راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجموعه قوانین کرادفاندینگ برای بهبود وضعیت SMEها در دبی معرفی شد

دبی هفته گذشته، به‌عنوان اولین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مجموعه قوانینی در حوزه کرادفاندینگ (Crowdfunding) ارائه کرده است تا به کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها، امکان جذب سرمایه راحت‌تر و سریع‌تر را بدهد.

درواقع SMEها در کشور دبی با چالش‌های بسیاری برای جذب سرمایه روبرو هستند و نزدیک به 70 درصد درخواست‌های وام آن‌ها از طرف بانک‌ها رد می‌شود.

بخش قانون‌گذاری خدمات مالی دبی (DFSA) برای حوزه‌های مختلف کرادفاندینگ مبتنی بر وام و سرمایه‌گذاری، چهارچوبی درنظر گرفته است که طی آن قوانینی برای کسب‌وکارهای فین‌تک و همین‌طور حفاظت از مشتریانشان ارائه می‌شود.

SMEها حدود 85 درصد کسب‌وکارها در امارات متحده و بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند و حدود 42 درصد از نیروی انسانی کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند.

تحقیقات اخیر PwC نشان می‌دهد که در سال‌های 2015 و 2016، 97 شرکت با موفقیت در منطقه تأسیس شدند که از این تعداد، 24 شرکت توسط زنان و 73 شرکت توسط مردان رهبری می‌شود.

در همین سال‌ها نیز مجموع جذب سرمایه‌های انجام‌شده مبلغ 3.25 میلیون دلار بوده که 527.300 دلار آن نصیب شرکت‌هایی شد که به دست زنان رهبری می‌شود.

پیش‌بینی‌ها بر این است که در جهان و تا سال 2020، کرادفاندینگ‌های مبتنی بر وام از مرز 300 میلیارد دلار و همچنین کرادفاندینگ‌های مبتنی بر سهام، از مرز 93 میلیارد دلار عبور کند.

رگولاتوری‌های ایالات متحده و بریتانیا، ازجمله کشورهایی هستند که پیش از این، مجموعه قوانینی در حوزه کرادفاندینگ منتشر کرده‌اند که به مهم‌ترین منبع دسترسی به پول برای شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بدل شده است.

منبع: Khaleejtimes و Gulfbusiness

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.