راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۶ تصور اشتباه درباره تجارت الکترونیک

روزانه هزاران نفر برای کسب درآمد وارد اینترنت می‌شوند و متاسفانه بیشتر آن‌ها به خاطر یکی از ۶ تصور اشتباه درباره تجارت الکترونیکی و یا همه آن‌ها با شکست روبرو می‌شوند. شما می‌توانید با مطالعه متن زیر با این تصوررات غلط که کسب و کار اینترنتی شما را با شکست روبرو می‌کنند آشنا شوید.

eCommerce-Money-Index-way2pay-93-08-16

.

تصور اول: تجارت الکترونیکی آسان است

احتمالاً این بزرگ‌ترین تصور غلط در میان این ۶ تصور است. بدون درنظر گرفتن پولی که از تجارت اینترنتی بدست می‌آید و کسی که تلاش می‌کند کالا و خدمات خود را برای فروش عرضه کند، تجارت آنلاین دشوار و وقت گیر است و در قیاس با چیدن یک دیوار کار راحت تری است چرا که نیازی به انجام کار سنگین بدنی، حمل بار و… نیست اما کارهایی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید به مراتب زیاد هستند.

 .

تصور دوم: هرکسی می‌تواند در اینترنت درآمد کسب کند

این تصور درست نیست، تا زمانی که شما حس تنبلی را کنار نگذاشته‌اید و از دانلود کردن و خواندن مطالب بی‌شمار درباره راه اندازی کسب و کار اینترنتی دست بر نداشته‌اید و دست به کار عملی نزده‌اید در دنیای بی‌کران اینترنت یک سکه هم درآمد کسب نمی‌کنید. نکته زیر را با خود تکرار کنید:

هیچ کاری نکنی، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 .

تصور سوم: در اینترنت «سریع ثروتمند می‌شوید»

این دامی است که بیشتر کاربران تازه کار تجارت آنلاین همچون من در اوایل کارم، در آن گرفتار می‌شوند. چرا؟ زیرا کلاهبرداران از شگرد زود ثروتمند شدن بدون اتلاف وقت، پول و انرژی استفاده می‌کنند و راه اندازی تجارت الکترونیکی را کاری ساده نشان می‌دهند که یک شبه اتفاق خواهد افتاد. بجای دل سپردن به تحریف واقعیت توسط این کلاه برداران نیاز مصرف کننده را بشناسید و روی آن سرمایه گذاری کنید.

 .

تصور چهارم: تجارت آنلاین «رایگان» است

این یکی از باورهای غلط اکثر کارآفرینان در شروع کار است. چرا که در اوایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی به آن اعتقاد دارند در حالی که این گونه نیست. در مقایسه با افتتاح اولین کافی شاپ یا مغازه فروش هدیه در مرکز شهری بزرگی چون لس آنجلس هزینه‌های راه اندازی و نگهداری یک کسب و کار اینترنتی نسبتاً کم است. هنگامی که دامنه فعالیت خود را تعیین کردید فقط باید هزینه اتصال به اینترنت، تبلیغات و یادگیری را بپردازید. از شما انتظار نمی‌رود که با فروش کالا‌ها درآمد کسب کنید، برای کسب درآمد از اینترنت باید هزینه کرد.

 .

تصور پنجم: برای آغاز تجارت الکترونیکی خیلی دیر شده است

بیشتر صاحبان کسب و کار آنلاین دوست دارند بگویند: «خیلی دیرشده است، کلی رقیب وجود دارد، باید جمع کنم بروم خانه، دنیای اینترنت خیلی پیچیده است و…». می‌دانید چرا؟ زیرا هرچقدر رقبای کمتری داشته باشند، درآمد آن‌ها بیشتر خواهد بود.

حقیقت این است که هیچگاه برای شروع کار دیر نیست. شروع یک تجارت الکترونیکی نیز از این مقوله مستثنا نیست. نه اینترنت و نه شما ناپدید نخواهید شد. آمار و ارقام سالانه نشان می‌دهند که شمار خریداران اینترنتی رو به افزایش هستند و میزان صرف هزینه آن‌ها و نیز شمار افرادی که آنلاین می‌شوند رو به افزایش است.

 .

تصور ششم: پول زیاد است که حرف اول را می‌زند

همانطور که اشاره شد «برای پول درآوردن باید پول خرج کنید؟» این گفته درست است اما با این وجود باید تلاش بسیار کرد تا بازاریابان اینترنتی موفق به شما بگویند که چه مقدار سرمایه جهت معرفی و تبلیغات خود هزینه کرده‌اند. گاهی اوقات باید در محرک‌های بازار بیشتر تفکر کنید.

حقیقت آن است که افرادی که بطور آن لاین درآمد خوبی کسب می‌کنند، هزینه زیادی برای تبلیغات، ابزار و منابع صرف کرده‌اند و می‌دانند که چگونه می‌توان کار را به خوبی انجام دهند.

اگر می‌خواهید کارهای لازم جهت کسب درآمد بالا از اینترنت را انجام دهید، باید بپذیرید که انجام پذیرند. انجام این امور نیازمند اختصاص زمان است، شما می‌توانید منتقد، شکاک و مطمئن باشید که کسب درآمد بالا برای شما اتفاق نمی‌افتد- و اتفاق نمی‌افتد. بنشینید و یک برنامه مالی و تجاری مناسب بنویسید. اتاق بازرگانی محلی می‌تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شروع کار را به شما بدهد.

اگر شما معتقد هستید که موفق خواهید شد، حق با شماست، اگر معتقدید که این کار عملی نخواهد بود، بازهم حق باشماست.

خلاصه اینکه شما داستان افرادی را که از طریق اینترنت درآمد کسب کرده‌اند را شنیده و متوجه شده‌اید که چقدر آسان است، اما حقیقت آن است که برخی از داستان‌ها واقع گرا نیستند و یک شبه اتفاق نخواهند افتاد. شما فقط باید عقل سلیم خود را در این ضمینه بکار بندید، آنچه را که دوست دارید پیدا کنید، برنامه ریزی داشته باشید، متمرکز باشید.

شما ممکن است فرصت مناسب برای واقعیت بخشیدن به آرزو‌هایتان را بدست آورید.

منبع: پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.