راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۱۰ اینترنت‌بانک‌ برتر جهان به انتخاب PCpro را بشناسید

بانک شما چطور با دیگر بانک‌ها در ارائه خدمات آنلاین، امنیت و اپلیکیشن‌ها‎یش مقایسه می‌شود؟ ما زمان مناسب برای تغییر را به شما خواهیم گفت.

شما اکنون می‌توانید بانک‌ها را در عرض یک هفته تغییر دهید و با خواندن این مطلب که 10 بانک برتر را با یکدیگر مقایسه کرده است، متوجه خواهید شد که زمان، زمان تغییر است. انجام این کار به طرز شگفت‌آوری ساده است. فقط به‌صورت آنلاین درخواست دهید و بگویید که می‌خواهید سوئیچ کنید. بانک جدیدتان، باقی کارها را انجام خواهد داد.

برای مقایسه بانک‌ها ما از اعضای تیم خود خواستیم که بانک خودشان را ازنظر راحتی در استفاده، ویژگی‌ها و امنیت موردبررسی قرار دهند. امروزه دیگر داشتن یک پورتال آنلاین به‌تنهایی کافی نیست به همین دلیل از افراد خواستیم تا اپلیکیشن‌های بانکی‌شان را به چالش بکشند. هدف نهایی این است که اپلیکیشن‌ها تقریباً بتوانند همه سرویسی ارائه دهند اما همان‌طور که در ادامه می‌بینید برای بسیاری از بانک‌ها این کار رؤیای شیرینی بیش نیست.

راحتی هزینه گزافی دارد. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید از تراکنش‌های طولانی‌مدت شما برای پیدا کردن بانک مناسبتان استفاده کنید.

dfe-way2pay-sta-95-07-18a

ویژگی‌های وب‌سایت

dfe-way2pay-sta-95-07-18b

ویژگی‌های اپلیکیشن

dfe-way2pay-sta-95-07-18c

سپرده‌ها

dfe-way2pay-sta-95-07-18d

امنیت

dfe-way2pay-sta-95-07-18e

بارکلیز

بارکلیز (Barclays)

سرویس آنلاین گران‌قیمتی که توسط دو اپلیکیشن قدرتمند حمایت و باعث می‌شود به کمترین‌ها قانع نباشیم.

به‌سختی می‌توانید سایتی بهتر از بارکلیز پیدا کنید. جستجو به‌راحتی انجام می‌شود و شما به‌سادگی می‌توانید چیزی که به دنبالش هستید را پیدا کنید. برای مثال اسکن تمامی حساب‌های شما به‌راحتی انجام می‌شود و هیچ‌گاه برای مدیریت تراکنش‌هایتان دچار مشکل نخواهید شد. بخش‌های مجزایی برای حساب‌های فردی و کسب‌وکاری وجود دارد. باید گفت که بارکلیز حساب پس‌انداز کسب‌وکاری همراه با هر حساب‌جاری افتتاح کرده است.

بارکلیز همچنین ذخیره‌سازی در فضای ابری را پیشنهاد می‌دهد. این کار نه‌تنها برای اظهارات، نامه‌ها و قراردادها و غیره از طرف بانک است، بلکه برای هر سند و مدرکی که زمان انجام بانکداری به‌صورت آنلاین ممکن است به آن نیاز داشته باشید پیشنهاد می‌شود.

جدای از پرداخت از طریق پول نقد و چک، یک سری از کارها هستند که شما نمی‌توانید از طریق سایت انجام دهید مانند پرداخت‌های بین‌المللی، گزارش کارت‌های مفقودی و مدیریت وام. شما حتی می‌توانید اگر پین خود را فراموش کرده‌اید، آن را از طریق مرورگر مجدداً به دست آورید تا بتوانید حجمی از پرداخت‌ها و انتقالات را همزمان انجام دهید. این کار زمانی که بخواهید پرداخت‌های برابری به چندین حساب پس‌انداز و یا حساب اعتماد فرزندانتان انجام دهید مفید خواهد بود.

شما می‌توانید مشخصات دریافت‌کنندگان خود را برای دسترسی سریع‌تر به آن‌ها ذخیره کنید اما برای دریافت‌کنندگان جدید باید امکان استفاده از کارت ریدر یا اپلیکیشن را بدهید.

سپرده‌ها به‌صورت فایل PDF قابل‌دسترسی هستند و می‌توانید تراکنش‌ها را برای واردکردن در اپلیکیشن‌های حسابداری به‌صورت QBO و OFX دانلود کنید. همچنین گزینه CSV نیز برای دانلود مهیا است.

