راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی راهکار جدید زنجیره بلوک IBM برای افزایش سرعت پرداخت‌های جهانی در سیبوس

شرکت IBM در نمایشگاه سیبوس از راهکار بانکداری مبتنی بر زنجیره بلوکی رونمایی کرد که به مؤسسات مالی کمک می‌کند تا فرایندهای پرداخت بین‌المللیشان را پردازش کنند، زمان انجام تسویه‌ها را کاهش دهد و همچنین هزینه‌های انجام پرداخت‌های بین‌المللی را برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان کاهش دهد.

این راهکار مبتنی بر زنجیره بلوک IBM با همکاری شرکت‌های استلار (Stellar) و KlickEx Group به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا سرعت انجام تسویه تراکنش‌های پرداختی را روی یک شبکه و در آنِ واحد، افزایش دهد.

امروزه پرداخت‌های بین‌المللی می‌توانند فرایندهایی هزینه‌بر و دشواری باشند که امکان ایجاد خطا در آن‌ها زیاد است. انجام تراکنش میان ارزهای مختلف، نیازمند واسطه‌های متعدد است و ممکن است چندین روز یا هفته طول بکشد.

https://way2pay.ir/84121

به گفته World Bank، ابتکارات و اقداماتی که برای مدرنیزاسیون پرداخت‌ها و دسترسی به منابع مالی انجام می‌شود، می‌تواند جریان ارز و تجارت را بهبود بخشد و مسیر گسترش خدمات مالی به یک میلیارد نفر در سال 2020 را هموارتر کند.

این راهکار در حال حاضر انجام تراکنش‌ها میان 12 ارز در سراسر جزایر اقیانوس آرام، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان را پردازش می‌کند. با استفاده از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده، تمام بخش‌های درگیر می‌توانند آگاهی کاملی از مراحل تسویه و کلیر تراکنش‌های مالی داشته باشند.

این طرح به‌منظور تقویت جریان‌های مالی برای تمام انواع پرداخت‌ها وارزش‌هادر سراسرجهان طراحی شده است و به مؤسسات مالی این امکان را می‌دهد تا شبکه تسویه مورد نظر خودشان را برای تبادل دارایی‌های دیجیتالشان انتخاب کنند.

برای مثال در آینده این شبکه جدید IBM این امکان را فراهم می‌کند تا برای مثال کشاورزی در کشور ساموآ، کشوری در قاره اقیانوسیه، بتواند با خریداری واقع در کشور اندوزی، قرارداد تجاری ببندد. این جاست که پای زنجیره بلوک وسط می‌آید و می‌تواند شرایط قرارداد را ضبط و اسناد تجاری را مدیریت کند.

همچنین این فناوری به کشاورز امکان قراردادن وثیقه، اخذ اعتبارنامه، پردازش پرداخت‌های فوری را می‌دهد و درنهایت هم چنین فرایندی را با شفافیت و سهولت نسبی به اتمام می‌رساند.

https://way2pay.ir/86777

راهکار جدید زنجیره بلوک IBM روی پلتفرم Hyperledger Fabric اجرا می‌شود و با همکاری شرکت استلار و KlickEx Group ساخته شده است.استلار یک شبکه زنجیره بلوک منبع باز است که به‌طور خاص برای تبادل دارایی‌هایی دیجیتال ساخته شده است.

KlickEx Group هم مؤسسه مالی منطقه است که به بانک‌ها، مشتریان خرده‌فروشی و مصرف‌کنندگان خدمات مالی ارائه می‌کند. شبکه زنجیره بلوک IBM در حال حاضر توسط اعضای APFI مورد استفاده قرار می‌گیرد. APFI یک همکاری و مشارکت دولتی-خصوصی است که توسط سازمان ملل و سوئیفت تأسیس شده است.

انتظارات بر این است که تا اوایل سال آینده، تا 60 درصد از تمامی پرداخت‌های بین‌المللی در کشورهایی ازجمله استرالیا، نیوزیلند، فیجی، ساموآ و تونگا از طریق این فناوری پردازش شود.

منبع: IBM

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.