پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گزارش راه پرداخت از حضور اکوسیستم نوآوری در نمایشگاه ایرانریتیلشو / رونمایی از خدمات فینتکها برای صنعت خردهفروشی
نمایشگاه بینالمللی «مراکز خرید، فروشگاههای زنجیرهای، رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی و صنایع وابسته» از دوم دیماه در حال برگزاری است. در این نمایشگاه، علاوه بر شرکتها و برندهای مرتبط با صنعت خردهفروشی، شرکتهای پرداختی و لندتکی نیز حضور دارند. شرکت پارمیس، تجارت الکترونیک پارسیان، آسانپرداخت، پرداخت الکترونیک سامانکیش و تارا از شرکتهای حاضر در نمایشگاه ایرانریتیلشو هستند که در این گزارش حضور آنها و ارائه محصولات جدیدشان در این نمایشگاه بررسی شده است.
رونمایی از محصول «سازمان همراه» پارمیس، نرمافزار ساتراپ برای فروشگاهها، سرویس تسهیلات 100 میلیون تومانی تارا و معرفی خدمات تجارت الکترونیک پارسیان همچون ارائه کارتهای بنکارت و تنخواه و… محصولات سپ به فعالان صنعت خردهفروشی ازجمله اتفاقات رخداده در نمایشگاه ایران ریتیلشو است که در ادامه جزئیات آنها را میخوانید.
مظاهر مرجانی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس از شرکتهای حاضر در نمایشگاه بینالمللی «مراکز خرید، فروشگاههای زنجیرهای، رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی و صنایع وابسته» است که در گفتوگو با «راه پرداخت» درباره حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: «از آنجا که شرکت پارمیس، زیرسیستم نرمافزاری را به طیف وسیعی از کسبوکارها همچون فروشگاهها، شرکتهای خدماتی و تولیدی ارائه میدهد، برای معرفی محصولات و خدمات شرکت به فعالان حوزه خردهفروشی در نمایشگاه ایران ریتیلشو حاضر شده است.»
رونمایی از «سازمان همراه» پارمیس
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس در ادامه بیان کرد: «اهداف دیگر پارمیس برای حضور در این نمایشگاه، معرفی و عرضه محصولات جدید شرکت به مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید است.»
طبق گفته مرجانی، شرکت پارمیس در حیطه تولید نرمافزار همواره نیاز بازار را شناسایی و طبق آن، محصولات جدیدی به بازار عرضه میکند. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با بیان این مطلب ادامه داد: «بهبود محصولات و زیرسیستمهای قدیمی یکی از رویکردهای پارمیس است که در حال حاضر ضمن بهبود، تغییرات ساختاری نیز در سازمان همراه، فروشگاه اینترنتی و اپلیکیشن پارمیس ایجاد شده است.»
او در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه محصول «سازمان همراه» در نمایشگاه ایرانریتیلشو رونمایی شد، درباره این محصول توضیح داد: «سازمان همراه به کاربران و مشتریان یک مجموعه در گزارشگیری مالی، ثبت سفارش و پرداخت بهصورت 24ساعته کمک میکند.»
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری این شرکت با سه پیاسپی در حاشیه نمایشگاه ایرانریتیلشو خبر داد و گفت: «علاوه بر این، برای همکاری با حوزه سختافزار در زمینه کارتخوانهای فروشگاهی و دستگاههای اندرویدی نیز در حال مذاکره هستیم تا یک سبد محصول مشترک داشته باشیم.»
تسهیل پرداخت در خردهفروشیها
شرکت آسانپرداخت پرشین نیز از دیگر شرکتهای حاضر در نمایشگاه «مراکز خرید، فروشگاههای زنجیرهای، رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی و صنایع وابسته» است. بهنام محمدی، مدیر فروش راهکارهای سازمانی آپ در این خصوص توضیح داد: «ابزار پرداخت در مراکز خرید، نقطه نهایی فروش است. در همین راستا، آسانپرداخت به کمک مجموعه ساتراپ در تلاش است تا راهکار جدیدی برای تسهیل پرداخت در حوزه خردهفروشی ارائه دهد که این تسهیل شامل سختافزار و نرمافزار میشود.»
او در بخش دیگری از صحبتهای خود از رونمایی نرمافزار طراحیشده در مجموعه ساتراپ در نمایشگاه ایرانریتیلشو خبر داد و گفت: «در مجموعه ساتراپ، نرمافزاری با هماهنگی سختافزار اندرویدی طراحی شده که این محصول میتواند در مراکز فروش خرد و بزرگ استفاده شود.»
مدیر فروش راهکارهای سازمانی آپ در ادامه توضیح داد: «این نرمافزار کاملاً ابری است و چون قابلیتهای صندوق و کارتخوان را بهصورت همزمان دارد، مجموعههایی که از این نرمافزار استفاده میکنند دیگر نیازی به استفاده از دو تجهیز ندارند.»