برای استفاده هرچه بیشتر از خدمات موبایلی، خوب است که اپلیکیشن بانکداری بارکلیز را دانلود کنید. ورژن iOS آن در ساعت اپل قابل استفاده است و برای بررسی تراکنش‌ها و موقعیت‌یابی شعب به کار می‌رود. همچنین می‌توانید اپلیکیشن پینجیت را برای انجام پرداخت‌های سریع دانلود کنید. پینجیت جزئیات دریافت‌کنندگان را ذخیره می‌کند تا زمانی که شما بخواهید یک صورت‌حساب مشترک را در آخر یک وعده غذایی پرداخت کنید، می‌توانید پول را بین دوستانتان «Ping» کنید و آن‌ها پیامی را دریافت می‌کنند تا دریافت پول را تأیید کنند.

بخش دوست‌داشتنی آخر، نرم‌افزارهای مخرب و محافظت از ویروس Kaspersky Internet Security 2016 برای دو دستگاه است. شما می‌توانید از طریق Kaspersky Total Security، دو دستگاه را به پنج دستگاه ارتقا دهید ( نخستین لیست انتخابی ما) و همینطور Kaspersky Safe Kids را فقط یک‌بار به قیمت هفت پوند در اختیار داشته باشید. تمامی این‌ها بارکلیز را در رأس انتخاب‌های ما قرار می‌دهد.

.

فرست دایرکت

فرست دایرکت (First Direct)

یک تجربه کامل همراه با حفظ رضایت و امنیت، اما کمی کند

فرست دایرکت جزو برترین بانک‌ها برای ارائه خدمات 24 ساعته بانکداری تلفنی از سال 1990 است. یک دهه بعد، تجربه فرست دایرکت آن را در حوزه بانکداری آنلاین در جایگاه خوبی قرار داد. وب‌سایت و اپلیکیشن‌هایش جامع و کامل هستند همچنین سرویس‌های اضافی برای پشتیبانی از نرم‌افزار اصلی نیز دارد.

وب‌سایت فرست دایرکت اکثر نیازهای اساسی بانکی شما را پوشش می‌دهد، امکان پرداخت را برای شما مهیا می‌کند، امکان انجام پرداخت‌های ثابت و امکان درخواست وام نیز به شما می‌دهد. همچنین نمایشی از وضعیت حساب بانکی شما و امکان مدیریت دستور پرداخت نقدی را نیز برای شما مهیا می‌کند.

به سیستم فرست دایرکت پلاس جای امیدواری هست. این سیستم اطلاعات حساب مانند کارت‌های اعتباری و کاربردها را از شرکت‌های غیر از فرست دایرکت جمع می‌کند تا شما بتوانید یک بررسی کلی از وضعیت مالی خود داشته باشید. اما این کار کمی گیرودار دارد، شما نمی‌توانید از طریق Mac به سرویس دسترسی داشته باشید و برای اینکه از طریق کامپیوتر این کارها را انجام دهید به مرورگر اکسپلورر و Active X نیاز دارید. فرست دایرکت باید کمی دست بجنباند، ما در سال 2016 هستیم، نه 1996.

استفاده از اپلیکیشن فرست دایرکت بسیار ساده و راحت است، مانده‌حساب شما بر روی یک صفحه‌نمایش نشان می‌دهد و دسترسی به اطلاعات هر حساب بی‌نهایت آسان و راحت است. شما تنها می‌توانید به کسانی که به‌تازگی پرداختی به آن‌ها انجام داده‌اید انتقال پول داشته باشید. این اپلیکیشن بر روی ورژن iOS کار نمی‌کند و پیام خطا می‌فرستد.

علاوه بر این، موضوع امنیت مقوله در هم و برهمی است. فرست دایرکت شما را مجبور به استفاده از سخت‌افزار یا کلید امنیتی دیجیتالی نمی‌کند، شما تنها می‌توانید با واردکردن رمز عبور و پاسخ به یک سؤال، ورود کنید. هرچند اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید فراتر از مشاهده مانده‌حسابتان است و یک سری پرداخت‌های مشخص دارید، شما باید از طریق اپلیکیشن، یک کلید دیجیتال امنیتی ایجاد کنید. این کار باعث ایجاد تعادلی میان رضایت و امنیت می‌شود

علی‌رغم این حقیقت که فرست دایرکت از پرداخت‌های اپل پشتیبانی می‌کند، امکان تشخیص هویت از طریق اثرانگشت برای اپلیکیشن‌های iOS‌اش ندارد.

بانکداری آنلاین فرست دایرکت قابل‌درک است، اما طبق تجربیات تمامی بانک‌ها، نرم‌افزارهایش فاقد ظرافت و انعطاف‌پذیری به‌خصوص در بخش موبایل است. همچنین فرست دایرکت چیزی برای ارائه به کسانی که نمایش تصویری بیشتر از پولشان می‌خواهند، ندارد.

halifax

هالیفکس (Halifax)

هالیفکس ویژگی‌ها و کاربردپذیری دیگر رقبایش را همیشه در نظر دارد و اپلیکیشنی به شما ارائه می‌دهد که نصب و استفاده بسیار آسانی دارد.

