راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درس‌هایی از یک پیشرو / نگاهی به لندن به‌عنوان موفق‌ترین قطب فین‌تک سال ۲۰۱۵

ماهنامه عصر تراکنش / لندن به‌عنوان موفق‌ترین قطب فین‌تک سال ۲۰۱۵ اروپا نام‌گذاری شد و اولین و بارزترین نمونه برای توسعه این بخش در آینده است؛ اما چه چیز لندن را در این رقابت از دیگران متفاوت می‌کند؟

لندن برای قرن‌ها قلب تجارت جهانی بوده است و صنعت خدمات مالی شناخته‌شده و مستحکمی در اختیار دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود بانک‌های بزرگ با حامیانی که متمرکز بر فین‌تک هستند، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و همچنین جایگزین‌های مالی مانند سرمایه‌گذاری جمعی و وام‌دهی نفربه‌نفر در لندن حضور دارند که همه برای تأمین سرمایه اولیه برای استارت‌آپ‌های فین‌تک ضروری هستند.

مالیات‌های شرکتی با نرخ‌های پایین، قوانین کار، حمایت از کارآفرینان، برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری شرکتی، بازیابی مالیاتی امور تحقیق و توسعه و سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار، تماماً اقدامات قابل‌توجه دولتی است که بریتانیا را به مکانی مطلوب برای کارآفرینان و نوآوران بدل کرده است. هم‌جواری با سرمایه‌گذاران از طریق برپایی برنامه‌ها و رویدادهای مشترک و دورهمی، میزگردهایی که از جانب دولت برپا می‌شود و ارائه مشاوره‌های جامع و فراگیر به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به‌عنوان بخشی از قانون اصلاح مقرراتی است، همگی عامل تشویق فعالیت در این بخش است.

همه این ویژگی‌ها لندن را به‌جایی تبدیل می‌کند که صرف‌نظر از پیشینه یا اندازه کسب‌وکارتان، می‌توانید در آن یک صندلی برای خود داشته باشید. مجاورت و ایجاد فرصت‌های گردهم‌آیی، به جامعه فین‌تک اجازه تمرکز می‌دهد. افراد ذینفع قادرند مسافت ملاقات با بسیاری شرکت‌ها را به حداقل و ارتباط با اکوسیستم را به حداکثر برسانند. به‌طور مثال، یک پرواز به سیلیکون وَلی برای سرمایه‌گذاران، ارزشمند است زیرا باوجود صدها شرکت فناوری که تنها در سی مایلی یکدیگر قرار دارند می‌توانند تنها در چند روز چندین شرکت را ملاقات کنند. این مجاورت، اثری طبیعی مبنی بر اشتراک دانش و اثر شبکه‌ای خواهد بود، جایی که یک نشست و ملاقات به یک آشنایی تکمیلی دیگر منجر می‌شود که می‌تواند به ادغام دو شرکت، سرمایه‌گذاری مشترک، یا مشارکت منتهی شود. این خوشه همچنین می‌تواند عامل رقابت باشد که در آن‌ یک شرکت، محرک ارتقای محصولات و خدمات شرکتی دیگر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.