقلب از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین و شناخت الگوها، تشخیص هویت بایومتریک از طریق شخیص تصاویر و صدا و تحلیل‌های مبتنی بر داده‌های مالی و سرویس‌های فعال‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق کانال‌های دیجیتال.

فرشاد صفری ادامه سخنرانی و ارائه را به دست گرفت و صحبت‌هایش را با ارائه گزارشی از دیلویت در سال ۲۰۱۵ شروع کرد و توضیح داد که برخلاف سیستم‌های کامپیوتری سنتی که توسط افراد برنامه‌ریزی می‌شوند تا وظایف خاصی را انجام دهند، سیستم‌های شناختی این قابلیت را دارند که از طریق تعاملات خود با انسان‌ها و داده‌ها به طور مداوم یاد بگیرند و هوشمند‌تر شوند.

صفری توضیح داد که هوش مصنوعی در بخش سرویس‌ها و محصولات، پردازش فرایندها و بینش ارزش افزوده‌های بیشتری را می‌تواند به سبد محصول‌هایتان اضافه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.