راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسابقه توسعه محصول هکاتون ققنوس در حوزه فناوری دفاتر کل توزیع‌شده برگزار می‌شود

شرکت ققنوس قصد دارد مسابقه توسعه محصولی با عنوان «هکاتون ققنوس» برگزار کند. هدف از برگزاری این مسابقه توسعه و فراگیری شبکه ققنوس و خدمات مبتنی بر آن، حمایت و تسهیل تجاری‌سازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و شناسایی و توانمندسازی نخبگان فعال در این حوزه و همینطور حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های توانمند در مسیر تولید محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده است.

شرکت دانش‌بنیان یکتا ققنوس پارس، به‌عنوان یکی از میزبانان دفترکل توزیع‌شده ققنوس یکی از شرکت‌های فناور ایرانی است که به‌صورت تخصصی خدمات خود را مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که توکنایز کردن دارایی‌ها بر بستر دفترکل توزیع‌شده ققنوس، یکی از اصلی‌ترین خدمات قابل‌ارائه بر بستر این شبکه است، به همین خاطر این شرکت با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های دیگر تاکنون توکن‌های پیمان، الماس، آبپارس، توکن راه پرداخت و توکن خیریه مهرآفرین را منتشر کرده است.


مراحل ثبت‌نام و برگزاری رویداد

  • ابتدا علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در هکاتون باید توکن رویداد را در کیف ققنوس خریداری کنند. این توکن با نام «KAT1» برای خرید در کیف توکن آماده است.
  • بعد از آن شرکت‌کنندگان در هکاتون به‌منظور آشنایی دقیق با ابعاد مختلف فناوری دفترکل توزیع‌شده و شبکه ققنوس، باید دوره‌های آموزش آنلاین فناوری دفترکل توزیع‌شده، که در وب‌سایت آکادمی ققنوس بارگذاری شده است، را با توکن رویداد خریداری و مشاهده کنند.
  • پس از کسب اطلاعات اولیه از طریق مشاهده ویدیوهای آموزشی، رویداد اصلی در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و تهران، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
  • در روزهای رویداد افراد باید پس از کسب اطلاعات تکمیلی و آشنایی با چالش‌های هکاتون، هم‌تیمی‌هایشان و همینطور چالشی که می‌خواهند به آن بپردازند را انتخاب کنند.
  • از ابتدای مهرماه تیم‌ها به‌مدت دو هفته زمان دارند تا روی چالش انتخابی خود کار کنند و در پایان این دو هفته، حداقل محصول اولیه (MVP) خودشان را ارائه دهند. البته در این دوهفته مربیان فنی و اقتصادی و تخصصی با تیم‌ها در تعامل هستند.

در هر کدام از این پنج شهر، محصولاتی که بتوانند از مسیر ارزیابی داوران با موفقیت عبور کنند، به بخش ارزیابی نهایی معرفی می‌شوند. ارزیابی نهایی طرح‌ها در روز دمو (Demo Day) با حضور تمامی طرح‌های برتر برگزار و به طرح‌های برنده جوایز ارزنده‌ای؛ شامل 10 هزار توکن پیمان معادل ده گرم طلای 24 عیار، اعطا می‌شود. همچنین تیم‌های برتر باهدف حمایت در اجرایی و تجاری‌سازی طرح‌هایشان به مراکز شتاب‌دهی حامی رویداد معرفی خواهند شد.


معرفی چالش‌های هکاتون ققنوس


در هکاتون ققنوس، شرکت‌کنندگان با 14 چالش اصلی در زمینه به‌کارگیری فناوری دفترکل توزیع‌شده مواجه‌اند. این چالش‌ها مربوط به نیازهای واقعی کسب‌وکارها است و عبارت‌اند از:

  1. توسعه کیف توکن ققنوس (Wallet)
  2. وام‌دهی فردبه‌فرد (P2P lending) مبتنی بر DLT
  3. بیمه فردبه‌فرد (P2P Insurance) مبتنی بر DLT
  4. حسابداری مبتنی بر DLT
  5. ثبت دارایی فکری مبتنی بر  DLT
  6. گواهی دیجیتال(PKI) مبتنی بر  DLT
  7. تأمین مالی جمعی (Crowd Funding) مبتنی بر  DLT
  8. خدمات شهروند محور فردبه‌فرد مبتنی بر  DLT
  9. توسعه مدل‌های یادگیری هوشمند (AI) بر بستر  DLT
  10. توسعه کاربردهای اینترنت اشیا (IoT) بر بستر DLT
  11. دفترکل توزیع‌شده و زنجیره تأمین بر بستر DLT
  12. پرونده سلامت بر بستر DLT
  13. بازی‌های مبتنی بر بستر DLT
  14. سایر محصولات نوآورانه مبتنی بر بستر DLT

برنامه زمانی برگزاری هکاتون ققنوس


برای دریافت اطلاعات تکمیلی و همینطور اطلاع از زمان‌بندی رویداد، آشنایی با مربیان و مشاورین هکاتون و دیگر موارد، به آدرس رویداد به نشانی Kuknos.ir/hackathon مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.