راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فدرال رزرو فعلا برنامه‌ای برای تولید ارز دیجیتالی خودش ندارد

به گفته جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو با اینکه این بانک برنامه‌ای برای تولید ارز مجازی ندارد اما به‌طور جدی در زمینه فناوری زنجیره بلوک علاقه نشان داده و تحقیق خواهد کرد.

او در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که: «بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا بسیار به این موضوع علاقه نشان داده‌اند که چطور فناوری زنجیره بلوک که زیرساخت ارز بیت‌کوین است توانسته باعث انجام پرداخت‌های امن‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر شود. در حال حاضر فدرال رزرو به‌دنبال توسعه ارز مجازی خودش نیست؛ با اینکه برخی‌ها ممکن است این ارزهای دجیتالی را به‌عنوان پول رسمی نیز در نظر بگیرند.»

همین چند وقت پیش بود که جروم پاول، عضو فدرال رزرو آمریکا در جلسه‌ای گفت که ارزهای دیجیتالی صادرشده توسط بانک مرکزی می‌تواند هدف جهانی برای انجام حملات سایبری، جعل هویت سایبری و دزدی‌های سایبری شود.

به گفته پاول، رمزنگاری‌های پیشرفته می‌تواند میزان آسیب‌پذیری توسط حملات سایبری را کاهش دهد اما از طرفی امکان پنهان کردن فعالیت‌های غیرقانونی را به مراتب آسان‌تر می‌کند.

زمانی هم که مدیرعامل جی‌پی مورگان جیمی دایمون بیت‌کوین را یک کلاهبرداری خواند، گفت که با ارزهای دیجیتالی با پشتوانه دولتی احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.

از طرف دیگر، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در گزارش ماه سپتامبر خودش به این موضوع اشاره کرد که ممکن است روزی برسد که لازم باشد بانک‌ها ارزهای رمزنگاری‌شده خودشان را صادر کنند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.