راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حکمرانی چین بر 40 درصد تراکنش‌های تجارت الکترونیکی دنیا

دیگر همه می‌دانیم که چین، بزرگ‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا را در اختیار دارد و آمار و اطلاعاتی هم که وزارت بازرگانی این کشور ارائه داده، مهر تأییدی بر حکمرانی این کشور است.

کسب‌وکارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیکی که نتوانستند فکری برای ورود به چین کنند و راه‌حلی برای فروش محصولات خود در این کشور پیدا کنند، ضرر کرده‌اند و فرصت طلایی را از دست داده‌اند.

در سال 2016، 40 درصد ارزش کل تجارت الکترونیکی در دست بازار چین بود که با 20 درصد افزایش نسبت به سال 2015، به مبلغ 26.1 هزار میلیارد رنمینبی رسیده است.

درحالی‌که در ایالت متحده رشد تجارت الکترونیکی در دست آمازون، بزرگ‌ترین بازار آنلاین کشور، است، اما در چین، توسعه تائوبائو (Taobao)، وب‌سایت خرید آنلاین در شهر هانگژو چین و فروشگاه‌های T-Mall و JD.com نقش به‌سزایی در رشد عظیم تجارت الکترونیکی این کشور دارد.

کاربران اینترنت در چین در سال 2016 به 731 میلون رسید که از این تعداد نزدیک به 64 درصدشان (467 میلیون نفر) خریداران آنلاین بودند که باز این تعداد خریدار آنلاین، 441 میلیون نفرشان، از طریق تلفن همراه، سفارش آنلاین خود را انجام می‌دادند.

منبع: CNP

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.