معرفی محصولات سپ به فعالان خردهفروشی
شرکت پرداخت الکترونیک سامانکیش (سپ) نیز با هدف معرفی و ارائه محصولات و خدماتی نظیر کارتخوان، درگاه اینترنتی، سپکارت، انواع بنکارت و کارتهای هدیه در کنار معرفی راهکارهای نوین پرداخت به فعالان صنعت خردهفروشی و صنایع وابسته در این نمایشگاه شرکت کرده است.
شرکت توسعه تجارت تارا بهعنوان یکی از بازیگران صنعت لندتک نیز در نمایشگاه ایرانریتیلشو حضور دارد که رضا معینیان، مدیر فروش تارا در این زمینه به راه پرداخت توضیح داد: «هدف تارا از حضور در این نمایشگاه، معرفی خدماتش به اقشار مختلف جامعه است تا فعالان حوزه خردهفروشی نیز با محصولات و خدمات تارا آشنا شوند.»
او ضمن رونمایی از سرویس جدید تارا با عنوان «تسهیلات بانکی» با سقف 100 میلیون تومان گفت: «جامعه هدف این تسهیلات، سازمانها هستند و یکی از مزایای مهم آن، دریافت بدون نیاز به ضامن است که متقاضیان میتوانند این تسهیلات را طی 20 دقیقه در کیف پول تارا دریافت کنند.»
تسهیلات 100 میلیونی تارا
مدیر فروش تارا با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات 100 میلیونی تارا 22.3 درصد است، گفت: «متقاضیان میتوانند وام 100 میلیون تومانی تارا را در 13 قسط با بازپرداختی معادل 122 میلیون و 200 هزار تومان دریافت کنند. تارا این قابلیت را دارد تا ماهانه به 1500 تا 2000 نفر تسهیلات بدهد.»
معینیان با تأکید بر اینکه تارا بزرگترین شبکه پذیرندگی کشور را دارد، ادامه داد: «تارا علاوه بر تسهیلات، خدمات دیگری همچون اعتبار و بن سازمانی نیز ارائه میدهد که در این زمینه با اصناف در حوزههای مختلف پوشاک، بیمه، سفر، لوازم خانگی و فروشگاههای زنجیرهای همکاری میکند.»
گسترش شبکه پذیرندگی تارا
امین حسینی، مدیر توسعه کسبوکار تارا نیز در گفتوگو با راه پرداخت هدف تارا از حضور در نمایشگاه ایرانریتیلشو را گسترش شبکه پذیرندگی این شرکت دانست و اظهار کرد: «تمرکز بازاریابی تارا بر توسعه سرویس BNPL است و در حال حاضر، تارا به کارکنان سازمانها، اعتبار و بن میدهد که بازپرداخت این اعتبار، دوماهه است.»
او در ادامه مطرح کرد: «هدف تارا از حضور در نمایشگاه ایرانریتیلشو، گسترش شبکه پذیرندگی و ورود به سایر ریتیلها همچون حوزه پوشاک است.»
خدمات تجارت الکترونیک پارسیان برای صنعت خردهفروشی
تجارت الکترونیک پارسیان نیز از دیگر شرکتهای حاضر در نمایشگاه ایرانریتیلشو است. در این زمینه، رضا کریمی، رئیس روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توضیح داد: «صنعت خردهفروشی و فروشگاههای زنجیرهای، نیازهای متفاوتی در حوزه پرداخت دارند؛ به همین منظور، تجارت الکترونیک پارسیان سعی داشته تا نیازهای این صنعت را در زمینه دستگاههای کارتخوان، صندوق فروشگاهی و… تأمین کند.»
او با بیان اینکه حضور در نمایشگاه ایرانریتیلشو مبنای بازاریابی و ارتباطات سازمانی تجارت الکترونیک پارسیان است، گفت: «در این زمینه جلسات متعددی با برندها و مجموعههای نوآور و استارتاپی که در حوزه پرداخت فعالیت میکنند، داشتهایم.»
رئیس روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در بخش دیگری از صحبتهای خود به تشریح سبد محصولات و خدمات این شرکت پرداخت و بیان کرد: «تأمین اعتبار مشتریان برای فروشگاههای بزرگ از طریق سامانه وامینه، پرداخت با بارکدخوان در فروشگاهها و ارائه انواع کارت همچون بنکارت و تنخواهکارت ازجمله محصولات و خدمات تجارت الکترونیک پارسیان است. ارائه درگاه پرداخت و پرداخت موبایلی نیز از دیگر خدمات تاپ است.» طبق گفته او، مگاکارت، کارت تنخواه سازمانی و کارت خانواده ازجمله کارتهای تجارت الکترونیک پارسیان است که به مشتریان خود ارائه میدهد.