راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از اولین کارت اعتباری متصل با تراشه تلفن همراه در CES 2018

شرکت داینامیک اند اسپرینت در رویداد CES 2018 خبر از یک کارت پرداخت قابل برنامه‌ریزی مجدد داد که می‌تواند برای حساب‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد؛ مانند کارت‌های نقدی، اعتباری، وفاداری و دیگر تراکنش‌هایی که برای انجام شدن از تراشه‌های مغناطیسی استفاده می‌کند. اما این کارت به مراتب نسبت به دیگر کارت‌های اعتباری هوشمندتر است و چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند این است که جزو اولین کارت‌های موجود با تراشه تلفن همراه است و برای اولین‌بار به بانک‌های ایالات متحده می‌آید.

در حال حاضر به این تکنولوژی کارت کیف پول می‌گویند اما درنهایت زمانی که این محصول به دست مصرف‌کنندگان برسد اسمش مجددا توسط بانک یا صادرکننده انتخاب می‌شود.

آنتن موبایلی که درون کارت وجود دارد امکان ارتباط مستقیم با بانک را فراهم می‌کند. این امکان ارتباط مستقیم می‌تواند برای مواردی مانند گرفتن یک کارت جایگزین، ارسال پیشنهاد ویژه به‌طور مستقیم به کارت، دانلود اطلاعات امنیتی جدید و یا قفل کردن کارت در موارد ضروری، مفید باشد.

استفاده از نمونه اولیه این محصول که بسیار راحت و آسان بود. ویژگی جالب دیگری که این کارت کیف پول دارد این است به دلیل برخورداری از چیپی که می‌تواند خودش را شارژ کند، هیچ‌وقت شارژ باتری‌اش تمام نمی‌شود.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.