راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا پی‌پال لوگوی خود را تغییر داد؟

پی‌پال یکی از آن سامانه‌های کاربردی تحت وب است که خرید اینترنتی را آسان‌تر و البته متحول کرد. پی‌پال در سال ۱۹۹۸ به ثبت رسید و در ۲۰۰۲ توسط eBay خریداری شد. طبق آمار منتشر شده پی‌پال به عنوان رهبر پرداخت دیجیتال در دنیا بیش از ۱۴۸ میلیون حساب فعال در ۲۶ واحد پولی داشته و در ۱۹۳ بازار مختلف فعالیت دارد و روزانه بیش از ۹ میلیون تراکنش الکترونیک توسط آن انجام می‌شود.

بتازگی پی‌پال دست به تغییر و به‌روزرسانی هویت بصری برند خود کرده است.

paypal-way2pay-94-01-31

مهمترین اصل و انگیزه در تغییر هویت برند پی‌پال القای حس اتصال یا Connection بوده است؛ البته القای این حس در قالب انسانی و مردمی و نه فنی. نمایش قدرتمندتر از لوگو به همراه انتقال حس پویایی و اطمینان، از دیگر ویژگی‌هایی است که در هویت جدید برند پی‌پال مورد توجه قرار گرفته است.

paypal2-way2pay-94-01-31

در طراحی کلی این ساختار جدید دو فلسفه اصلی مد نظر قرار بوده است: اتصال و پیشرو بودن

در مورد اتصال می‌توان به روی هم سوار شدن بخشی از حرف P اشاره کرد و حالت شفاف بودن این بخش نیز دلیلی بر حالت انسانی و قابل اطمینان بودن آن است. استفاده از فونت با حالت ایتالیک Italic در طراحی حرف P رو به جلو بودن آن را نشان می‌دهد که در لوگوی قدیمی هم لحاظ شده بود.

 paypal3-way2pay-94-01-31 paypal4-way2pay-94-01-31

منبع: imarketor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.