راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعالان فین‌تک کدام بخش‌های جیتکس را از دست ندهند؟

 معرفی فین‌تک سرج و فیوچر بلاکچین سامیت در نورث استار جیتکس

درهای جیتکس گلوبال ۲۰۲۴ از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد. جیتکس (نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج) که بزرگ‌ترین رویداد فناوری در منطقه منا است امسال ۴۳ساله می‌شود. کسب‌وکارهای فعال در صنعت مالی بخش مهمی از جیتکس هستند. علاوه بر اینکه در نمایشگاه جیتکس و کنفرانس‌های آن کسب‌وکارهای صنعت مالی حضور دارند، این رویداد بخش‌هایی را به‌صورت اختصاصی برای فین‌تک در نظر گرفته است. «فین‌تک سرج» و «فیوچر بلاکچین سامیت» دو بخشی هستند که به‌صورت ویژه به موضوعات مرتبط با فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت مالی می‌پردازند.

 فین‌تک سرج و فیوچر بلاکچین سامیت دو بخش از یک رویداد دیگر در کنار جیتکس با نام «اکسپند نورث استار» هستند که محل برگزاری آنها دوبی هاربر است. درواقع اکسپند نورث استار بخش استارتاپی جیتکس است که در سال ۲۰۱۶ با نام جیتکس فیوچر استارز به این رویداد اضافه شد. سال ۲۰۲۲ این رویداد با نام جدید نورث استار و در کنار رویداد اصلی در مرکز تجارت جهانی برگزار شد؛ اما از سال ۲۰۲۳ محل برگزاری نورث استار به دوبی هاربر انتقال پیدا کرد تا در فضایی مستقل از جیتکس برگزار شود.


 از آینده پول تا آینده رسانه


 رویداد نورث استار یک روز زودتر از جیتکس گلوبال شروع می‌شود و از روز یکشنبه ۲۲ مهرماه تا روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه دایر خواهد بود. نورث استار از آینده چهار بخش می‌گوید: پول، سیاره زمین، بلاکچین و رسانه. بخش «فین‌تک سرج» با موضوع آینده پول تمرکزش بر فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت مالی است. موضوع بخش «جیتکس ایمپکت» آینده سیاره، فناوری‌های پایدار آینده و تغییرات اقلیمی است. «فیوچر بلاکچین سامیت» بخش دیگری از نورث استار است که به کسب‌وکارها و فناوری‌های مرتبط با بلاکچین می‌پردازد. «مارکتینگ مانیا» بخش چهارم نورث استار است که با موضوع آینده رسانه به فناوری‌های برهم‌زننده حوزه مارکتینگ می‌پردازد.

 به طور ویژه دو بخش فین‌تک سرج و فیوچر بلاکچین سامیت رویدادهای مرتبط با صنعت مالی هستند که ما در پوشش‌های خود از جیتکس به این رویدادها خواهیم پرداخت.


 فین‌تک سرج


 امسال تمرکز فین‌تک سرج بر فایننس نهفته (Embedded Finance)، تجربه مشتری و بنچمارک استراتژی‌های فین‌تک جهانی است و در این بخش از نمایشگاه شاهد حضور کسب‌وکارهایی فعال در زمینه رگ‌تک، اینشورتک، پی‌تک، ولث‌تک و بانکداری دیجیتال خواهیم بود. امسال طبق فهرستی که از غرفه‌های فین‌تک سرج منتشر شده است ۱۱۶ کسب‌وکار و استارتاپ محصولات و خدمات خود را در آن به نمایش خواهند گذاشت. همچنین طبق اعلام برگزارکننده بیش از ۱۰۰ سخنرانی و ارائه با مشارکت رگولاتورهایی از سراسر جهان، مؤسسات مالی و استارتاپ‌ها برگزار خواهد شد. همچنین در حاشیه فین‌تک سرج فضایی جهت ارتباط میان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم شده است. سال گذشته اولین سالی بود که فین‌تک سرج به‌عنوان بخشی از اکسپند نورث استار در محلی مستقل از جیتکس گلوبال برگزار شد. طبق آماری که برگزارکننده ارائه داده است ۷۰ درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه از منطقه منا بودند.

