راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محمدصادق مفتح، مردی برای تمام فصول سرد و گرم سال

زمانی ‌که محمدصادق مفتح پا به معاونت داخلی وزارت بازرگانی گذاشت چهره این معاونت را به ‌کلی تغییر داد؛ او در این معاونت با تعریف پروژه‌هایی مانند کارت هوشمند اصناف سعی کرد بخش توزیع کالا در بدنه صنف را تا حدودی الکترونیکی و آنلاین کند تا این بازار بی‌سامان، سامانی به خود گیرد.

سابقه فعالیت مفتح تقریبا به سه دهه می‌رسد و همکارانش او را مردی مورد اعتماد می‌دانند و حتی بسیاری او را وزیر پشت پرده وزارت بازرگانی لقب داده بودند. او طی این سال‌ها به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل سازمان صنایع دستی ایران، مدیرعامل شرکت گسترش خدمات بازرگانی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، معاون توسعه بازرگانی داخلی و … فعالیت کرده و بارها به عنوان نماینده وزارت بازرگانی عضو هیات‌رییسه اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران بوده است. مفتح طی دو سال اخیر معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی را شکل داد و پس از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنایع را نیز زیر پوشش خود قرار داد.

مفتح به شعار شهروند الکترونیکی سرسختانه اعتقاد دارد، از این رو با جدیت توسعه مراکز میانی را در دستور کارش قرار داده، تا جایی که طی یک ‌سال اخیر محضرخانه‌های سطح کشور به محلی برای ثبت‌نام و صدور گواهی امضای الکترونیکی تبدیل شده‌اند. او در کنار این موضوع اجرای پروژه ایران‌کد را برای دادن هویت الکترونیکی به کالاها و خدمات در دستور کار دارد و تمام اهتمامش را برای توسعه شبکه بزرگ ارتباطی بازرگانی موسوم به شباب اختصاص داده است.

منبع: عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.