علیرغم تغییرات اخیر، خدمات بانکداری آنلاین هالیفکس چیزی بیشتر از نرخ بهره مطلوب برای ارائه به شما دارد. برای ورود سه بخش اطلاعاتی مجزا لازم است: کلمه کاربری (که می‌تواند بر روی کامپیوتر ذخیره شود)، رمز عبور عددی/الفبایی و بخشی از اطلاعات به‌یادمادنی که برای غیرفعال کردن کیلاگرهای موجود به کار گرفته می‌شود. قبل از اینکه بتوانید وارد شوید و به سراغ حساب خود بروید، صفحه تبلیغاتی هالیفکس برایتان به نمایش درخواهد آمد.

صفحه اصلی به شما تصاویری از مانده‌حسابتان می‌دهد، همین‌طور لینک‌های شرت‌کاتی که برای دیدن اظهاراتتان و پرداختی‌ها یا انتقال وجه در دسترس شماست اما هنوز اندکی راه برای دستیابی به ویژگی‌های برتر مانده است. بررسی وضعیت بانکی شما کار دشواری است اما درنهایت عملیات جستجو به‌خوبی انجام می‌شود: این کار این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های خاصی را از یک سال پیش جستجو کنیم (برای مثال پرداخت مالیات).

گزینه ارسال وضعیت شما محدودیت‌های بیشتری دارد. شما فقط می‌توانید 150 تراکنش را در یک‌زمان ارسال کنید، آن‌هم فقط با فرمت CSV و QIF. اگر بخواهید ارزش یک‌ساله حساب خود را به بخش مالی شخصی خود ارسال کنید، در بهترین حالت یک روز تمام وقت می‌برد.

تأیید پرداخت به دریافت‌کنندگان جدید بسیار ساده است: هالیفکس به موبایل یا خط ثابت شما تماس می‌گیرد و از شما می‌خواهد که یک عدد چهاررقمی که بر روی صفحه‌نمایش نشان داده شده است را قبل از تأیید عملیات انتقال به دریافت‌کننده جدید وارد کنید تا با این کار از تقلب و کلاه‌برداری جلوگیری کند.

چنین پرداختی‌هایی را می‌شود از طریق اپلیکیشن‌ موبایلی بانک نیز تأیید کرد اما نصب این اپلیکیشن بر روی اندروید کار مشکلی بود. عملیات نصب نافرجام باقی می‌ماند و نمی‌توانست چهار کد احراز هویت که در تماس تلفنی و از طریق سیستم خودکار صدا درخواست می‌شد را بپذیرد. بدتر از آن اینکه باکس پست صوتی ما مسدود شده بود و به نظر می‌رسد که هالیفکس در تلاش است تا هر زمان که بخواهیم اپلیکیشن را نصب کنیم، دو تماس همزمان را قرار دهد.

یک‌بار که این اپلیکیشن را نصب کنید، خواهید دید که برترین ویژگی‌اش، سیستم بازپرداخت نقدی است که به‌وسیله آن می‌توانید از برخی فروشگاه‌ها از تخفیف‌هایی برخوردار شوید. ترجیح ما بر این است که به‌جای یک نسخه قدیمی از Quidoco یک اپلیکیشن جامع تازه و جدید داشته باشیم.

.hsbc-way2pay-1395-07-18

HSBC

بااینکه نه جذاب است و نه سریع، بااین‌حال HSBC درحالی‌که به‌شدت حواسش به امنیت است، تمام ویژگی‌های اصلی را نیز در برمی‌گیرد.

درنهایت HSBC توانست اپلیکیشن کاملاً توسعه‌یافته خود را تولید کند و خب باید گفت که اپلیکیشن خوبی است. یکی از ویژگی‌های خوبش دسترسی سریع به حساب است که به شما این امکان را می‌دهد تا تراز حساب‌جاری خود را از طریق صفحه خانگی و بدون نیاز به ورود، بررسی کنید.

مدیریت پول این اپلیکیشن به انجام یک سری کارهای پایه محدود است مانند پرداخت قبض و انتقال پول به حساب‌هایی که قبلاً در وب‌سایت قرار داده شده‌اند. همچنین شما می‌توانید پرداخت‌های فوری را از طریق Paym (paym.co.uk) انجام دهید اما دریافت‌کننده بایستی بر روی سرویس تعریف شده باشد.

