راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آدانیک ارائه کرد / پردازش داده به صورت آنلاین در سامانه گمانیک

سامانه کشف تقلب و تشخیص ناهنجاری گمانیک با تجربه‌پردازی داده‌های بانکی و بیمه‌ای، در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود امکان پردازش دیتاها به صورت آنلاین را به قابلیت‌های خود افزوده است.

به گزارش روابط عمومی آدانیک،‌ با استفاده از این قابلیت قواعد و ریسک موجودیت‌ها در چند دقیقه پردازش شده و گزارش‌ها و نتایج با سرعت بالا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این با اتمام پردازش‌ها، موارد پرریسک به آدرس پست الکترونیک کاربران ارسال می‌شود. این قابلیت گامی بلند و پیشرو در مدیریت ریسک در نظام بانکداری محسوب می‌شود و ارزش‌افزوده زیادی برای نظام مالی ایجاد می‌کند. استفاده از قابلیت پردازش آنلاین زمینه را برای توسعه APIهای بازدارنده به صورت همزمان و آنلاین فراهم می‌کند و با جلوگیری از انجام تراکنش‌های ناهنجار و مشکوک ریسک و زیان سازمان‌های مالی را کاهش می‌دهد.

سامانه کشف تقلب گمانیک با بهره‌مندی از روش‌های یادگیری ماشینی در تشخیص ناهنجاری، رفتار نرمال را از طریق شناسایی و تحلیل رفتار گذشته مشتری شناسایی می‌کند و جامعه‌ وسیعی از داده‌ها را تعریف می‌کند. همچنین مشتریانی که رفتار مشابهی دارند را شناسایی و  رفتار نرمال را بر اساس جامعه آماری آنها تعریف می‌کند و در نهایت با همین روش رفتار غیرعادی را بر اساس بررسی الگوی رفتارهای عادی مشتریان کشف می‌کند. سامانه هوشمند گمانیک با اینگونه تحلیل رفتار، ناهنجاری‌های مالی را کشف و گزارش می‌کند.

در نسخه‌ جدید سامانه گمانیک، اتمام پردازش داده‌ها از طریق ایمیل به کاربران اطلاع داده می‌شود. پردازش آنلاین و ارسال نوتیفیکیشن از تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بانک آینده عملیاتی شده است.

سامانه کشف تقلب گمانیک و تیم متخصص و مجرب آن، همچون همیشه می‌کوشند با ارائه راهکارهای بهینه و تحلیل‌های دقیق و تعامل سازنده با دیگر دست‌اندرکاران این حوزه، در جهت ایجاد ارزش برای سازمان‌ها و جامعه گام بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.