راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پشتیبانی استرایپ از دو سرویس چینی علی‌پی و وی‌چت پی

شرکت پرداخت آنلاین استرایپ (Stripe) با دو ارائه‌دهنده بزرگ پرداخت‌های همراه در چین، علی‌پی و وی‌چت، قرارداد همکاری بسته است تا به این ترتیب، بازار جدیدی روی مشتریان و کسب‌وکارها باز شود.

طبق این قرارداد، استرایپ به صدها میلیون از کاربران علی‌پی و وی‌چت پی این امکان را می‌دهد تا روی پلتفرم این شرکت پرداخت‌هایشان را انجام دهند.

همچنین خرده‌فروشانی که از سرویس استرایپ برای انجام فرایندهای پرداختشان استفاده می‌کنند نیز می‌توانند پذیرای خریداران چینی باشند. در چین اکثر افراد هنگام خرید آنلاین، از دو پلتفرم چینی علی‌پی و وی‌چت پی استفاده می‌کنند و تعداد کمتری از آن‌ها سراغ کارت‌های اعتباری می‌روند.

سرویس پرداخت الکترونیکی علی‌پی، ادعا می‌کند که بیش از 520 میلیون کاربر دارد و وی‌چت پی نیز همین ادعا را برای 600 میلیون کاربر دارد.

استرایپ هم که یک استارت‌آپ هفت‌ساله سیلیکون ولی است و در 25 کشور در سراسر دنیا فعالیت دارد. شیوه کسب درآمد استرایپ از طریق دریافت هزینه‌ای است که بابت امکان انجام تراکنش روی پلتفرمش از شرکت‌ها می‌گیرد، درست مانند کاری که پی‌پل و اسکوئر انجام می‌دهند.

اما برخلاف پی‌پل، مشتریان هیچ‌وقت متوجه حضور استرایپ نمی‌شوند و خریدارانی هم که از پلتفرم استرایپ استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق رابط کاربری استرایپ، درخواست پشتیبانی علی‌پی و وی‌چت پی داشته باشند.

البته پیش از این، استرایپ سابقه همکاری با علی‌پی در ایالت متحده و در سال 2014 را داشته است. جان کالیسون (John Collison) نماینده شرکت استرایپ درباره این همکاری جهانی می‌گوید: «این همکاری و مشارکت با علی‌پی و وی‌چت پی باعث می‌شود تا کسسب‌وکارهایی که علاقه‌مند هستند، بتوانند به شیوه‌ای که خود بازار چین ترجیح می‌دهد، وارد تعامل با این کشور شوند.»

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، استفاده از کارت‌های اعتباری در کشور چین بسیار محدود است و به همین خاطر، دسترسی به بازار و همین‌طور مصرف‌کنندگان چینی برای خرده‌فروشان غربی کار سخت و دشواری است. به گفته Economist، در سال 2014 تنها 16 درصد مردم در چین کارت اعتباری داشتند.

اما از طرف دیگر، بخت و اقبال با علی‌پی و وی‌چت پی بوده است و این دو شرکت روزانه حجم بسیار زیادی از تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. از 770 میلیارد دلار تجارت الکترونیکی، سه چهارم آن از طریق موبایل انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سال 2016 مکنزی، 20 درصد مصرف‌کنندگان چینی کالاهای خود را از خارج از کشور تهیه می‌کنند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان چینی، در صورتی که قیمت‌های بهتری به آن‌ها پیشنهاد شود، ترجیح می‌دهند که کالاهای خارجی خریداری کنند.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.