اپلیکیشن iOS بومی نیست و به همین دلیل به‌شدت سرعت پایینی در بالا آوردن صفحه دارد و زمانی که شما در انجام کاری عجله دارید این موضوع کاملاً آزاردهنده است. همچنین عدم پشتیبانی از تشخیص هویت لمسی نیز خودش مشکلی است.

اگر شما بخواهید که از طریق اپلیکیشن و یا به‌صورت آنلاین وارد شوید، اقدامات امنیتی به‌خصوص انجام می‌شود. نام کاربری 12 رقمی (که می‌شود توسط اپلیکیشن و یا مرورگر ذخیره شود) موردنیازتان خواهد بود تا بتوانید به یک سؤال ساده امنیتی پاسخ دهید و بعدازآن به‌طور تصادفی سه رقم از رمز عبورتان را وارد کنید. قبلاً یک کلید فیزیکی برای ایجاد رمز عبور وجود داشت، اما امروزه HSBC افراد را ملزم به استفاده از اپلیکیشن می‌کند.

هرسال، HSBC خدمات و سرویس‌های آنلاین بیشتری ارائه می‌دهد تا جایی که تقریباً همه کارها را می‌شود با سرویس‌های آنلاینش انجام داد مانند متوقف کردن یک چک، درخواست تغییر اضافه برداشت و دانلود گزارش سالانه‌تان. بااینکه این سیستم فاقد ظرافت است- HSBC اساساً لینک‌هایش را در قسمت پایین و سمت چپ ویندوز قرار داده است.- اما پیدا کردن چیزی که به دنبالش هستید بسیار ساده است.

HSBC همچنین اشتراک رایگان یک‌ساله به McAfee VirusScan Plus را که قیمتش در بازار 39.99 پوند است، ارائه می‌دهد. هرچند که آزمایشات اخیر ما نشان می‌دهد که McAfee ازنظر ویروس‌یابی کمی بهتر از Security Essentials مایکروسافت است. اگر شما هنوز از Quicken یا Money استفاده می‌کنید باید بگوییم که HSBC یک ویژگی دارد و آن این است که شما می‌توانید وضعیت بانکی خود را با فرمت QIF، CSV و OFX دانلود کنید. در حقیقت هیچ ویژگی یا کاربرد برجسته‌ای وجود ندارد، بلکه یک پیشنهاد محترمانه از طرف یک بانک است که بیشتر از اینکه رهبری کند، پیروی می‌کند.
lloyds

LIoyds

یک پیشنهاد کامل: چه از تلفن استفاده می‌کنید، چه از تبلت و یا PC، تقریباً کاری نیست که نتوانید انجامش دهید.

لویدز جزو اولین بانک‌هایی است که اپلیکیشن ارائه کرده است. در دهه 90 میلادی که دیگر بانک‌های پیشرو تمام تلاششان را بر روی بانکداری مبتنی بر وب گذاشته بودند، لویدز سیستم دسته‌چک الکترونیک خودش را به وجود آورد که بر روی Psion 3a قابل‌اجرا است.

امروزه لویدز سبد کاملی از محصولات بانکداری آنلاین را ارائه می‌دهد: امکانات بانکداری آنلاین مبتنی بر وب که منطبق با موبایل و تبلت و نیز اپلیکیشن‌های ویندوز فون و اندروید است. همچنین اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد را نیز جداسازی می‌کند.

درواقع، اپلیکیشن بر روی آی‌پد یک مفهوم بی‌محتوا است، درواقع یک وب‌سایت ساده است که اپلیکیشن‌هایی آن را در برگرفته است. حداقل کاری که می‌کند این است که شرایط ورود را از دیگر اپلیکیشن‌ها می‌گیرد و زمانی که دستگاهی فقط یک‌بار با لویدز ثبت‌نام کرد، به‌راحتی می‌توانید فقط با واردکردن سه رقم تصادفی از رمز عبورتان دوباره وارد شوید.

هم اپلیکیشن‌های لویدز و هم وب‌سایت آن بسیار جامع و کامل است، امکان دسترسی به تمامی حساب‌هایتان حتی آن‌هایی که امضا مشترک دارید را نیز می‌دهد. همچنین به شما امکان انجام کارهای بانکی مانند پرداخت قبض، انتقال پول بین حسابی و مدیریت پرداخت‌های ثابت را می‌دهد.

نقطه‌ضعف عجیب آن در بخش جستجوی تراکنش‌ها است. شما می‌توانید بر روی وب‌سایت فقط تراکنش‌های مربوط به سه ماه را در یک‌زمان انجام دهید و این موضوع وقتی‌که می‌خواهید اظهارنامه مالیاتی خود را انجام دهید واقعاً مشکل‌ساز است. هنوز هم بر روی نسخه موبایلی وب‌سایت و دیگر اپلیکیشن‌ها، این قابلیت اصلاً وجود ندارد و این موضوع کاملاً آزاردهنده است.

