راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محصول کارت‌خوان موبایلی توسن تکنو تاییدیه نهایی به‌کارگیری شاپرک را کسب کرد

شرکت توسن تکنو به‌تازگی تاییده نهایی به‌کارگیری کارت‌خوان موبایلی (mPOS) خود را دریافت کرد و این محصول آماده ورود به بازار و انجام پرداخت‌های موبایلی است. پایانه فروش همراه این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از یک دستگاه تلفن همراه هوشمند به‌عنوان یک کارت‌خوان استفاده کرد. این وسیله، امکان پرداخت برای مردم از طریق کارت‌های عضو شتاب درب منزل، در خریدهای خیابانی و پرداخت کرایه تاکسی را به‌راحتی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه امکان‌پذیر می‌سازد.

در جامعه بحث کارت‌خوان موبایلی خیلی مطرح است و شرکت‌های زیادی هم در این زمینه ورود کردند. با جمشید آزاده مدیر فروش راهکارهای پرداخت شرکت توسن تکنو درباره دریافت مجوزهای این کارت‌خوان‌های موبایلی صحبت کردیم تا اطلاعات بیشتری به ما بدهد.

او در ابتدا از قابلیت‌های دستگاه گفت که مدل D180 است و گواهی‌نامه PCI دارد که امنیت آن را از لحاظ بین‌المللی نشان می‌دهد و مبتنی بر EMV است و قابلیت پرداخت NFC را هم دارد.

 

محصول کارت‌خوان موبایلی توسن تکنو تاییده نهایی به‌کارگیری شاپرک را کسب کرد
محصول کارت‌خوان موبایلی توسن تکنو تاییده نهایی به‌کارگیری شاپرک را کسب کرد

آزاده در ادامه ویژگی‌های دستگاه گفت: «این دستگاه از کارت‌های مغناطیسی و هوشمند تماسی و غیرتماسی پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر، طراحی آن هم خیلی دل‌چسب و زیبا است و تقریبا شبیه به یکی از مدل‌های گوشی‌های آیفون است. این دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری، شکل و شمایل کوچکی داشته، وزن نسبتا سبکی دارد و برای حمل و نقل بسیار مناسب است.

توصیف ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه تمام شد و نوبت رسید به ویژگی‌های نرم‌افزاری آن. این شرکت دو مدل کسب‌وکاری B2B و B2C را هدف گرفته است. آزاده در مورد بخش B2B توضیح داد:

«در حال حاضر در ایران 12 PSP فعال هستند و در کنار این شرکت‌های پرداخت، یک سری دیگر از شرکت‌های بزرگ هستند که در حال فعالیت‌اند مانند اسنپ، تپسی و دیجی کالا. این شرکت‌ها مگا مرچنت هستند، در واقع یعنی کسب‌وکار‌هایی هستند که خودشان به‌طور مستقیم کار پرداختی هم انجام می‌دهند ولی باز یک سری اپراتورها دارند که باعث می‌شود تا شخصی برای مثال جلوی درب منزل شما بیاید و دستگاه POS را به شما بدهد تا شما بتوانید کارتتان را روی دستگاه بکشید و تراکنش‌ها را انجام دهید. ولی در حقیقت آن پرداخت، به حساب همان مگا مرچنت می‌رود و چیزی نصیب اپراتورها نمی‌شود.»

اینجا است که پای کارت‌خوان‌های موبایلی وسط کشیده می‌شود و به کمک این مگا مرچنت‌ها می‌آیند. به گفته آزاده، فرد دستگاه کارت‌خوان موبایلی را نزد مشتری می‌برد، مشتری کارت خودش را روی دستگاه می‌کشد، در نهایت پول از طریق اپلیکیشن و مسیری که شاپرک تعیین کرده، به حساب همان مگا مرچنت می‌رود.

اما فقط حوزه B2B نیست که توسن تکنو به آن توجه کرده و در کنارش، تمرکز جدی هم روی بخش B2C گذاشته است. آزاده دراین‌باره توضیح داد: «یک سری افراد هستند که در کنار شغل اصلی خود، کارهای جانبی دیگری هم انجام می‌دهند، مثلا معلمی که در کنار تدریس در مدرسه، تدریس خصوصی هم انجام می‌دهد. این افراد می‌خواهند به ازای هر کسب‌وکاری که دارند بتوانند پرداختی‌های مشتریانشان را به راحتی دریافت کنند. ما به شرکت‌هایی که با ما همکاری می‌کنند یک اپلیکیشن پرداخت می‌دهیم. افراد می‌توانند این اپلیکیشن‌های پرداخت را روی دستگاه هوشمند خود، چه تلفن همراه و چه تبلت نصب کنند و از طریق بلوتوث و یا کابل به دستگاه کارت‌خوان موبایلی متصل کنند و پرداخت‌هایشان را از همین طریق دریافت کنند.»

آزاده در ادامه صحبت‌هایش، در مورد فرآیند درخواست این دستگاه‌ها توسط شهروندان هم توضیح داد:

«هرکسی که تمایل به داشتن این کارت‌خوان‌های موبایلی دارد می‌تواند به شرکت‌هایی که عرضه‌کننده کارت‌خوان‌های شخصی هستند مراجعه کند، یک سری اطلاعات مانند شماره تلفن، IMEI آن ابزاری که می‌خواهند اپلیکیشن را رویش نصب کنند و همین‌طور شماره‌حسابشان را در اختیار آن شرکت قرار می‌دهند و در نهایت دستگاه کارت‌خوان موبایلی را دریافت می‌کنند.»

به‌این‌ترتیب دیگر هر شهروند به‌راحتی می‌تواند یک ابزار امن و مطمئن پرداخت داشته باشد که در هر کسب‌وکاری بتواند از آن استفاده کند. البته به گفته مدیر فروش راهکارهای پرداخت توسن تکنو، تمامی این فرآیندها از یک مسیر امنی اتفاق می‌افتد و شرکت شاپرک هم ممیزی کرده است و همه موارد را با جزئیات کامل بررسی کرده و همه مسائل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است.

این دستگاه محصول شرکت PAX است که نمایندگی انحصاری آن در اختیار توسن تکنو است و به مدت 6 سال این دو شرکت با یکدیگر همکاری دارند. آزاده در آخر توضیح داد که دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی مدل D180 به لحاظ سخت‌افزاری مورد تایید شاپرک قرار گرفته است و طی هفته‌ی گذشته نیز شرکت فن‌آوا تأییدیه‌ی نرم‌افزار خود را برای این مدل از شاپرک اخذ کرد.

همچنین به زودی تاییدیه‌ی شاپرک برای نصب نرم‌افزار یکی دیگر از شرکت‌های PSP مطرح کشور روی این دستگاه صادر می‌شود. او همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوانند با تمام PSP های فعال در ایران، در خصوص این کارت‌خوان موبایلی، همکاری داشته باشند و همچنین هر شهروند نیز بابت كسب و كار خود يك ابزار پرداخت راحت، امن، با كيفيت و با قيمت مناسب داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.