راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

مادران موبایل‌باز از بازاری‌ها برنامه‌های کارآمد می‌خواهند

در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان برای راحتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه به موبایل‌هایشان وابسته هستند، این امر برای مادران شدیدتر است، کسانی که اغلب باید زندگی خودشان را در تمام طول روز، هر روز هفته و هر ساعت همراه با زندگی دیگر اعضای خانواده‌شان مدیریت کنند. مادران مرتبا از اسمارت فون‌هایشان برای ضبط و ربط کردن صورتحساب‌ها، خریدهای موبایلی و کمک به نظم و ترتیب دادن به زندگی پر مشغله‌شان استفاده می‌کنند.

بر طبق تحقیقی که از سوی بی‌بی‌سنتر (BabyCenter) انجام شده، مادران بیشتر از دیگر افراد معمولی جامعه به داشتن اسمارت‌فون تمایل دارند و استفاده‌ آنها از اینترنت موبایلی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به شدت بالا رفته است. در حال حاضر تقریبا دو مادر از هر سه مادر آمریکایی از موبایلشان به طور مرتب برای سر کشیدن به وب استفاده می‌کنند که این خود به بازاری‌ها یک موقعیت جدید می‌دهد تا خدمات تازه‌ای برای این گروه از زنان ارائه کنند. طبق BSM Media به طور سالانه زنان قدرت خریدی حدود ۲.۴ تریلیون دلار را دارند.

در حالی که در آغاز اکثر مشتریان اسمارت فون‌ها گروه‌های جوان‌تر جامعه بودند اما این گروه مخاطب آرام آرام به سمت افراد بالغ‌تر جامعه تغییر جهت داده است. طبق پرسشنامه‌ای از مادران، مادرانی که از اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌کنند بیشتر در رده سنی ۴۵ تا ۵۴ سال هستند و گروه چشمگیری هم بالای ۵۵ سال.

این زنان از لحاظ زمانی در فشار هستند و نیاز شدیدی دارند اطلاعات و ابزارهایی دارند که زندگی‌هایشان را نظم و ترتیب بدهند، و اینجاست که بازاری‌ها باید در دنیای موبایلی خودی نشان بدهند.

کا‌ترین ویچ، رئیس و مدیر کل مارتین اجنسی، می‌گوید که برندهایی که در تلاشند تا از طریق موبایل به مادران دست پیدا کنند «اول باید محصولی ارائه کنند که مطمئن باشند مادران آن را با یکدیگر در میان می‌گذارند. دوم اینکه از موبایل استفاده کنند تا زندگی‌ را بهینه‌تر کنند. و سوم اینکه فراموش نکنند که مادران هم انسان هستند و دوست دارند که بخندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.