راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار پاسخ داد / چرا رویداد 9 ژانویه برای تریدرها مفید است؟

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، سومین رویداد نهم ژانویه را در روزهای 19 و 20 دی‌ماه در محل کتابخانه ملی برگزار خواهد کرد. هدف این رویداد، گردهم‌آوردن فعالان این حوزه و ارتباط کسب‌وکارهای مربوط به حوزه بلاکچین و رمزارزهاست، اما یکی از موضوعاتی که این رویداد را با دوره‌های قبلی متمایز می‌کند، حضور پررنگ معامله‌گرهای حرفه‌ای است که مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار مزیت‌های حضور آنها در رویداد نهم ژانویه را این‌طور برمی‌شمرد؛ تعامل بیشتر و مستقیم با صرافی‌ها و سایر کاربران، بیان چالش‌ها و انتظارات از اکوسیستم، آموزش مباحث مرتبط با حوزه بلاکچین و بیان دغدغه‌های رگولاتوری.

سومین رویداد نهم ژانویه به کاربران اکوسیستم رمزارزی کشور از صرافی‌ها و کاربران آنها گرفته تا معامله‌گران حرفه‌ای توجه کرده است. به همین منظور، حضور پررنگ کاربران حرفه‌ای و تریدرها در این رویداد یکی از اتفاقات مهم رویداد نهم ژانویه است.

یکی از نارضایتی‌های معامله‌گران حرفه‌ای از خدمات صرافی‌ها این است که بیشتر معطوف به کاربران عادی هستند، از طرفی صرافی‌ها ادعا می‌کنند که عمق بازار آنها جذاب شده و تعداد کاربران‌شان بیشتر شده است. حتی در این صورت، اگر خدمات حرفه‌ای به تریدرها ارائه نشود، آنها انگیزه لازم برای فعالیت در پلتفرم‌های ایرانی را نخواهند داشت و از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند. ازاین‌رو، در رویداد نهم ژانویه به معامله‌گران خرد نیز توجه شده تا این شکاف بین نیازهای معامله‌گران با خدماتی که در صرافی‌ها ارائه می‌شود، بررسی شود.


مزایای حضور در رویداد 9 ژانویه برای معامله‌گران حرفه‌ای


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار درباره حضور پررنگ معامله‌گران حرفه‌ای در رویداد 9 ژانویه به «راه پرداخت» توضیح داد: «کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با انتشار مجله رمزارز و برگزاری دو دوره از رویداد نهم ژانویه در سه سال اخیر، روی چند دسته از مخاطبان شامل صاحبان کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران کسب‌وکارها، نیروهای فنی و منابع انسانی کسب‌وکارها متمرکز بوده و چالش‌ها، فرصت‌ها و نیازهای اکوسیستم کسب‌وکاری رمزارزها را بررسی کرده است. حالا، در سومین دوره از رویداد نهم ژانویه، تمرکز خود را بر نیازهای کاربران اکوسیستم رمزارز قرار داده و می‌خواهد به‌مرور رویداد نهم ژانویه را از یک رویداد b2b  به یک رویداد b2C  تغییر دهد.»  

او در ادامه با بیان اینکه در رویداد نهم ژانویه از بین کاربران اکوسیستم رمزارزی بر معامله‌گران حرفه‌ای تمرکز شده است، بیان کرد: «معامله‌گران حرفه‌ای در اکوسیستم رمزارزها، هم‌زمان که فرصت‌هایی برای این اکوسیستم ایجاد می‌کنند، انتظاراتی نیز از فعالان و اکوسیستم رمزارزی دارند. همچنین، برخی از معامله‌گران حرفه‌ای ناآگاه و ناسالم، تهدیدهایی برای اکوسیستم ایجاد می‌کنند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در رویداد نهم ژانویه، ابعاد مثبت و منفی نقش معامله‌گران حرفه‌ای را در اکوسیستم رمزارزی بررسی کنیم. به همین منظور، یکی از برنامه‌های رویداد، ارائه چند نفر از معامله‌گران حرفه‌ای در سالن اصلی است که آنها فعالیت یک‌سال اخیر خود را به‌عنوان معامله‌گر حرفه‌ای شرح می‌دهند.»

