راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

چین: تبلیغات سینه به سینه حرف اول را می‌زند

تقریبا نیمی از مصرف‌کننده‌گان چینی به صورت زبانی در مورد برندها و مارک‌های مورد علاقه‌شان در گفتگوهای روزانه‌شان صحبت می‌کنند. استفاده از رسانه‌ها در حال افزایش است و تبلیغات در حال رشد اما هنوز آنچه که محصولات جدید را محبوب می‌کند همان تبلیغات زبانی افراد است.

بنا به تحقیقی که از سوی فارستر ریسرچ اخیرا صورت گرفت نشان داده شد که ۴۴% مشترکین اینترنت مناطق شهری توصیه‌های دوستان و خانواده، و پس از آن درجه‌بندی‌ها و سایت‌ها گزارشی و پروفایل‌های دوستان در شبکه‌های اجتماعی را در خریدشان ملاک قرار داده‌اند. اما خبر خوب برای برندها این است که آنها بخشی از مکالمات مصرفکننده‌گان هستند، حالا یا آنلاین یا آفلاین.

استارکام مدیا وست گروپس، از کاربران چینی پرسید که آیا درباره برندها صحبت می‌کنند. در کل۴۴% پاسخ‌دهنده‌گان گفتند که آنها قبلا با کسی درباره برندی که دوست دارند صحبت کرده‌اند. بالاترین درصد افرادی که با دیگران درباره برندها صحبت می‌کنند (۵۷%) در شهرهای درجه دو چین هستند، جایی که برندهای بین‌المللی در حال توسعه هستند. این شهرهای درجه دو قدم بعدی برندها برای حضور در آنها هستند. جالب است بدانید که در شهرهای درجه یک چین افراد کمتر با یکدیگر درباره برندهای مورد علاقه‌شان با دیگران صحبت می‌کنند.

درصد کمتری از افراد هم با دیگران به صورت آنلاین درباره برند مورد علاقه‌شان صحبت کرده‌اند. جالب است که در این حوزه، کاربران شهرهای درجه یک بیشتر از دیگر گروه شهرها به صورت آلاین با دیگران درباره برند مورد علاقه‌شان صحبت کرده‌اند که این حدود ۱۵% پاسخ دهنده‌گان در این شهرها را تشکیل می داد. این به احتمال قوی به خاطر نفوذ بیشتر اینترنت در شهرهای درجه یک است.

کاربران اینترنت در چین، مکاتبانی پر شور و ملتهب هستند و خبر رسانی آنی و لحظه‌ای (Instant Messaging) یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های اینترنتی‌شان است. بنا به پرسشنامه‌ای، معلوم شد که ۸۹% کاربران ۲۳ تا ۳۰ ساله چینی از اینترنت برای خبر رسانی آنی استفاده کرده‌اند، درصدی که حتی بیشتر از پیامک فرستادن در این زمینه در بین افراد است. در میان ارائه‌دهنده‌گان این IMها که ۸۰۰ میلیون کاربر دارند حتی بعضی از آنها برای اشتراک فقط یک ایمیل از کاربر می‌خواهند.

بنا بر استارکام، کاربران IM در چین به طور میانگین یک ساعت و ۳۵ دقیقه در روز از این طریق چت می‌کنند، در حالی که کاربران موبایلی‌اش روزانه به طور میانگین یک ساعت از آن برای چت کردن استفاده می‌کنند.

در میان کاربران IM، در شهرهای درجه یک کاربران موبایلی بیشتر از کاربران کامپیوتری آن از آن استفاده می‌کنند این در حالی است که در دیگر گروه شهرها کاربران از دیگر ابزارهایی مثل لب‌تاب و کامپیوتر خانگی بیشتر استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.