راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارتس با چهره‌ای جدید سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود

شهر کوچک کن برای ما ایرانی‌ها یادآور خاطره خوش بهار امسال است، زمانی که دو نخل طلای جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و شهاب‌الدین حسینی، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر مرد فیلم فروشنده اهدا شد. امسال کن برای ما پرداختی‌ها هم جذاب‌تر از همیشه خواهد بود چراکه تراستک کمتر از یک هفته دیگر کار خود را برای اولین بار در این شهر کوچک در جنوب فرانسه آغاز می‌کند. این بار کن فرش قرمزش را برای فعالان صنعت پرداخت پهن می‌کند.

اگر اخبار کارتس سال گذشته را دنبال کرده باشید احتمالاً می‌دانید که این رویداد از امسال با نام تراستک به کار خود ادامه می‌دهد. تراستک نام بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی‌های مبتنی بر اعتماد است که از روز سه‌شنبه نهم تا پنجشنبه یازدهم آذرماه در کاخ جشنواره کن برگزار میشود. تا پارسال چنین رویدادی با نام کارتس در شهر پاریس فرانسه برپا بود و از همان زمان هم زمزمه‌های تغییر نام و مکان این رویداد شنیده می‌شد و درنهایت کارتس با نام جدید تراستک و به مدت 5 سال در کن، میزبان شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.

کارتس
کارتس با چهره‌ای جدید سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود

یک نمایشگاه و یک کنفرانس

رویداد امسال در دو بخش نمایشگاهی و کنفرانس برگزار می‌شود. قسمت نمایشگاه آن با نام کارتس خواهد بود که همان تکنولوژی‌های کارت هوشمند را ارائه می‌دهد و بخش دیگری با نام تراست برگزار می‌شود که به تکنولوژی‌های مبتنی بر امنیت می‌پردازد.

کارتس از سال 1985 همه‌ساله در شهر پاریس برگزار می‌شد و 30 سال است که به فناوری‌های کارت هوشمند می‌پردازد؛ اما رویداد امسال حوزه گسترده‌تری را پوشش می‌دهد: صنعت پرداخت، احراز هویت و امنیت در کنار نمایشگاه کارت هوشمند.

درواقع شرکت‌کنندگان در بدو ورود از نمایشگاه کارتس دیدن و عبور می‌کنند تا به سالن تراستک برسند. نمایشگاه کارتس، اکوسیستم کارت هوشمند و نمایشگاه و کنفرانس تراستک، آخرین تکنولوژی‌های پرداخت و احراز هویت را شامل می‌شود. رویداد تراستک با 400 غرفه، 18 هزار بازدیدکننده و بیش از 250 سخنران، به بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی‌های مبتنی بر اعتماد تبدیل‌شده است. این دو ادغام بزرگ باعث شده تا تراستک مکانی برای تبادلات، نوآوری‌ها، کسب‌وکارها و همچنین خاستگاه تکنولوژی‌های آینده شود.

trustech2016-1000-way2pay-95-09-02

پرداخت، ارتباطات و احراز هویت

برنامه‌های این سه روز علاوه بر بخش نمایشگاهی، شامل سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی است که محور همگی آن‌ها پرداخت، ارتباطات و احراز هویت است. از میان سخنرانان این دوره از رویداد تراستک می‌توان به اُساما بدیر، مؤسس و بنیان‌گذار پوینت، جون فلیکس، نماینده وری‌فون، پیتر جکسون، مدیر نوآوری‌های جهانی سانتاندر بانک، جیسون لین، معاون اجرایی توسعه بازار مسترکارت، دمین پریلات، مدیرکل پی‌پال، لیونل بارامان، مدیرعامل شرکت فاماکو و کریس اسکینر، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه خدمات مالی اشاره کرد. در ادامه به کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی که در این سه روز تشکیل می‌شود اشاره می‌کنیم:

.

سه‌شنبه، نهم آذر:

  • تجارت و پرداخت، انقلابی در حال پیشرفت
  • امنیت اینترنت اشیا، آینده کاملاً متصل (hyperconnected)
  • بیومتریک برای احراز هویت، نابودی رمز عبور
  • مرزهای هوشمند، کنترل؟ ممانعت؟ حفاظت؟
  • مدیریت داده و حریم خصوصی، نوآوری بزرگ بعدی

.

چهارشنبه، دهم آذر:

  • جایگاه فین‌تک
  • اختلالات پرداخت، چه کسی؟ چطور؟ چرا حالا؟
  • هویت الکترونیکی و دولت الکترونیک، عاملان نوآوری
  • از اینترنت اشیا تا تجارت متصل
  • چطور تغییرات قانون‌گذاری باعث ایجاد بازاری جدید می‌شود
  • پنجشنبه، یازدهم آذر:
  • پرداخت‌های موبایلی
  • آینده زنجیره بلوک، صعود یا سقوط؟
  • خطرها و کلاه‌برداری‌های سایبری، معمای امنیت

.

پنجشنبه، یازدهم آذر:

  • پرداخت همراه
  • آینده زنجیره بلوک: موفقیت یا شکست؟
  • ریسک‌ها و کلاهبرداری‌های سایبری: پازل امنیتی

 .

جایزه‌ای برای افزایش اعتماد

در کنار کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها، رویداد تراستک بخشی هم با نام جوایز SESAME دارد. این جایزه اختصاص به بهترین تکنولوژی‌ها در صنعت تکنولوژی‌های مبتنی بر اعتماد دارد که شامل شش بخش دولت الکترونیک (تعیین هویت، سلامت و رفاه)، تراکنش‌های الکترونیکی (بانکداری، پرداخت، پول مجازی)، تولید و تست، اینترنت اشیا (سنسورهای وایرلس، اشیا هوشمند، داده‌های محدود و مدیریت انرژی)، امنیت سایبری (حفظ اطلاعات، انعطاف‌پذیری زیرساخت، مقاومت در برابر حملات سایبری) و خرده‌فروشی (آنلاین و درون فروشگاهی) است.

.

چرا کن؟

شهر کن سال‌ها است که تجربه میزبانی رویدادهای بین‌المللی را دارد. البته ناگفته نماند که اولین خانه‌های مجلل فرانسوی در دهه 30 قرن 19 میلادی در این شهر کوچک ساخته شد و کن به‌مرورزمان تا به امروز به میعادگاه ثروتمندان و شخصیت‌های مشهور فرانسوی و بین‌المللی تبدیل‌شده است. شاید همین موضوع در کنار دیگر شرایط محیطی و جغرافیایی از نکاتی باشد که در جذب توریست به این منطقه کمک کرده است.

cannes-1000-way2pay-95-09-02

رینود حماید، مدیرعامل کُمیکسپوزیوم گروپ که برگزارکننده رویداد تراستک امسال است می‌گوید: «برگزاری این رویداد در شهر کن به این معنا است که ما می‌توانیم به‌طور هم‌زمان شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان هر دو رویداد کارتس و تراستک را در یک مکان واحد گرد هم آوریم. امکاناتی که کاخ جشنواره عرضه می‌کند توانسته پاسخ‌گوی تمامی نیازهای ما برای انجام این کار باشد.»

درنهایت می‌توان تراستک امسال را گذرگاه استراتژیک تکنولوژی‌های مبتنی بر امنیت در سطح جهانی دانست که به جایگاه امنیت و اعتماد در دل صنعت پرداخت پرداخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.