راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک: شبکه هوشمند زیربنای تحقق بانکداری دیجیتال است

دکتر محرمیان معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک در سمینار تخصصی تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت عنوان کرد: «شبکه هوشمند پیش نیاز تحقق بانکداری دیجیتال است و برای این منظور ضروری است کارهای بسیاری در حوزه ارتقاء سرویس، فرآیند و فناوری، انجام شود.»

دکتر مهران محرمیان ضمن بیان مطلب فوق بر فاصله زیاد تا دسترسی مطلوب به پهنای باند بالا در ایران تاکید کرد و افزود: امروز استفاده از تلفن‌های هوشمند عمومیت یافته و به تبع آن موبایل اپ‌ها نیز در میان سایر فنآوری‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است. وی تاکید کرد: ایران از بازار بکری در این خصوص برخوردار است و با وجود کارهای خوبی که انجام شده، هنوز با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم. مشتریان از شبکه‌های آینده انتظار دارند سریع باشند و تاخیر برای آن‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. شبکه‌های آینده خودشان باید بتوانند خود را براساس شرایط مختلف ترافیکی و کاربری مدیریت کنند و باید مسایل مربوط به انرژی و محیط‌زیست در آن‌ها دیده شده باشد.

وی خاطر نشان ساخت: سادگی در راه‌اندازی و امنیت بالا از ویژگی‌های شبکه‌های آینده است. دکتر محرمیان با اشاره به نتایج تحقیقات گارتنر می‌گوید: دسترس‌پذیری متوسط شعب بانک بین 9/99 تا 99/99 درصد باید باشد که معادل 8 ثانیه تا یک دقیقه قطعی در روز است و دسترس‌پذیری متوسط مرکز بانک بین 99/99 تا 999/99 درصد که معادل 1 تا 8 ثانیه قطعی در روز است؛ این در حالی است که دسترس‌پذیری فعلی شبکه زمینی کشور در شعب به‌طور متوسط حدود 97 درصد است که حدود 43 دقیقه قطعی در روز را نشان می‌دهد.

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک در این بخش از سخنان خود به رویداد عظیمی که در حال وقوع است اشاره می‌کند و می‌گوید: زیرساخت‌های ارتباطی آینده برپایه «Cloud» (ابر)، مجازی‌سازی تجهیزات شبکه و SDN استوار است و می‌توان در صورت بروز کمبود از فضای سایر ابرها استفاده کرد که هم‌اکنون «سیسکو» برای این امر تجهیزاتی را روانه‌ی بازار کرده است.

مغفول ماندن نیاز و خواست مشتری نکته دیگری بود که معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک به آن اشاره کرد و افزود: «اکنون باید از برج عاج فنی پایین آمد و از زاویه مشتری به ارائه خدمات پرداخت. از طرف دیگر انجام پروژه‌های بزرگ مورد نیاز در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ چرا که براساس اعلام معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ICT در سال 94 باید بخش خصوصی حدود 8 هزار میلیارد تومان هزینه کند؛ در حالیکه سهم بخش دولتی 4 هزار میلیارد تومان است. برای این منظور باید فضای بهتری را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم و به این بخش اعتماد کرد.»

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.