راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسترکارت در مانی 2020 از نسخه نمایشی تجربه خرید واقعیت افزوده خودش رونمایی کرد

مسترکارت برای توسعه تجربه خرید واقعیت افزوده، با شرکت‌ کووالکوم (Qualcomm) و شرکت Osterhout Design Group وارد همکاری شد.

شرکت کووالکوم در حوزه طراحی چیپ موبایل فعالیت دارد و ODG هم تولیدکننده فناوری‌های پوشیدنی است. این تجربه واقعیت افزوده شامل عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده R-9 شرکت ODG، بررسی هویت موبایلی، تأیید عنبیه چشم و پرداخت‌های همراه ازطریق مسترپس است.

این عینک‌های هوشمند برخی ویژگی‌های محصول، مانند قیمت آن را، به‌صورت دیجیتالی و هنگام خرید به مصرف‌کننده نشان می‌دهد. سپس فرد می‌تواند با استفاده از مسترپس کالای موردنیازش را خریداری و ازطریق اسکن عنبیه چشم، هویت خودش را تأیید کند.

نسخه نمایشی این سرویس در رویداد مانی 2020 لاس وگاس رونمایی شد. البته این رونمایی به همراه اعلام خبر همکاری مسترکارت با شرکت Sawrovski برای ایجاد اپلیکیشن خرید بر مبنای واقعیت مجازی بود.

هرچه تکنولوژی‌های جدیدی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی محبوبیت بیشتری بین افراد پیدا می‌کند، به همان نسبت هم فرصت‌های بزرگ بیشتری برای بازیکنان حوزه پرداخت وجود خواهد داشت.

همان‌طو که گفتیم فناوری واقعیت افزوده محبوبیت بیشتری بین افراد پیدا می‌کند و باعث می‌شود فرصت‌های بیشتری برای ادغام پرداخت ازطریق تجربیات خرید مانند مسترپس وجود داشته باشد.

انجام روش‌های تأیید اعتبار بیومتریک مانند اسکن عنبیه چشم می‌تواند این اطمینان را به مصرف‌کنندگان بدهد که داده‌هایشان در پلتفرم‌های خرید امن خواهند ماند.

شرکت‌های پرداخت هم به‌دنبال راه‌هایی هستند تا در این فضا محبوبیت بیشتری داشته باشند. برای مثال شرکت Worldpay به‌تازگی پرداخت برمبنای واقعیت مجازی را راه‌اندازی کرد که بیشتر تولیدکنندگان بازی‌های واقعیت مجازی را هدف قرار داده بود.

همچنین شرکت لوازم خانگی Ikea هم اپلیکیشن واقعیت افزوده‌ای راه‌اندازی کرد که به‌صورت دیجیتالی به مصرف‌کنندگان نشان می‌داد که مبلمان جدید در خانه‌شان چه ظاهری خواهد داشت.

جالب است که در انتهای خبر، به گزارش استفانی پاندولف تحلیلگر BI Intelligence درباره تأثیر هوش مصنوعی بر حوزه تجارت الکترونیکی هم اشاره کنیم. در این گزارش مروری شده است بر کاربردهای متعدد هوش مصنوعی در حوزه‌ خرده‌فروشی و مزیت‌هایی که ازطریق این فناوری نصیب خرده‌فروشان می‌شود.

این مزیت‌ها شامل رابط‌های آنلاین شخصی‌سازی‌شده، مناسب‌سازی توصیه‌ها و پیشنهادات و ارائه سرویس‌ها و خدمات فوری و مفید برای مشتریان

در این گزارش به چالش‌هایی که ممکن است هنگام استفاده از این فناوری سرراه خرده‌فروشان قرار داشته باشد اشاره کرده است، چالش‌هایی که بیشتر ریشه در سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌هایی دارد که اغلب منسوخ و یا غیرقابل انعطاف هستند.

منبع: Businessinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.