این وب‌سایت امکان مدیریت پول را دارد که هزینه‌هایتان را به شما به‌صورت تفکیک‌شده نشان می‌دهد، همچنین تقویم نشان‌دهنده مهلت پرداخت قبوض و امکاناتی برای برنامه‌های پس‌انداز و مخارج دارد. افرادی که با بودجه‌بندی مشکل دارند، این ویژگی مزیت عالی برایشان محسوب می‌شود.

همچنین ویژگی هشدار متن نیز یژگی بسیار و جذابی است. همان‌طور که به‌صورت هفتگی تراز به‌روزشده‌تان را برایتان ارسال می‌کنیم، این ویژگی شما را از اینکه میزان حسابتان بالاتر و یا پایین‌تر از حد از پیش‌تعریف‌شده رفته است مطلع می‌کند و یا شما را از اینکه کارتتان برای تراکنش‌های خارجی مورداستفاده قرارگرفته یا نه، باخبر می‌کند. علاوه بر این، شما از وجود دریافت‌کننده‌های جدید بر روی بانک آنلاین آگاه خواهید شد. جدای از مشکل جستجو تراکنش‌ها، واقعاً پیشنهادات لویدز برای ما جذاب است. اگر بانک فعلی شما هنوز از غافله عقب است، شاید زمان مناسب برای تغییر دادن است.

.nationwide

Nationwide

سرویس آنلاین NationWide تغییر زیادی نکرده است اما اپلیکیشن‌هایش، همراه با زمان پیش رفته است.

انجمن NationWide به قابل‌اعتماد بودن شهرت دارد. پیشنهادات آنلاین این بانک فقط در حد یک تجربه جدید است، هرچند که یکی از آن تجربه‌های جذاب نفس‌گیر نیست- اما پس خدمات بانکداری دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

به نظر می‌رسد که در بانکداری آنلاین NationWide اندکی تغییرات در یک دهه گذشته ایجاد شده است. طرح رنگ آبی قدیمی درست مانند گذشته است؛ هرچند که اکنون شما حق انتخاب سه تم حاشیه‌ای متفاوت را دارید و همچنان امکان جستجوی ساده و قابلیت رابط سریع خودش را نیز دارد .

برای مشتریان NationWide یک کارت ریدر مهیا است اما اگر ترجیحتان بر این است که با استفاده از مدارک شخصیتان ورود کنید هیچ نیازی به آن ریدرها ندارید. هیچ شکی بر سختی کارت ریدرها نیست، این‌ها فقط برای انجام تراکنش‌های بزرگ و یا آن‌هایی که قبلاً پرداخت نشده‌اند به کار می‌رود، امکان انتقال پول به دوستانتان را بدون نیاز به الزامات امنیتی انجام می‌دهد. امنیت به‌اندازه کافی سفت‌وسخت گرفته می‌شود و شما حتی می‌توانید یک متن شخصی داشته باشید تا بر روی سایت ظاهر شود تا از فیشینگ‌های ساختگی جلوگیری کند.

امکان خرید پول مسافرتی وجود ندارد ولی امکانات دیگری در نظر گرفته شده است ازجمله امکان درخواست وام و ایجاد حساب پس‌انداز، تغییر آدرس یا اطلاع دادن به بانک از اینکه شما خارج از کشور هستید.

اپلیکیشن نیز ویژگی جدید Nationwide است که برای نسخه iOS و اندروید کاربرد دارد (اپلیکیشنی برای ویندوز فون وجود ندارد). این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ورود، تراز خود را چک کنید و یک ویژگی دیگر به نام پس‌انداز سریع (Instant Access Saving) به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به رمز عبور، مقادیر جزئی را به حساب پس‌انداز خود واریز کنید. شما تنها با واردکردن سه رقم از رمز عبور خود می‌توانید حساب خود را چک کنید. اما شاید تأثیرگذارترین قابلیت این باشد که هر دو اپلیکیشن از ساعت‌های هوشمند پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد تا حساب خود را از طریق مچ‌بندی که دارید چک کنید.Nationwide قرار نیست جهانی را تغییر ‌دهد اما باید گفت که اپلیکیشن و دسکتاپ Nationwide مستحکم، هوشمند و قابل‌اعتماد هستند.

.natwest

NatWest

چه به‌صورت آنلاین و چه از طریق اپلیکیشن‌ها، با رعایت همه جانبه موارد امنیتی، تمرکزش را بر روی سرعت و سادگی گذاشته است.

