راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوره جدید مدرسه پاییزه تنظیم‌گری مالی برگزار می‌شود / متمرکز بر تنظیم‌گری نهادهای مالی

دوره مدرسه پاییزه مالی، با محوریت مقدمات تنظیم‌گری در سه حوزه بانکی، بورس و بیمه، در روزهای ۳، ۴، ۱۰ و ۱۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

امروزه نهادهای مالی به یکی از کلیدی‌ترین ارکان رشد و توسعه اقتصادی تبدیل شده‌اند. توسعه پرشتاب بخش مالی موجب پیچیده‌شدن روابط متقابل اجزای این بخش با متغیرهای اقتصاد خرد و کلان شده است.

 وجود اطلاعات نامتقارن، پویایی بالا، ریسک‌های متنوع و اثرات سرریز مثبت و منفی هر یک از اجزای نظام مالی بر دیگر اجزا و حتی بر دیگر بخش‌های اقتصاد، اهمیت تنظیم‌گری در این حوزه را دوچندان کرده است. با این حال، مباحث تنظیم‌گری مالی در ایران، چه از نظرگاه تئوری و چه در عمل، چندان شناخته‌شده نیست و حتی در سرفصل دروس رشته‌های مرتبط مورد توجه قرار نگرفته؛ تا جایی که حتی فعالان حوزه مالی هم که به طور مستقیم متضرر تنظیم‌گری بد و منتفع تنظیم‌گری خوب هستند، آگاهی‌های لازم در این‌باره را ندارند.

مرکز مطالعات توسعه و رقابت در اولین دوره از دوره‌های سه‌گانه تنظیم‌گری مالی، اقدام به برگزاری دوره‌های مدرسه پاییزه تنظیم‌گری مالی با تمرکز بر مقدمات دانشی این حوزه و در سه بخش بانکی، بورس و بیمه کرده است.

 این رویداد با حضور اساتید کشور به نحوی طراحی شده که علاوه بر بیان به‌روز ادبیات علمی این حوزه، تجربیاتی از چالش‌ها و فرصت‌های تنظیم‌گری مالی در اقتصاد ایران را با کمترین واسطه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توان به کانال تلگرامی مدرسه پاییزه یا صفحه ایوند رویداد مراجعه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.