راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تهیه گزارش‌های مالی با اپلیکیشن موبایلی پارمیس همراه

اگر در زندگی روزمره‌مان اموری را به‌صورت مداوم تکرار کنیم به عادت تبدیل خواهند شد و اگر بتوانیم این عادت‌ها را به عادت‌های خوب بسط دهیم قطعاً با گذشت زمان تأثیر مثبت آن را بر جنبه‌های مختلف زندگی مشاهده کنیم.

مبحث مدیریت هزینه و درآمد شخصی ازجمله مسائلی است که باید عادات خوبمان را در آن پرورش دهیم چراکه تکرار اشتباهات و خطاهای متعدد در حسابداری شخصی می‌تواند منجر به شکست‌های سنگینی شود و به‌شدت روی موقعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افراد تأثیرگذار باشد؛ از همین رو همواره توصیه می‌شود که عادت درست خرج کردن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پس‌انداز کردن، بودجه‌بندی و… را از همان سنین پایین به کودکان بیاموزید تا در آینده نیز با استفاده از این تجربیات قدم‌های محکم‌تری برای سرمایه‌گذاری‌های مالی و مدیریت مالی زندگی خود بردارند.

ابزارهای مختلفی برای مدیریت امور مالی شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرد که این روزها یکی از این ابزارهای کاربردی که در میان اقشار مختلف جامعه فراگیر شده است، اپلیکیشن‌های حسابداری هستند که به کاربرانش امکان می‌دهند تا جزییات هزینه، درآمدها و تراکنش‌ها را در برنامه ثبت کنند تا این اپلیکیشن‌ها با ارائه ابزارها و امکانات متنوع، به‌عنوان یک حسابدار شخصی برای کاربران عمل کنند.

پارمیس همراه اپلیکیشن رایگان حسابداری شخصی که از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون توانسته با ارائه امکانات کاربردی جدید، توجه علاقه‌مندان به مدیریت امور مالی شخصی را جلب کند. پارمیس همراه ضمن رعایت اصول استاندارد حسابداری و انتشار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و همچنین ارائه امکاناتی برای مدیریت هزینه و درآمد، حساب‌های بانکی، صندوق‌ها، مدیریت چک، وام و اقساط، بودجه‌بندی و … توجه ویژه‌ای به مبحث گزارش‌ها داشته است.

گزارش‌های حسابداری اهمیت بسیار بالایی در تحلیل عملکرد مالی شما دارند. درواقع استفاده از امکانات پارمیس همراه برای ثبت تراکنش‌ها و اطلاعات مالی، نهایتاً شما را به تهیه گزارش‌های کاربردی ترغیب می‌کند. چرا که شما با تهیه این گزارش‌های مالی، می‌توانید دیدگاه صحیحی روی عملکردتان داشته باشید و تمامی جزییات مخارج و درآمدهای خود را بررسی کنید. با استفاده از گزارش‌های حسابداری، شما قادرید هزینه‌های اضافی را در یک بازه زمانی مشخص بررسی و با دوره‌های قبلی مقایسه کنید. میزان کارکرد و درآمد خود را در دوره‌های مختلف با هم مقایسه کنید. میزان بدهی‌ها و طلب‌های خود را به دست آورید. از مانده‌حساب‌های خود در بازه‌های زمانی مختلف آگاه شوید، برای مبلغ بودجه‌بندی هر حساب تصمیم‌گیری کنید و …

پارمیس همراه با توجه به اهمیت این موضوع سعی کرده تا به امروز تعدادی از گزارش‌های متنوع و کاربردی را بر حسب نیاز کاربران به برنامه اضافه کند تا این اپلیکیشن را بیش‌ازپیش به ابزاری مناسب و کارآمد برای مدیریت و تحلیل مسائل حسابداری شخصی افراد بهینه کند.

برای تهیه گزارش‌های مالی از عملکردتان در پارمیس همراه می‌توانید وارد بخش «گزارش‌ها» شوید و مشاهده خواهید کرد که تنوع گزارش‌ها در این قسمت به شما کمک می‌کند تا بر حسب نیاز، گزارش موردنظر خود را تهیه کنید. انواع گزارش‌هایی که شما در پارمیس همراه می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید اعم از خلاصه گزارش، گزارش صورتحساب، گزارش مانده‌حساب، گزارش اعضای خانواده، نمودار هزینه و درآمد و ترازنامه آزمایشی است.

هریک از این گزارش‌ها به‌نوعی در جمع‌آوری اطلاعات درباره عملکرد مالیتان کمک می‌کنند و گزارش‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به امور مالی خود سروسامان دهید. در ادامه به شرح مختصری از انواع گزارش‌های حسابداری شخصی پارمیس همراه می‌پردازیم.

