راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روند رو به رشد کاربران اسمارت‌فون‌ها

با پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌ها، علایق کاربران نیز تغییر کرده است و در این میان اسمارت‌فون‌ها دنیای جدیدی را برای رقابت ایجاد کرده‌اند؛ هم از لحاظ رقابت برای تولیدکننده‌گان این اسمارت‌فون‌ها و هم رقابت صاحبان تجارت‌های مختلف برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات خود از طریق اسمارت‌فون‌ها. آمار نشان می‌دهد که 38% کاربران موبایلی آمریکایی در سال 2011 را کاربران اسمارت‌فون‌ها تشکیل داند و تخمین زده می‌شود که این درصد در سال 2012 به 44% کل کاربران موبایلی برسد. در سال 2010 شصت میلیون کاربر اسمارت‌فون در آمریکا وجود داشتند که در سال 2011 با رشد 49 درصدی به نود میلیون کاربر رسید اما این مقدار در سال 2012 با رشد 14 درصد به 106 میلیون کاربر خواهد ‌رسید. هر چند رشد کمتری نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود، اما آنچه که حائز اهمیت است بازار کاری و تبلیغاتی‌ای است که این اسمارت‌فون‌ها برای دیگر تجارت‌ها ایجاد می‌کنند. دسترسی به 106 میلیون کاربر می‌تواند بازار خوبی برای صاحبان صنایع مختلف باشد، چه برای تبلیغات محصولاتشان چه فروش آنها.

در میان این اسمارت‌فون‌ها اپل، بلک‌بری و ویندوز موبایل‌ها به چشم می‌خورند که گوی سبقت در سال 2011 در دست اپل بوده است اما پیش‌بینی می‌شود اندروید با اختلاف یک درصدی امسال از اپل پیشی بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.