پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
انگلستان: بانکداری موبایلی در حال رشد، اما نگرانی از مسائل امنیتی هنوز پابرجاست
مصرفکنندگان در سرتاسر دنیا نشان از افزایش میل به استفاده از تکنولوژیهای جدید دارند و در هر جای دنیا با توجه به نیازشان از گزینههای مختلفی برای رسیدن به اهدافشان برخوردار هستند.
بنا به گزارشی از یک گروه خدماتی حرفهای به نام KPMG، در انگلستان مصرفکنندهگان و صاحبان تجارتها، تکنولوژیهای جدیدی مانند خرید اینترنتی و موبایلی و استفاده از رسانههای اجتماعی را سریع تر از هر جای دیگری در دنیا قبول کردهاند.
این گزارش همچنین تغییراتی که توسط تبلتها و اسمارتفونها در عادتهای خرید کردن افراد ایجاد شده است را نشان داده است. مثلا برای خریدهای جزئی کالاها، 45%پاسخ دهندهگان انگلیسی گفتهاند که از اسمارتفون یا تبلتشان استفاده میکنند تا نزدیک ترین فروشگاه به خودشان برای خرید جنس مورد نظر را بیابند، 32% هم گفتهاند از اسمارتفون یا تبلتشان برای جستجوی محصولات و تحقیق درباره آنها و یا یافتن خدمات برای آن محصولات استفاده میکنند و 30% درصد هم گفتهاند از آنها برای بهره بردن از بنها و کپنهای آنلاین استفاده میکنند. همچنین نشان داده شد که از هر پنج انگلیسی یکی از موبایلش برای اسکن کردن بارکد روی محصول و مشاهده مشخصات آن محصول استفاده میکند.
این گزارش همچنین نشان داده است که بانکداری موبایلی همچنان در حال رشد و افزایش است اما چیزی که مشتریان را کمی نگران کرده است مساله امنیت و حریم خصوصی است. برای استفاده از موبایل در این راستا اکثر پاسخ دهندهگان نگرانیهایی داشتند که یا (66%) نگرانیشان از پتانسیل افتادن اطلاعات مخفی کارتهای اعتباریشان به دست افراد غیرمجاز بود و یا (62%) نگرانی از خطر اینکه افرادی بخواهند از این طریق به اطلاعاتی که فقط مشتری به آن دسترسی دارند دسترسی پیدا کنند. در این تحقیق معلوم شد که فقط 27% پاسخ دهندهگان انگلیسی در شش ماه اخیر به شکلی از بانکداری موبایلی استفاده کردهاند.
علاوه بر آن معلوم شد که هنوز هزینه در رابطه با استفاده از موبایل یک فاکتور اساسی و تاثیرگذار است. هنگام انتخاب یک اپراتور موبایلی، مصرف کنندهگان انگلیسی 88% به هزینه آن، 82% به نواحی تحت پوشش و 69% به کیفیت خدمات مشتری آن توجه دارند تا اینکه به امکان استفاده از یک ابزار خاص توسط آن که 54% آن را جزء اولویتهایهایشان قرار دادند.
در پایان، این تحقیق به این یافته نیز رسید که 88% مصرف کنندهگان انگلیسی اپلیکیشنهای موبایلیشان را دانلود میکنند تا اینکه شخصا خریداری کنند و 38% از این افراد گفتهاند که برای هیچ کدام از این دانلودها هیچ هزینهای پرداخت نکرده اند و 22% هم گفتهاند که از هر چهار دانلود برای یکی از آنها پول پرداخت کردهاند.