راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عابر بانكي كه به جاي دریافت كارمزد، آگهي پخش می‌كند

دستگاه های جدیدی با نام عابر بانک رایگان در نیویورک آمریکا راه اندازی شده است که به جای کم کردن هزینه تراکنش از جیب مشتریان، آگهی نمایش می دهد. تعداد فعلی این دستگاه عابر بانک ۲۵ عدد و واقع در کافی شاپ های بروکلین، منهتن و کوئینز است.

ساز و کار به این شکل است که در میانه تراکنش یک آگهی ۱۰ ثانیه‌ای نمایش داده می‌شود که مدت زمان انتظار مشتری برای انجام عملیات را پر می‌کند و به هیچ وجه مدت زمان انجام عملیات را افزایش نمی‌دهد.

در ابتدا این دستگاه برای نمایش بیش از ۶ آگهی به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه برنامه ریزی شده بود اما برای خارج نشدن از حوصله کاربر با شکل فعلی ارائه شد. این آگهی به هویت و اطلاعات تراکنش کاربر دسترسی پیدا نمی‌کند اما پخش آگهی را بر اساس مکان دستگاه، ساعات اوج مصرف، میانگین مقدار برداشت وجه و ویژگی‌های مربوط به دموگرافی ویژه کاربر انتخاب می‌کند.

دستگاه عابربانک رایگان جایگزین هزینه تراکنش است و مانع کسر هزینه اضافه توسط بانک از حساب فرد می‌شود. این شرکت درصدد افزایش تعداد دستگاه به ۵۵ عدد در مدت یک ماه آینده در دیگر نقاط آمریکا نظیر بوستون، فیلادلفیا و واشنگتن است و امیدوار است بتواند ۲ تا ۳ دلار هزینه تراکنش را بطور کامل پوشش دهد.

منبع: اخبار بانک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.