پیشینه اپلیکیشن‌های NatWest نشان می‌دهد که نه‌تنها از هر سیستم‌عامل تلفن همراهی پشتیبانی می‌کند، بلکه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که آن را بالاتر از دیگر رقبایش قرار می‌دهد. ابتدایی‌ترین‌ها را دارد- شما می‌توانید تراز حساب خود را چک کنید، پرداخت‌های ثابت انجام دهید، انتقال پول بین حساب‌هایتان داشته باشید و قبض‌ها را پرداخت کنید. علاوه بر این به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق تلفن همراهتان پرداخت خود را انجام دهید و بدون نیاز به کارت خود از دستگاه پول دریافت کنید.

نسخه iOS آن نیز از اپل پی چه بر روی آیفون و چه اپل واچ پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از طریق اثرانگشت خود و بدون نیاز به کلمه عبور ورود کنید. اپلیکیشن‌ها بر روی هر پلتفرمی قابل‌اجرا هستند و به‌سرعت لود می‌شوند و طراحی ساده‌ای دارند.

دسترسی به حسابتان از طریق وب‌سایت کمی پیچیده‌تر است. شما به یک شماره مشتری ده‌رقمی (که مرورگر کروم امکان ذخیره آن برای بازگشت مجدد را به شما نمی‌دهد) و همچنین یک پین شماره‌ای و نیز یک کلمه عبور عدد و الفبایی نیاز دارید. علاوه بر این برای اینکه از کیلاگرها در امان باشید، از شما بخشی از پین و کلمه عبورتان نیز درخواست می‌شود.

یک‌بار که وارد شوید، سایت هر چیزی که انتظارش را داشته باشید به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید اضافه برداشت‌های خود را تنظیم کنید، به‌وسیله یک ماشین‌حساب هزینه‌ها را مشخص کنید، می‌توانید برای انجام پرداخت‌های امن، کارت ریدر سفارش دهید و نیز اگر به خارج از کشور رفته‌اید، بانک خود را مطلع کنید تا از بلاک شدن کارت شما جلوگیری شود. شما می‌توانید وضعیت سالانه خود را نیز در غالب فرمت‌های مختلف شامل Money و Quicken و در غالب OFX و CSV دانلود کنید. رابط کاربری بسیار ساده است و دارای بخش‌های مختلف برای قسمت‌های بودجه، خدمات مالی و هشدارها است. همچنین ویجت «انتقال سریع» برای پرداخت‌های فوری بر روی هر صفحه به چشم می‌خورد.

پیشنهاد NatWest به مشتریان این است که نرم‌افزار Trusteer Rapport را دانلود کنند. این نرم‌افزار زمانی که شما در حال انجام کارهای بانکی خود هستید، امنیت وب‌سایت را تأیید می‌کند اما از منابع سیستم کمی استفاده می‌کند. این موضوع هیچ‌چیز منحصربه‌فردی برای NatWest نیست اما خوب است که این نرم‌افزار را در کنار دیگر آنتی‌ویروس‌های خود نیز داشته باشید.

NatWest یک پورتال بانکداری ویژه‌ای ندارد اما به‌طورقطع کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد. در این بین، اپلیکیشن‌هایش بسیار جذاب و ازنظر قابلیت‌ها و ویژگی‌ها بالاتر از وب‌سایت آن است، این بدان معنی است که شما تقریباً تمام کارهای بانکی خود را در حال حرکت انجام می‌دهید. مشتریان اسکاتلندی باید بدانند که حساب‌هایشان به برند جدیدی به نام Williams & Glyn در مقطعی از سال 2016 انتقال خواهد یافت. (چرا که شرکت مادر NatWest، رویال بانک اسکاتلند است.)

.royal-bank-way2pay-1395-07-18

Royal Bank of Scotland

جزو اولین پذیرندگان بانکداری آنلاین است و هنوز هم وقتی صحبت از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید می‌شود در رأس قرار دارد.

تاریخچه رویال بانک اسکاتلند به 1727 می‌رسد اما این بانک یکی از نخستین بانک‌ها برای داشتن بانکداری آنلاین بود. علاوه بر این یکی از معدود بانک‌هایی بود که برای تمامی سیستم‌های عامل تلفن‌های همراه مانند ویندوز فون اپلیکیشن ارائه کرد که برخی از آن‌ها برای سال‌ها قابل استفاده بودند و نیز از جدیدترین پیشرفت‌های سخت‌افزاری نیز پشتیبانی می‌کند: اگر تلفن شما قابلیت خوانش اثرانگشت را دارد، از همین طریق می‌توانید برای ورود به اپلیکیشن استفاده کنید (یا می‌توانید از پین کد استفاده کنید).

