راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برنده 40 هزار دلاری Money 2020 لاس وگاس مشخص شد / تجربه مشتری کلیدواژه روز سوم رویداد

روز سوم رویداد مانی 2020 روز سرنوشت‌سازی برای استارت‌آپ‌هایی بود که در این رویداد حضور داشتند و طی روزهای اول و دوم به ارائه ایده و یا کسب‌وکارشان مشغول بودند و برای جلب نظر مساعد داوران مراسم، رقابت 3 دقیقه‌ای پرهیجانی میان 24 استارت‌آپ حاضر در رویداد وجود داشت.

اما همه این هیجانات در روز سوم با اعلام برنده نهایی که 40 هزار دلار پول نقد را با خوشحالی با خودش به خانه می‌برد، به پایان رسید.

استارت‌آپ Steady همان استارت‌آپ خوش بخت و اقبالی بودکه توانست جایزه را از چنگ دیگر استارت‌آپ‌ها برباید و با افتخار و خوشحالی به خانه برگردد.

Money 2020 لاس وگاس

روز سوم اما فقط مختص به اعلام برنده نهایی پیچ استارت‌‌آپ‌های مانی 2020 نبود و درواقع این روز با تمرکز ویژه‌ای روی تجربه مشتری و اینکه فناوری چطور می‌تواند به شیوه خدمت‌رسانی ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالی را بهبود بخشد، گذشت که در ادامه شما را در جریان بخش‌های منتخب سخنرانی‌ها و پنل‌های روز سوم قرار می‌دهیم.

پول یکی از نگرانی‌های اصلی برای 40 درصد مصرف‌کنندگان است که اغلب منجر به تصمیم‌گیری‌های مالی ضعیف می‌شود. هرچند که ارائه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، داده‌های مالی و اجتماعی کابرانشان را تجزیه‌وتحلیل کنند و تصویر دقیقی از نیازهایشان به دست آورند.

ارائه‌دهنده می‌تواند با شناسایی لحظه‌های مالی مهم و کلیدی در زندگی مشتری، نیازهایش را برآورده و یک ارتباط عاطفی با کاربر ایجاد کند.

در همین راستا، آمریکن اکسپرس نشان داد که چطور با استفاده از فناوری دیجیتالی توانسته در تجربه کاربری خودش بهبود و پیشرفت ایجاد کند.

حالا دیگر مشتریان می‌توانند با استفاده از الکسا و یک چت‌بات مبتنی بر پیام‌رسان فیس‌بوک به نام Ask Amex، به اطلاعات حسابشان دسترسی داشته باشند.

بعد از آمریکن اکسپرس نوبت به Intuit رسید که در ابتدا کمی درباره وضعیت بد مالی و سلامت مالی ایالت متحده گفت. تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که 44 درصد آمریکایی‌ها حتی از پیدا کردن 400 دلار در مواقع اضطراری عاجزند و حتی 49 درصد آن‌ها بیشتر از آن چیزی که به‌دست می‌آورند هزینه می‌کنند.

میزان بدهی مصرف‌کنندگان به‌مراتب بیشتراز میزان درآمد آن‌ها است و حدود نیمی از آمریکایی‌ها سواد مالی مناسبی ندارند. این شرایط مسئولیت ویژه‌ای را بر دوش ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالی قرار می‌دهد تا طریقه و شیوه مدیریت مالی مصرف‌کنندگان را برایشان آسان‌تر کنند.

بعد از این صحبت‌ها پنل جالبی با حضور افرادی از IPsoft، Bank of America، HSBC و کپیتال وان دنبال شد که هرکدام درباره تجربیات خودشان درزمینه ساخت چت‌بات‌ها صحبت می‌کردند.

از مسائلی که در پنل مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا بانک‌ها باید از پلتفرم‌های واسط مانند پیام‌رسان فیسبوک استفاده کنند؛ مانند کاری که بانک HSBC انجام داد و یا اینکه مانند کاری که Bank of Amercia انجام داد، چت‌بات‌هایشان را با اپلیکیشن‌هایشان ادغام کنند.

البته قابل توجه‌ترین تجربیات از جانب کن دادلین از کپیتال وان بود. تجربه‌ای که او مطرح کرد این بود که مشتریان در یک سطح احساسی با چت‌بات‌ها مرتبط باشند و بعد از اینکه به سؤال موردنظر آن‌ها پاسخ داده شد، از آن‌ها تشکر شود.

به گفته دادلین: «شما به رباتی نیاز دارید که انسانیت را به بانکداری بازگرداند.»

واضح است که الان بسیاری از ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالی به‌خوبی می‌دانند که ارتباط میلیون‌ها مصرف‌‌کننده با امور مالی و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالیشان قطع شده است. هرچند که فناوری این قابلیت را دارد تا با انجام تجزیه‌وتحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، اوضاع را بهتر کند.

منبع: Money 2020 و globaldata

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.