راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود پاناسونیک به بازار POSهای موبایلی

در همایش فدراسیون ملی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ورود پاناسونیک به عرصه کارت‌خوان‌ها با دستگاه Thoughpad FZ-R1 قابل‌تأمل بود. هنگام فکر کردن به بازار پایانه‌های POS موبایلی، پاناسونیک اولین شرکتی نیست که به ذهن شما خطور می‌کند. اما در همایش فدراسیون ملی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ورود پاناسونیک به عرصه کارت‌خوان‌ها را با دستگاه Thoughpad FZ-R1 قابل‌تأمل بود.

پاناسونیک این دستگاه را به‌عنوان اولین مدل از نوع خودش ارائه کرد: یک دستگاه تبلت به‌صورت POS موبایلی همه‌کاره 7 اینچی، با سیستم‌عامل ویندوز 801 برای محیط فروشگاه‌ها. ویژگی‌های این تبلت عبارت‌اند از: یک اسکنر مجهز به EMV که در آن تعبیه‌ شده (بدون دانگل جداگانه) به همراه یک پین پد (صفحه وارد کردن رمز عبور)، یک اسکنر برای خواندن نوار مغناطیسی کارت‌ها و هم‌چنین قابلیت پذیرش پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر NFC و این امکان به‌وسیله آنتنی برقرار شده است که در اطراف دستگاه امکان با برقراری NFC را به وجود آورده است. دل‌پذیرترین ویژگی این دستگاه، طراحی ظاهری آن است که پس از خط تولید لپ‌تاپ‌ها و تبلت های پاناسونیک برای محیط‌های صنعتی و کارگاهی ساختمان‌سازی، مدل‌سازی شد. دستگاه Thoughpad FZ-R1 برای محیط فروشگاه‌ها طراحی شده است؛ زیرا محیط فروشگاه به دلیل امکان آسیب دیدن و ضربه خوردن تبلت، مکان مناسبی برای تبلت های مشتریان نیست.

panasonic-fz-r1-tablet-POS-way2pay-index-94-02-05

دن دیلیبرتی، مدیر ارشد توسعه تبلت ها و سیستم‌های پرداخت در شرکت پاناسونیک، آمریکای شمالی، به موبایل پیمنتز تودی دراین‌باره گفت: « بسیاری از فروشگاه‌ها در حال آزمایش دستگاه‌های جانبی هستند و به ما می‌گویند که آن دستگاه‌ها برای شرایط محیط فروشگاه مناسب نیستند. بسیاری از آن‌ها اظهار می‌دارند: پرداختن 200 دلار برای یک تبلت برای مشتریان زیاد اهمیتی ندارد و زمانی که آن تبلت شکست، یک دستگاه دیگر می‌خرند. مشکل در چندین ماه گذشته و زمانی آغاز شد که تبلت ها با دستگاه‌های جانبی دیگری که خریداری شدند سازگاری نداشت. بنابراین آن‌ها باید چندین نسخه از یک تبلت را می‌خریدند و شاید چندین نسخه از دستگاه‌های جانبی نیز موردنیاز بود که این خود به کابوسی تبدیل می‌شود»

دستگاه‌های جانبی موردنظر دن دیلیبرتی معمولا همان دستگاه‌هایی هستند که توزیع‌کننده‌ها آن‌ها را سازگار با یک تبلت ارائه می‌کنند. هنگامی‌که فروشگاه‌ها یک تبلت جدید خریداری می‌کنند؛ اغلب مجبورند این دستگاه‌ها را نیز تعویض نمایند تا با تبلت جدید سازگار باشد. دن دیلیبرتی می‌گوید دستگاه Thoughpad FZ-R1 حداقل بین 3-5 سال کار می‌کند و با ابزارهای جدید سازگار است.

panasonic-fz-r1-tablet-POS-way2pay-index-94-02-05b

پاناسونیک، این دستگاه را در سال جاری در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد؛ اما تاریخ ارائه آن تا قبل از ماه اکتبر و اجرای استاندارد EMVاست. ازآنجایی‌که این دستگاه سیستم‌عامل ویندوز 801 دارد؛ فروشندگان می‌توانند اپلیکیشن های خود را بر روی آن بارگذاری کنند. دن دیلیبرتی می‌گوید: « ممکن است فروشگاه‌ها تا آخر سال 2015 هم با EMV سازگار نشوند. اما آن‌ها چیزی برای اثبات آینده نیاز دارند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که تکنولوژی خریداری‌شده امروز آن‌ها در 5 سال آینده نیز قابل‌استفاده است یا خیر»

وی افزود: « در حال حاضر، شرکت پاناسونیک، دستگاه Thoughpad FZ-R1 را به فروشگاه‌های رده اول ارائه می‌کند. یک محیط ایدئال فروشگاهی برای تبلت های معمولی، مکانی است که دستگاه با شرایط فروشگاه هماهنگ باشد.» دن دیلیبرتی معتقد است؛ تبلت‌های معمولی برای آن دسته از بخش‌های تجاری که اشیای بزرگی مانند لوازم منزل و تجهیزات ورزشی می‌فروشند مناسب است. اما پاناسونیک تبلتی ارائه می‌کند که برای فروشگاه‌های اشیای کوچک و متوسط نیز مناسب باشد.

منبع: پرس بانک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.