خلاصه گزارش جزو جدیدترین گزارش‌هایی است که در نسخه اخیر پارمیس همراه اضافه شده است و به شما خلاصه‌ای از گزارش‌های «مانده‌حساب»، «صورتحساب»، «مقایسه با دوره‌های قبلی» و «مقایسه کلی و جزیی» و همچنین «متوسط مصرف روزانه» را در یک نگاه کلی نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از انواع گزارش‌هایی که در پارمیس همراه وجود دارد، «گزارش صورت‌حساب» است و زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما نیاز به ریز گزارش از تراکنش‌های دریافتی و پرداختی برای یک حساب خاص در بازه زمانی مشخصی داشته باشید.

«گزارش مانده‌حساب» یکی دیگر از گزارش‌های موجود در حسابداری شخصی پارمیس همراه است که تنها با انتخاب یک بازه زمانی برای گزارش، مانده تمامی حساب‌ها را در آن بازه نمایش می‌دهد و با ورود به هر مجموعه حساب می‌توانید گزارش مانده‌حساب‌های هر حساب را نیز مشاهده کنید. همچنین در این نوع گزارش برای دسترسی سریع‌تر کاربر به جزییات گزارش، با Long Press روی عنوان هر حساب می‌توانید ریز گزارش صورت‌حساب آن حساب را نیز در بازه مشخص شده مشاهده کنید.

«گزارش اعضای خانواده» به‌عنوان یکی از گزارش‌های منحصربه‌فرد پارمیس همراه است که هزینه و درآمد هریک از اعضای خانواده را به تفکیک در قالب گزارش اعضای خانواده نمایش می‌دهد. پارمیس همراه ضمن اینکه به‌عنوان حسابدار شخصی شما عمل می‌کند، به شما امکان مدیریت هزینه و درآمد اعضای خانواده‌تان را نیز می‌دهد. به‌این‌ترتیب اگر شما سرپرست خانواده باشید یا نیاز باشد که هزینه و درآمد سایر اعضای خانواده خود را نیز در برنامه درج کنید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که در زمان ثبت هر تراکنشی، مشخص می‌کنید که این تراکنش متعلق به چه کسی است. در این حالت می‌توانید به‌صورت دوره‌ای از طریق گزارش اعضای خانواده، فردی که می‌خواهید گزارش هزینه و درآمدش را مشاهده کنید انتخاب کرده و گزارش تفکیک شده‌ای از هزینه و درآمد آن شخص مشاهده خواهید کرد.

«نمودار هزینه و درآمد» نوع دیگری از انواع گزارش‌های پارمیس همراه است که صرفاً با استفاده از نمودارهای میله‌ای به کاربران اطلاعات کافی در خصوص بیشترین و کمترین هزینه و درآمد را در بازه زمانی مشخص شده نمایش می‌دهد. از مزیت‌های گزارش‌های نموداری می‌توان به تحلیل سریع گزارش و عدم درگیر شدن با اعداد و ارقام اشاره کرد. به‌این‌ترتیب کاربر با یک نگاه کلی می‌تواند اطلاعات موردنظرش را به دست آورد.

ترازنامه آزمایشی یکی از انواع گزارش‌های مورداستفاده و پرکاربرد در حسابداری است. این گزارش زمانی کاربرد دارد که قصد دارید توازن میان حساب‌های بدهکار و بستانکار را برقرار کنید. این گزارش اختلاف حساب‌های این دو نوع حساب را نمایش می‌دهد و درمجموع اگر هیچ‌گونه اختلافی وجود نداشته باشد مجموع حساب بدهکار و بستانکار یکی می‌شود که توازن را برقرار می‌کند.

هر یک از گزارش‌های تعبیه شده در حسابداری شخصی پارمیس همراه در نوع خود برای کاربردی خاص استفاده می‌شوند که کاربران بر حسب گزارشی که به آن‌ها نیاز دارند از این ابزارها برای بررسی عملکرد مالیشان استفاده می‌کنند. یکی از نکاتی که پارمیس به آن توجه کرده امکان خروجی گرفتن از گزارش‌ها است. چراکه ممکن است نیاز به آرشیو کردن گزارش‌های ماهانه خود داشته باشید. در این صورت می‌توانید با تهیه گزارش، از طریق آیکن اکسل و PDF از گزارش خروجی تهیه کنید و هر زمان که مجدداً نیاز به رجوع به آن گزارش داشتید از فایل خروجی آرشیو شده استفاده کنید.

با توجه به مطالبی که ذکر شد، می‌توان پارمیس همراه را یک اپلیکیشن حسابداری شخصی کامل دانست که می‌توان از امکانات آن در راستای مدیریت هرچه بهتر مسائل مالی در زندگی بهره برد به همین جهت از پارمیس همراه به‌عنوان حسابدار شخصی شما یاد می‌کنیم چراکه همانند یک حسابدار شخصی مورداطمینان، تمامی اطلاعات مالی شما را در خود نگهداری می‌کند و همچنین به شما در تهیه گزارش‌ها و تحلیل این اطلاعات کمک می‌کند تا با این روش مدیریت حساب شده‌ای روی مسائل مالی زندگی خود داشته باشید.

علاقه‌مندان جهت دانلود اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه نسخه اندروید اینجا و نسخه iOS اینجا را کلیک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.