راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمایت رئیس اتاق اصناف از اصلاح نظام کارمزد / پرداخت کارمزد از سوی صاحبان کارت‌خوان به نفع صنف است

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در همه جا استفاده از سرویس‌های بانک و پرداخت الکترونیک دارای کارمزد است، موضع خود را درباره اصلاح نظام کارمزد اعلام کرده و توضیح داد: «همه اصناف و کسبه واقف‌اند که استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان چه مزیت‌های زیادی برای آنها دارد؛ بنابراین با اطلاع از اینکه کارمزد تراکنش‌ها صرف تقویت سرویس‌ها و توسعه شبکه پرداخت می‌شود، حتماً از آن حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.»

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: «وضعیت امور مالی کسب‌وکار و تجارت با سال‌های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست؛ قبل از این کسب‌وکارها برای انتقال وجه دردسرهای زیادی داشتند، اما اکنون با کارت‌خوان‌های فعلی افراد نیازی به پول نقد ندارند و به لحاظ ذخیره زمان نیز این فرایند اثر مثبتی در جامعه داشت.»

به گفته او اصناف باید متوجه باشند هزینه سرویسی را که به آنها ارائه می‌شود و کارشان را آسان کرده باید پرداخت کنند: «در این زمینه لازم است شفاف‌سازی انجام شود و نرخ‌های کارمزد دل‌بخواهی نباشد. همچنین در بین مردم فرهنگ‌سازی انجام شود که پرداخت کارمزد مهم است و در واقع آنها حق سرویسی را که می‌گیرند، می‌پردازند. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد. اگر کارت‌خوانی در یک صنف است همان زمان انتقال وجه به حساب او می‌آید؛ بنابراین این سرویس برای فعالیت صنف هم خیلی مثبت است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.