راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Tencent قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش پرداخت آنلاین انجام دهد

شرکت چینی تنسنت (Tencent) می‌خواهد تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش‌های پرداخت‌ آنلاین، سرویس‌های مبتنی بر کلود و هوش مصنوعی انجام دهد.

البته تنسنت دیر به فکر ورود به این سه حوزه افتاده است و به همین دلیل هم می‌خواهد تا میزان هزینه‌ای که می‌خواهد در این بخش‌ها انجام دهد را تا جای ممکن افزایش دهد.

هرچند که باید گفت این شرکت چینی توانسته به لطف بازی‌های موبایلی، پرداخت‌های آنلاین و تبلیغات، بهترین نتایج سه‌ماهه خود را به‌دست آورد. به گفته مارتین لو نماینده تنسنت، تمام بخش‌های این شرکت از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد، به‌ویژه کسب‌وکارهای مرتبط با بخش تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فین‌تک.

در سه‌ماهه دوم سال، سود شرکت تنسنت حتی از پیش‌بینی‌های وال استریت هم بالاتر زد و توانست به رقم 18.23 میلیارد یوآن (2.72 میلیارد دلار) برسد که نسبت به سال قبل، 70 درصد افزایش داشت.

درواقع این میزان، بزرگ‌ترین سود ممکن طی هفت سال گذشته برای این شرکت بوده است و درآمد تنسنت نیز با 59 درصد افزایش، به 56.6 میلیارد یوآن رسیده است.

همچنین میزان کاربران فعال اپلیکیشن‌ وی‌چت تنسنت نیز در حال حاضر به 963 میلیون کاربر، افزایش پیدا کرده است.

اما با همه این تفاسیر و آماروارقام خوب، باتوجه به افزایش رقابت در بازار پرداخت‌های دیجیتالی، انجام یک‌سری سرمایه‌گذاری‌ها برای شرکت ضروری به‌نظر می‌رسد.

البته باید گفت که هوش مصنوعی، پرداخت و سرویس‌های مبنتی بر کلود، تنها حوزه‌های موردتوجه تنسنت برای سرمایه‌گذاری نیستند. شرکت تلفن‌های هوشمند Essential Products، توانست با کمک جمعی از سرمایه‌گذاران، ازجمله شرکت تنسنت، سرمایه خود را تا مبلغ 300 میلیون دلار افزایش دهد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.