پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
eMarketer پیشبینی میکند: تجارت همراه رو به افزایش است
امسال تجارت و پرداختهای همراه تقریبا دو برابر میشود و تا سال ۲۰۱۵ هم بیش از چهار برابر خواهد شد. تجارت همراه آمریکا در سربالایی رشد و توسعه قرار دارد و این را تا قسمت زیادی وامدار مقبولیت روز افزون اسمارتفونها و اینترنت موبایلی در میان جامعهٔ آمریکایی است.
گروه eMarketer پیشبینی میکند که فروش تجارت موبایلی امسال (۲۰۱۱) به 6.7 میلیارد دلار خواهد رسید. این عدد قسمت کوچکی از کل مبلغ خرده فروشی در آمریکا است اما همین مقدار فروش و پرداخت از طریق موبایل 91.4 درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است. برای سال ۲۰۱۲ هم مقدار تجارت موبایلی به 11.6 میلیارد دلار خواهد رسید، یعنی یک رشد73.1 درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱.
جفری گراو، یکی از تحلیلگران ارشد eMarketer، میگوید هیچ شکی وجود ندارد که تجارت موبایلی به سرعت در حال رشد است و موبایل با تبدیل فروشهای بالقوه سنتی به فروشهای دیجیتال، به عنوان موتور رشد کل تجارت الکترونیکی عمل میکند.
پیش بینیهای eMarketer از پرداخت موبایلی بر اساس تحلیلهای چندگانه اطلاعات از شرکتهای تحقیقاتی و همینطور گرایش کلی جامعه در استفاده و داشتن موبایل است. تجارت موبایلی شامل فروش کالاهای فیزیکی و همینطور خدمات مسافرتی و بلیطهای رویدادهایی مثل مسابقات ورزشی و بلیط سینماها از طریق موبایل است. تجارت موبایلی شامل دانلودهای دیجیتالی و استفاده از موبایل در مکانیسم پرداختی POS نمیشود.
گروه eMarketer تخمین میزند که 37.5 میلیون مصرف کننده آمریکایی ۱۴ سال به بالا در سال آینده حداقل یک خرید از طریق موبایلشان انجام خواهند داد که همین رقم برای امسال 26.8 میلیون نفر بوده است. اکثریت این گروه دارندگان اسمارتفونها خواهند بود. در کل، 72.8 میلیون دارنده موبایل در سال آینده از طریق موبایلشان در اینترنت جستجو برای کالا انجام خواهند داد، اما اینکه خرید کنند الزامی نیست.
در این میان سایتهای حراجی مانند eBay و دیگر سایتهایی چون HautelLook به طور چشمگیری از افزایش تجارت موبایلی نفع خواهند برد. چون سریع و مستقیم بودن پیشنهادهای این سایتها خریداران را به سمت کانال موبایلی جذب میکند تا هنگامی که سرشان شلوغ است خریدهایشان را در کمترین وقت ممکن انجام دهند.
در همین زمان، خرده فروشان سنتی بیش از پیش در خطر تبدیل شدن به نمایشگاههایی هستند که مشتریان فقط اجناس را در آنها مشاهده میکنند و همان جنس را با موبایلشان با قیمتی پایینتر از آمازون یا دیگر سایتهای خرده فروشی خریداری میکنند؛ البته اگر همین فروشگاهها هم به فروش موبایلی رو بیاورند میتوانند از آن سود ببرند.