پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
همایش سامانههای بانکی شرکت ایران ارقام برگزار شد / گزارش تصویری
نخستین همایش «سامانههای بانکی شرکت ایران ارقام» با محور «پایداری» و «نوآوری» در سامانههای بانکی در پایان سال، صبح روز دوشنبه 25 بهمنماه برگزار شد.
امیرحسین فتاحی، مدیرعامل شرکت ایران ارقام در این همایش به ضرورت ایجاد پایداری و نوآوری در سامانههای بانکی جدید این شرکت کرد و گفت: «تشکیل نخستین IAD کشور و همچنین بهبود و ارتقا زیرساخت سامانههای موجود، ازجمله اهدافی است که روی آن تمرکز داریم.»
او همچنین با تشریح قابلیتهای سامانه مانیتورینگ خودپرداز بیان کرد که سامانه مذکور مستقل از زیرساخت سوئیچ است و بانکها میتوانند تمامی شبکه خودپرداز خود را با هر برند و مدلی، پایش و مدیریت کنند و برای فرایند پول رسانی به دستگاههای خود برنامهریزی کنند.
سعید احمدی پویا، معاون سامانههای بانکی شرکت ایران ارقام نیز طی سخنانی با عنوان «ارائه استراتژیهای حفظ پایداری مطلوب سامانههای بانکی» به بررسی وضعیت شبکه بانکی کشور از سال 92 تا 95 پرداخت و گفت: «شبکه بانکی کشور راه دشواری را در چند سال برای کاهش خطاهای صادرکنندگی و پذیرندگی طی نموده است و رسیدن به سامانههای بانکی پایدار، هدف غایی شبکه بانکی کشور است.»
او با اشاره به سهم شرکت ایران ارقام بهعنوان دومین دارنده سهم از بازار صادرکنندگی کشور، عنوان کرد: «برای رسیدن به دستیابی به نقطه مطلوب پایداری سامانههای بانکی، باید چهار شاخص عمده را مستمر پایش کرد و اقدامات اصلاحی را برای بهبود مقادیر آنها، با فوریت اعمال کرد.»
افزایش دسترسپذیری، تعداد تراکنشهای ناموفق، مدتزمان بازیابی سامانهها، متوسط فاصله زمانی بین دو خرابی چهار شاخصی هستند که وی برای بهبود هرکدام راهکارهای کوتاهمدت و بلندمدتی ارائه کرد.
احمدی پویا در پایان اظهار امیدواری کرد که شبکه بانکی کشور با بررسی راهکارهای مذکور، اقدامات اصلاحی پیشنهادی را در دستور کار قرار بدهند.
همچنین در این همایش محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض افزار با ارائه سخنرانی با موضوع «راهکارهای افزایش دسترسپذیری سامانه بانکی» ضمن اظهار اینکه دسترسپذیری حس شده توسط کاربر نهایی پراهمیتترین شاخص در هر سرویس بانکی و پرداخت است، گفت: «سیستم باید پایدار باشد و سقف پاسخ یک پارامتر بسیار تأثیرگذار در پایداری سیستم و در نهایت بالا رفتن دسترسپذیری حس شده است. تحلیلهای میدانی نشان میدهد که بیش از 99 درصد تراکنشها در کمتر از 3 ثانیه صورت میپذیرد بنابراین دلیلی ندارد که سقف زمان پاسخ 25 تا 30 ثانیه بین سوئیچ و سامانه متمرکز باشد. این عدد باید خیلی کمتر باشد. تحلیلهای میدانی ما با هدف بالا بردن دسترسپذیری حس شده ازنظر کاربر نهایی نشان میدهد که میزان سقف زمان پاسخ بین 7 تا 10 ثانیه مناسب است.»
شیرین منصوری، مدیر سرویسهای بانکی شرکت ایران ارقام تحت عنوان، «ارائه محصول مانیتورینگ ATM مستقل از زیرساخت سوئیچ»، رضا فقیه عبداللهی و سینا پویا تحت عنوان «ارائه سرویس مانیتورینگ زیرساخت سامانههای سبا»، رامین جهانپیما، تحت عنوان «ارائه محصول صراف و نیازمندیهای آن» و هومن تبار سعید تحت عنوان «ارائه محصولات جدید در حوزه هوش تجاری بانکی» به ارائه سخنرانی پرداختند.
در حاشیه این همایش توانمندیها و جدیدترین محصولات در حوزه سامانههای بانکی شرکت ایران ارقام به نمایش گذاشته شد و کارشناسان شرکت ایران ارقام به تشریح قابلیتهای این محصولات و مزیتهای رقابتی آنها، برای مدعوین پرداختند.
همایش مذکور با حضور مدیران ارشد و کارشناسان خبره بیش از 18 بانک بزرگ کشور برگزار شد و پس از ارائه سخنرانیها، با بحث و تبادلنظر در پنلهای تخصصی، به کار خود پایان داد.