طبق گفته جمیلی، در کارگاه‌های آموزشی رویداد نهم ژانویه موضوعاتی درباره آموزش، فرهنگ‌سازی، تحلیل بازار و آسیب‌شناسی حضور تریدرها در اکوسیستم نقد و بررسی خواهد شد. مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با بیان این مطلب ادامه داد: «با توجه‌ به اینکه معامله‌گران حرفه‌ای این انتقاد را به صرافی‌ها از این‌ جهت که خدمات‌رسانی آنها به کاربران عادی محدود می‌شود، دارند و در این زمینه، صرافی‌ها به سرویس‌دهی به کاربران حرفه‌ای بیش‌ از پیش توجه می‌کنند، در بخش اصلی و جانبی رویداد، محتوا و کارگاه‌هایی برای تعامل و گفت‌وگوی معامله‌گران حرفه‌ای با صرافی‌ها دیده شده تا این دو طیف بتوانند انتقادات و انتظارات‌شان از یکدیگر را مطرح کنند.»


آموزش کپی‌تریدینگ در رویداد نهم ژانویه


جمیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در نمایشگاه رویداد نهم ژانویه نیز امکان ارتباط مستقیم معامله‌گران حرفه‌ای با صرافی‌ها وجود دارد، تأکید کرد: «کسانی که می‌خواهند از یک معامله‌گر ساده به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوند نیز می‌توانند در نمایشگاه رویداد با صرافی‌ها مذاکره کنند و جلسات b2b داشته باشند.»

مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در ادامه به کارگاه آموزش کپی‌تریدینگ در رویداد نهم ژانویه برای معامله‌گران حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: «یکی از مزیت‌های دیگر حضور معامله‌گران حرفه‌ای در رویداد این است که می‌توانند درباره انتقادات و مسائل خود با رگولاتوری صحبت کنند، زیرا پلیس فتا بر کانال‌های آموزشی تریدرها متمرکز شده و آنها می‌توانند در این رویداد دغدغه‌های خود را مطرح کنند.»

فرهنگ‌سازی و معامله‌گری خرد، توکنایز کردن و خدمات و محصولات جدید از موضوعات مهم حال حاضر در اکوسیستم بلاکچین است که اطلاع‌رسانی درباره آنها به تعامل نیاز دارد و حضور در رویدادی همچون رویداد نهم ژانویه، فرصتی برای تریدرها فراهم می‌کند که با صرافی‌ها و کاربران آنها بیشتر آشنا شوند و درباره مسائل و چالش‌های مرتبط با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند.

علاوه بر این، با توجه‌ به اینکه در رویداد 9 ژانویه، کارگاه‌های آموزشی متنوعی برگزار می‌شود، این امکان برای تریدرها و سایر حاضرین این رویداد فراهم شده تا اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به ترندهای جدید فناوری مرتبط با بلاکچین افزایش دهند. همچنین تریدرها هم همانند سایر مخاطبان رویداد نهم ژانویه می‌توانند در بخش نمایشگاهی این رویداد با محصولات و خدمات کسب‌وکارهای مختلف رمزارزی و بلاکچینی آشنا شوند.

از سوی دیگر، تریدرها با حضور در رویداد نهم ژانویه می‌توانند مسائل و چالش‌های خرد و کلان خود را با سایر فعالان حوزه رمزارز و حتی مسئولان دولتی مطرح کنند و از انتظارات و نیازهای خود بگویند.

حدود ۱۰ روز دیگر سومین رویداد ۹ ژانویه به مدت دو روز مصادف با ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. این رویداد علاوه بر سخنرانی‌‌ و پنل‌های تخصصی، بخش‌های دیگری ازجمله نمایشگاه، کاریابی، جایزه، شبکه‌سازی و کارگاه‌های آموزشی هم دارد. رویداد نهم ژانویه با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار می‌شود.

 این رویداد دوروزه که با پنل‌ها و سخنرانی‌های متنوع برگزار خواهد شد بر فناوری‌ها و نوآوری‌های این حوزه و بررسی جنبه‌های مختلف تحولات یک سال‌ اخیر و سناریوهای محتمل «رمزارز» و بازار آن در سال‌های آینده تمرکز خواهد داشت.
۹ ژانویه رویدادی است که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد.

رویداد ۹ ژانویه ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد دوروزه می‌توانند از طریق صفحه رویداد در ایوند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.