 در هر چهار روز رویداد نورث استار و هر روز یک رویداد «دمو دی» برای هر کدام از چهار بخش اصلی نورث استار در نظر گرفته شده است که روز دوم؛ یعنی دوشنبه ۲۳ مهرماه به استارتاپ‌های فین‌تک اختصاص‌یافته است. این بخش از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر و در هال ۱۰ برگزار خواهد شد.

 مثل دوره‌های قبل امسال هم در کنار بخش نمایشگاهی فین‌تک سرج شاهد برگزاری رویدادهای محتوایی در قالب سخنرانی و پنل‌های تخصصی هستیم. روندهای مهمی که امسال در بخش محتوایی شاهد خواهیم بود عبارت‌اند از بررسی پیچیدگی‌های رگولاتوری، پول الکترونیکی – استیبل‌کوین‌ها و ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تهدیدهای امنیت سایبری، یکپارچگی بانکداری باز سیملس و تقاضا برای تأمین مالی پایدار.


 فیوچر بلاکچین سامیت


 یکی دیگر از بخش‌های نورث استار که بازدید از نمایشگاه آن و حضور در کنفرانس‌هایش برای فعالان صنعت مالی می‌تواند مفید باشد بخش فیوچر بلاکچین سامیت است که به طور ویژه به فناوری بلاکچین و کسب‌وکارها و روندهای مرتبط با این فناوری می‌پردازد. امسال تم اصلی این بخش انقلاب وب ۳.۰ است. بلاکچین و بازی، رگولاتوری دیفای، توسعه پایدار در بلاکچین و وب ۳.۰ و آینده اتصال از موضوعاتی است که امسال در این رویداد به آنها پرداخته خواهد شد. در بخش نمایشگاه فیوچر بلاکچین سامیت طبق فهرستی که منتشر شده است امسال ۷۴ کسب‌وکار حضور دارند. دمو دی بخش فیوچر بلاکچین سامیت روز سوم یعنی سه‌شنبه ۲۴ مهرماه از ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر و در هال ۹ برگزار خواهد شد.

 در کنار بخش نمایشگاهی فیوچر بلاکچین سامیت بخشی به‌عنوان محتوا در نظر گرفته شده است که اینجا هم در قالب سخنرانی و پنل، محتواهایی ارائه خواهد شد. موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری در بلاکچین و بازی، بررسی مرز دیفای و چشم‌انداز رگولاتوری، بلاکچین در توسعه پایدار و وب ۳.۰ و آینده اتصال از موضوعات مهم امسال در این بخش هستند و یک نگاه به سخنرانان نشان می‌دهد که فیوچر بلاکچین سامیت چهره‌های شناخته شده این فناوری را جمع کرده است.


 چگونه خودمان را به نورث استار برسانیم؟


 همان‌طور که در بالا هم گفته شد فین‌تک سرج و فیوچر بلاکچین سامیت در بخش نورث استار و در محلی مستقل و از نظر لوکیشنی دور از محل اصلی جیتکس گلوبال) مرکز تجارت جهانی دوبی (برگزار می‌شود. نورث استار از روز یکشنبه ۲۲ مهرماه تا چهارشنبه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر در دوبی هاربر برگزار می‌شود. برای دسترسی به دوبی هاربر چندین گزینه وجود دارد. برگزارکننده رویداد راهنمایی برای استفاده از شاتل باس، مترو، تاکسی‌های کریم و اتومبیل شخصی چه از مبدأ مرکز تجارت جهانی و چه از سایر نقاط شهر دوبی منتشر کرده است که از اینجا می‌توانید آن را دانلود کنید. یک نکته مهم برای حضور در نورث استار این است که محل برگزاری آن فاصله نزدیکی با مرکز تجارت جهانی ندارد و با توجه به ترافیک سنگین شهر دوبی برای حضور در این بخش احتمالا باید قید حضور در جیتکس گلوبال را در همان روز بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.