راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری HSBC با استارت‌آپ Ayasdi برای مبارزه با پول‌شویی

HSBC و استارت‌آپ سیلیکون ولی Ayasdi، که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، با همکاری یکدیگر قصد دارند تا برخی فرایندهای انطباق این بانک را در جهت اثربخشی بیشتر، به‌صورت خودکار درآورند.

گروه بانکی HSBC در حال اجرای تکنولوژی هوش مصنوعی استارت‌آپ Ayasdi است تا بتواند سیستم ضد پول‌شویی بانک را به حالت اتوماتیک درآورد، سیستمی که پیش از این، به گفته اندی مگوایر (Andy Maguire) مدیر ارشد عملیات بانک، توسط صدها نفر در بانک اداره می‌شد.

به گفته مگوایر این یک همکاری برد برد است که ثمره‌اش برای بانک کاهش خطرات و همین‌طور کاهش هزینه‌ها است.

در سال گذشته، HSBC بیش از پیش میزان استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و خودکارسازی سیستم‌ها را برای حفظ سرمایه و زمان بیشتر، افزایش داده است. همزمان این بانک همکاری و مشارکت نزدیکی هم با دیگر شرکت‌های جوان تکنولوژی نیز دارد.

جالب است بدانید که در سال 2012، بانک HSBC محکوم به پرداخت 1.92 میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا به‌خاطر پول‌شویی مواد مخدر از طریق مکزیک و همین‌طور برخی اشتباهات دیگر شد.

مگوایر می‌گوید: «بخش ضد پول‌شویی، واحدی است که بیشترین نیروها را به خود اختصاص می‌داد؛ چراکه روال انجام کارها به همین طریق بود. اما فناوری هوش مصنوعی کمک می‌کند تا کارهایی را نیروی انسانی به‌خوبی قادر به انجامش نیستند، به خوبی انجام شود.»

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.