راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش شاپرک از جزئیات تسویه پرداخت‌یاری / ۵۶ مورد تاخیر در تسویه پرداخت‌یارها طی یک سال گذشته

0

افزایش ماندگاری سرویس‌های شرکت شاپرک و پیگیری از بانک‌ها در رفع مشکلات تسویه پرداخت‌یارها در دست اقدام است.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت شاپرک، عملیات تسویه پرداخت‌یاری از نهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ با انجام تراکنش‌های آزمایشی آغاز و در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ با اضافه شدن تعداد بیشتری از شرکت‌های پرداخت‌یار به سامانه در مقیاس بزرگ‌تری ادامه یافت. بر اساس گزارش‌های ثبت شده از حدود یک سال پیش تا زمان تهیه این گزارش، حدودا ۱۵۰ پرداخت‌یار به مرحله عملیاتی رسیده‌اند ولی تنها ۳۰ پرداخت‌یار فعال به‌صورت روزانه عملیات تسویه با پذیرندگان را انجام می‌دهند.

نکته مهم اینکه از اول مرداد سال گذشته تا ۱۱ مرداد امسال ۳۰۰ روز غیر تعطیل وجود داشته که عملیات پرداخت‌یاری در آن صورت پذیرفته است. در میان این سیصد روز مجموعا در ۵۶ روز عملیات تسویه پرداخت‌یارها در سامانه پرداخت‌یاری شاپرک و سامانه‌های بانک‌ها با مشکلاتی مواجه بوده که موجب تأخیر در تسویه شده است. از این تعداد مشکل، علت تأخیر تنها در ۹ مورد سامانه پرداخت‌یاری شاپرک و در سایر موارد، منشأ تأخیر یک یا چند بانک‌ فعال در حوزه تسویه پرداخت‌یاری بوده‌اند.

افزایش ماندگاری سرویس‌های این شرکت و پیگیری از بانک‌ها در رفع مشکلات مذکور در دست اقدام است.

منبع روابط‌ عمومی شرکت شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.