راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشتريان از بانکداري اينترنتي لذت مي‌برند

رشد سريع بانکداري اينترنتي، افزايش ميزان رضايت‌مندي مشتريان بانک‎‌ها را باعث شده است. نتيجه نظرسنجي اخير مرکز تحقيقات روي مورگان (Roy Morgan Research) در استراليا حاکي از آن است که نرخ رضايت افراد از خدمات بانکداري اينترنتي 90.2 درصد است که در مقايسه با نرخ رضايت‌مندي 88.4 درصدي از شعبات فيزيکي بانک‌ها رقم بالاتري را نشان مي‌دهد.

از سال 2013، ميزان استفاده از بانکداري اينترنتي از 58.6 درصد به 62.2 درصد افزايش يافته است. هر چند از منظر رضايت‌مندي مشتري، بانکداري اينترنتي از طريق وب‌سايت محبوب‌ترين روش است و نرخ رضايت افراد از آن به 90.4 درصد مي‌رسد، ولي اين شيوه از سال 2013 تاکنون قدري کاهش داشته و از 53.1 درصد به 52.2 درصد تنزل يافته است.

در مقابل، بانکداري همراه در همين دوره زماني سير صعودي به خود گرفته و از 26.2 درصد در سال 2013 به 33.6 درصد در سال 2015 رسيده است. مرکز تحقيقات روي مورگان همچنين دريافته که سطح رضايت‌مندي افراد از بانکداري اينترنتي، در بانک‌هاي مختلف، متفاوت است.

مشتريان شرکت خدمات مالي سان‌کورپ (Suncorp)، بيشترين رضايت را از خدمات بانکداري اينترنتي اين نهاد ابراز داشته‌اند: 93.3 درصد. جايگاه بعدي به بانک CBA اختصاص دارد: 92.7 درصد. رضايت مشتريان از خدمات بانکداري اينترنتي نهادهاي مالي ANZ، St George و Westpac نيز به ترتيب 89.9، 88 و 87.9 درصد برآورد شده است.

منبع: mortgagebusiness.com.au / شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.