اپلیکیشن بر روی یک دستگاه آیفون می‌تواند اکثر کارهای بانکی مانند بررسی وضعیت، پرداخت قبض و مدیریت پرداخت را انجام دهد. قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد مانند: استفاده از رمز عبور برای دریافت پول از دستگاه بدون نیاز به کارت، شارژ موبایل و پرداخت از طریق Paym (paym.co.uk). تنها کاری که نمی‌توانید انجام دهید، افزودن دریافت‌کنندگان جدید است. برای انجام این کار بایستی هنوز از بانکداری آنلاین از طریق مرورگر استفاده کنید.

برخی بانک‌ها زمان اضافه کردن پرداخت‌کننده جدید، از کدهای تلفن همراه برای اضافه کردن لایه‌های امنیتی بیشتر استفاده می‌کنند. بااین‌حال، رویال بانک اسکاتلند هنوز از ریدر فیزیکی، کارت و پین شما استفاده می‌کند. برای وارد شدن به‌صورت آنلاین، شناسه کاربر، بخشی از کد عبور و حروف یا رقمی از کلمه عبور شما موردنیاز است. این‌ها تصادفی انتخاب می‌شوند و هیچ‌وقت شامل تمامی کاراکترها نیستند بنابراین حتی کیلاگر روی سیستم شما نیز تمامی جزئیات را ضبط نخواهد کرد.

جدای از این ضدونقیض‌ها، استفاده از وب‌سایت بسیار ساده و قابل‌فهم است. برای مثال شما می‌توانید اظهارات 7 سال پیش خود را با فرمت PDF دانلود کنید اما قابلیت ارسال آن به فرمت‌های دیگر بخش مجزای خودش را دارد. این بخش مجزا دانلودهای میدیتا را ارائه می‌کند. شما می‌توانید با «پنج کلیک» یک حساب فوری ایجاد کنید و تمام پرداخت‌ها، کارهای مربوط به حواله‌های معوقه و تراکنش‌های بین‌المللی خود را انجام دهید.

این اپلیکیشن قابلیت‌های زیادی ندارد اما بومی است (پس سریع‌تر از اپلیکیشن HSBC است) و استفاده از آن بسیار راحت است.

نکته‌ای که در خصوص رویال بانک اسکاتلند وجود دارد این است که می‌خواهد خدمات بانکداری شخصی خود مانند Williams & Glyn را تغییر دهد بنابراین پیش‌بینی آینده این بانک کمی دشوار خواهد بود.

.santander

سانتاندر (Santander)

وب‌سایت و اپلیکیشن سانتاندر امن است و به‌خوبی نیز طراحی شده‌ است و بر روی سیستم‌های اندروید و iOS به‌خوبی جواب می‌دهد.

اپلیکیشن و وب‌سایت سانتاندر چنان جامع است که شما احتیاجی به رفتن به شعبه بانک و یا حتی تماس با بخش خدمات مشتری نخواهید داشت.

ورود به سیستمش کاملاً امن است. نه‌تنها از شما درخواست واردکردن سه کاراکتر از شماره امنیتی‌تان می‌شود (که برای بانکداری موبایلی نیز مورداستفاده است) بلکه شما می‌بایست سه کاراکتر از کلمه عبور طولانی خود را فقط مختص حساب آنلاینتان هست را نیز وارد کنید. برای اطمینان از اینکه شما مورد جعل هویت قرار نمی‌گیرید، هر بار که می‌خواهید وارد شوید به شما یک تصویر و کلمه به‌یادماندنی نشان داده می‌شود تا ثابت شود که به وب‌سایت اصلی سانتاندر متصل شده‌اید نه به نسخه جعلی آن.

منوهایی که در قسمت‌های چپ و بالای صفحه قرار دارد به شما امکان دسترسی به هر آنچه نیاز دارید را می‌دهد مانند حواله‌های معوقه، پرداخت‌ها، جزئیات حساب و اپلیکیشن‌های مربوط به اضافه برداشت. همچنین شما می‌توانید برای خدمات دیگری ازجمله افتتاح حساب پس‌انداز، دریافت کارت‌های اعتباری و وام نیز درخواست دهید.

هرگونه تغییری که در حساب خود ایجاد می‌کنید، مانند اصلاح پرداخت‌های ثابت، باید با یک کد استفاده یک‌بارمصرف که از طریق اس‌ام‌اس برای شما ارسال می‌گردد مجاز شود. برای آگاهی از پول خود، سانتاندر به شما امکان ایجاد هشدار حساب را می‌دهد تا هر زمان که تراز حساب شما پایین‌تر از میزانی که مشخص کرده‌اید برود، پیامی برای شما ارسال شود.

اپلیکیشن موبایلی سانتاندر فقط برای نسخه iOS و اندروید در دسترس است و هیچ سایت موبایلی نیز وجود ندارد و این بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نقصان خدمات سانتاندر است.

