راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت و اپلیکیشن Greenlight ابزاری برای کنترل پول توجیبی بچه‌ها

Greenlight یک استارت‌آپ آمریکایی است که سه‌سالی از تأسیسش می‌گذرد. هدف این استارت‌آپ این است که نگرانی تقریبا تمامی والدین درمورد پول توجیبی که به بچه‌هایشان می‌دهند وشیوه مصرف آن را برطرف کند.

این نگرانی در اکثر خانواده‌ها وجود دارد که پول توجیبی که به فرزندشان می‌دهد گم نشود و یا در راه‌های خلاف و نادرستی خرج نشود. به همین دلیل گرین لایت (Greenlight) کارت نقدی طراحی کرده است که بچه‌ها تنها به میزان مشخص و فقط در فروشگاه‌های تعیین‌شده توسط والدینشان امکان خرید دارند.

به عبارت دیگر، والدین می‌توانند با نصب این اپلیکیشن روی تلفن همراهشان، این کارت را به هر اندازه که می‌خواهند شارژ کنند و فروشگاه‌ها و حتی وب‌سایت‌هایی را که صلاح می‌دانند، برای خرید فرزندانشان در نظر بگیرند.

البته پیش از این هم کارت‌های مشابهی توسط شرکت‌های مسترکارت، ویزا و آمریکن اکسپرس طراحی شده بود ولی گرین لایت امیدوار است که بتواند با اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به محصول خود، از دیگر نمونه‌های موجود در بازار پیشی بگیرد.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس اپل‌پی، از کارت گرین لایت خود استفاده کنید؛ فقط کافی است کارت گرین لایتتان را به کیف پول خود اضافه کنید. قابلیت پرداخت با اندرویدپی هم قرار است که به‌زودی در دسترس افراد قرار بگیرد.

علاوه‌بر مشخص کردن میزان پول توجیبی بچه‌ها و همین‌طور جاهایی که امکان استفاده از این پول وجود دارد، این امکان نیز وجود دارد که هم والدین و هم فرزندان از میزان پول‌های دریافتی، مصرفی و پس‌انداز شده اطلاع پیدا کنند.

همچنین این استارت‌آپ قصد دارد طرحی را راه‌اندازی کند که به کمک آن، والدین بتوانند میزان مبلغی را که فرزندانشان مجاز به دریافت از دستگاه خودپرداز هستند را هم تعیین کنند.

کارمزد استفاده از اپلیکیشن گرین لایت، برای هر خانواده در ماه 4.99 دلار است.

منبع: Greenlightcard و Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.