راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قابلیت‌های جدید ویزا در حوزه خدمات کارت‌های دیجیتالی

ویزا قصد دارد تا به مؤسسات مالی که با این شرکت همکاری می‌کنند، سرویس مدیریت کارت دیجیتالی شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد.

درواقع با رشد هرچه بیشتر اینترنت اشیا، مصرف‌کنندگان دیگر کارت‌هایشان را کنار می‌گذارند و در بیشتر هم پرداخت‌های دوره‌ای انجام می‌دهند.

با رشد هرچه بیشتر اینترنت اشیا و اینکه مصرف‌کنندگان روزبه‌روز بیشتر متصل می‌شوند، میزان کنترلی که دارنده کارت بر روی پرداخت‌هایش دارد نیز به‌مراتب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل شرکت ویزا قابلیت‌های جدیدی در نظر گرفته است که این قابلیت‌ها از طریق کانال بانکداری همراه و آنلاین مؤسسات در دسترس مشتریان خواهد بود.

جیم مک‌کارتی معاون اجرایی بخش نوآوری و روابط استراتژیک شرکت ویزا از میزان اهمیتی که مدیریت پرداخت‌های دیجیتال برای دارندگان کارت دارد گفت و ادامه داد: «با این قابلیت‌های جدید، مؤسسات مالی می‌توانند کنترل، آگاهی و امنیت بیشتری را به مشتریانی که پرداخت دیجیتال انجام می‌دهند، ارائه دهند.»

درواقع یکی از کارهایی که ویزا می‌خواهد انجام دهد این است که با استفاده از سرویس توکن خود (VTS)، به صادرکنندگان این امکان را بدهد تا بتوانند مجموعه شخصی‌سازی‌شده‌ای از خدمات را در اختیار دارندگان کارت‌های ویزا قرار دهند.

عملکرد سرویس توکن ویزا به این صورت است که جایگزین اطلاعات حساس حساب مانند شماره 16 رقمی کارت، تاریخ انقضا و کد امنیتی می‌شود.

علاوه بر سرویس توکن، می‌توان به قابلیت Visa Network Hub Push Provisioning ویزا هم اشاره کرد. مؤسسات مالی با استفاده از این قابلیت جدید، به دارندگان کارت‌های ویزای خود این امکان را می‌دهند تا از طریق اپلیکیشن بانکداری همراه یا از طریق کانال بانکداری آنلاین، نسخه دیجیتالی کارت ویزایشان را به درخواست‌کنندگان سرویس توکن ویزا اضافه کنند.

همچنین ویزا در حال توسعه API داده‌های Card on File خود است. درواقع این API تاریخچه تراکنش‌های انجام‌شده فرد را بررسی می‌کند و تراکنش‌هایی که از طریق Card on File انجام شده، مانند پرداخت قبوض یا پرداخت اشتراک، را شناسایی می‌کند.

منبع: PYMNTS.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.