اپلیکیشن فقط سه کاراکتر به‌طور تصادفی از شماره امنیت شما می‌خواهد و این مسئله ورود به اپلیکیشن را زمانی که در حال حرکت هستید بسیار سریع و رضایت‌بخش می‌کند. داخل خود اپلیکیشن نیز کارهای بسیاری می‌توان انجام داد ازجمله انتقال پول بین حساب‌هایتان، انجام پرداخت به دریافت‌کنندگان قبلی و نیز درخواست برای دیگر محصولات سانتاندر. شما نمی‌توانید صورت‌حساب کارت‌های اعتباری خود را از طریق اپلیکیشن انجام دهید که این خود یک مشکل جزئی است.

سانتاندر سزاوار اعتبارات بسیاری برای مجموعه خدمات و اپلیکیشن‌هایش است. استفاده از این مجموعه بسیار آسان و سریع است و بسیاری از قابلیت‌هایی که یک بانک آنلاین دارد را در اختیار دارد. درواقع باید گفت که سانتاندر دارای یک پکیج فوق‌العاده است.
smile-way2pay-1395-07-18

Smile

استفاده از سایت Smile ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید اما اگر می‌خواهید کارهای بانکی خود را حین حرکت و در مسیر انجام دهید، حتماً اپلیکیشن را دانلود کنید.

طراحی اخیر Smile عالی به نظر می‌رسد. هیچ‌چیز اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود و جستجو در آن بسیار راحت است و با استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها می‌توان بخش‌های مختلفی مانند ارزش خالصی که دارید را مشخص کنید (در این صورت بدهی کارت اعتباری شما کاهش می‌یابد، مانده‌حساب‌های شما با یکدیگر ترکیب می‌شود تا به شما ایده واقعی ازآنچه می‌توانید خرج کنید بدهد.)

برای ورود فقط سه مرحله لازم است. جزئیات حساب شما، دو رقم از پین و بخشی از اطلاعات به‌یادماندنی برای ورود درخواست می‌شود. هیچ لزومی به استفاده از یک اپلیکیشن یا سخت‌افزار به‌خصوص برای ایجاد کد ورود نیست اما شما به یک ریدر و کارت اعتباری و یا کارت بدهی خود برای مجاز کردن پرداخت‌های جدید خود در وب‌سایت نیاز دارید.

Smile اپلیکیشن‌هایی برای iOS و اندروید تولید می‌کند که از به‌وسیله آن می‌توانید تراز خود را بررسی کنید، انتقال پول داشته باشید، قبض‌های خود را پرداخت کنید، بخش هشدار را راه‌اندازی کنید و پیام‌های امنیتی خود را بخوانید. شما همچنین می‌توانید نزدیک‌ترین شعبه Co-operative Bank به خود را پیدا کنید (که Smile یکی از بخش‌های آن است) و با زدن بر روی دپارتمان موردنظر خود با قسمت خدمات مشتریان تماس بگیرید. انجام تمامی این کارها بی‌نهایت ساده و آسان است و تنها چیزی که لازم دارد این است که شما جزئیات حساب خود را داشته باشید و کدی که از طریق اس‌ام‌اس به دستگاهی که می‌خواهید با آن کارهای بانکی خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید، دریافت کنید.

اگر شما می‌خواهید در حین حرکت کارهای بانکی خود را انجام دهید، داشتن اپلیکیشن برایتان یک الزام خواهد بود. متأسفانه وب‌سایت Smile برای صفحه‌نمایش‌های کوچک مناسب نیست، برای همین بایستی برای استفاده کاملاً زوم کنید تا بتوانید مطالب را بخوانید.

شما می‌توانید از طریق سایت، کارهای مربوط به تنظیم، اصلاح و کنسل کردن انتقال، پرداخت مستقیم و پرداخت‌های ثابت را انجام دهید. همچنین طیفی از کارهای مربوط به خدمات مشتری مانند درخواست دسته‌چک، توقف یک چک و یا پیگیری تراکنش‌ها را از همین طریق انجام دهید. همه این‌ها بدین معنی است که شما کمتر نیازی به تلفن زدن دارید. اگر این قابلیت‌ها نیازهای شما را برآورده نکرد، سرویس پیام یکپارچه نیز دیگر خدمتی است که همیشه پاسخ‌گو خواهد بود.

بزرگ‌ترین ضعف سایت این است که قابلیت دانلود اظهارات در فرمت‌های مختلف مانند CSV، QBO یا OFX را ندارد و تنها گزینه‌ای که موجود است، فرمت PDF است که فقط به درد آرشیو کردن می‌خورد. اما اگر این ویژگی مورداستفاده شما نیست و یا اینکه یک ویندوز فون دارید، پس Smile گزینه خوبی برای انجام کارهای بانکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.