راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران آسان‌پرداخت از حضور در نمایشگاه صنایع غذایی می‌گویند / رونمایی از نرم‌افزار سفارش آنلاین رستورانی

شرکت آسان‌پرداخت به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت قصد دارد علاوه بر تأمین ابزارهای پرداخت، راهکارهای مورد نیاز مشتریان در حوزه‌های مختلف را تأمین کند. در این زمینه طبق گفته مدیران آپ و ساتراپ، این شرکت قرار است با مجموعه‌نرم‌افزارهای ساتراپ از شرکت‌های زیرمجموعه آسان‌پرداخت، در نمایشگاه صنایع غذایی حضور یابد تا امکان معرفی این نرم‌افزارها به صنعت رستوران و جذب آنها فراهم شود.

بهنام محمدی، مدیر فروش راهکارهای سازمانی آسان‌پرداخت درباره حضور در نمایشگاه صنایع غذایی با بیان اینکه آسان‌پرداخت به دنبال توسعه راهکارهای مورد نیاز مشتریان است، به «راه پرداخت» می‌گوید: «شرکت‌های پرداختی فقط به تأمین ابزارهای پرداخت می‌پردازند؛ اما آسان‌پرداخت می‌خواهد در زمینه‌های مختلف راهکارهای مورد نیاز مشتریان را تأمین کند. ازجمله این راهکارها نرم‌افزار ساتراپ است. این شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای ابری فروش رستورانی، فروشگاهی، انبارداری، حسابداری و… می‌تواند مورد استفاده صنوف قرار بگیرد.»

او در ادامه بیان کرد: «البته به جز ساتراپ، شرکت‌های دیگری از آسان‌پرداخت در زمینه تولید سخت‌افزار، واردات و تولید سایر ابزارهای پرداختی ازجمله اپلیکیشن موبایل فعالیت دارند. در کل، مجموعه ابزارهایی که آسان‌پرداخت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا به‌عنوان یک فروشگاه یا هر صنف دیگری، سرویس‌هایی را که برای ارائه خدمات و محصولات به مشتری نیاز دارد ارائه دهد.»

بهنام محمدی، مدیر فروش راهکارهای سازمانی آسان‌پرداخت

آسان‌پرداخت به دنبال توسعه راهکارهای جدید


مدیر فروش راهکارهای سازمانی آسان‌پرداخت ادامه داد: «در آسان‌پرداخت نه فقط ابزارهای پرداخت؛ بلکه سایر ابزارها یکپارچه شده و توسعه آنها برای مشتریان نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و مشتری دغدغه‌ای از بابت همخوانی این ابزارها با یکدیگر ندارد.»

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه صنعت پرداخت از مرحله بلوغ عبور کرده و توسعه جدیدی در آن رخ نداده، اما آسان‌پرداخت به سمت راهکارهای جدید رفته است، درباره حضور این هلدینگ در نمایشگاه صنایع غذایی گفت: «یکی از راهکارهای جدید آسان‌پرداخت، مجموعه‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار و مواد مصرفی مورد نیاز صنعت رستورانی است که نمایشگاه صنایع غذایی بهترین مکان برای معرفی این راهکار و جذب مشتری در این زمینه است.»

در ادامه، سهیل قاسمیان‌زاده، مدیرعامل شرکت ساتراپ که راهکارهای جدید این هلدینگ برای تأمین نیازهای مشتری در زمینه نرم‌افزار را پیاده‌سازی کرده، به بیان توضیحاتی درباره راهکارهای ابری مدیریت یکپارچه کسب‌وکار در حوزه نرم‌افزار برای صنف خرده‌فروش‌ها و معرفی نرم‌افزارها پرداخت.

او در ابتدا به معرفی ساتراپ پرداخت و در این باره با بیان اینکه ساتراپ در حوزه نرم‌افزار راهکارهای ابری در زمینه خرده‌فروشی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: «ساتراپ، تحت‌ تأثیر شناسایی یک خلأ در حوزه کسب‌وکار مبنی بر عدم تمرکز مالکین کسب‌وکارها در کنترل نرم‌افزارهای مالی، کنترل فروش و فرایندهای بیزینس‌های مختلف‌شان در سال 1396 شکل گرفت و توانست به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه نرم‌افزارهای ابری وارد بازار شود.»

قاسمیان‌زاده ادامه داد: «ساتراپ با این ایده شکل‌ گرفته که بخشی از این بار را از دوش مدیران و مالکان کسب‌وکارها بردارد. به همین خاطر قرار شد نرم‌افزاری تولید شود که در هر زمان و مکان روی هر پلتفرمی قابل‌ استفاده باشد. نرم‌افزار ابری ساتراپ محصول این ایده است.»

او با بیان اینکه ساتراپ اولین ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای کاملاً ابری در حوزه خرده‌فروشی است، گفت: «نرم‌افزارهای ابری ساتراپ به جز صنف طلافروشی و داروخانه تمامی صنوف را تحت پوشش دارد و به آنها خدمات می‌دهد. همچنین، به طور ویژه و تخصصی روی صنف رستوران در حال فعالیت هستیم.»

سهیل قاسمیان‌زاده، مدیرعامل شرکت ساتراپ

مدیرعامل ساتراپ در ادامه درباره نرم‌افزارهای این شرکت بیان کرد: «نرم‌افزار رستورانی، به‌عنوان اولین محصول ساتراپ در سال 1397 وارد بازار شد. پس از آن، برای تکمیل زنجیره محصولات خود، نرم‌افزار فروشگاهی را ارائه دادیم. در ادامه، نرم‌افزارهایی همچون سفارش آنلاین رستورانی، انبارداری تولیدی و نرم‌افزار حسابداری به مجموعه اضافه شدند. از سال 1401 هلدینگ آسان‌پرداخت به ساتراپ اجازه داد تا بتواند با سایر پی‌اس‌پی‌ها نیز ارتباط داشته باشد. ساتراپ در حال حاضر، علاوه بر آسان‌پرداخت با چهار پی‌اس‌پی دیگر نیز ارتباط دارد و خدمات پرداختی آنها را در مجموعه خود پیاده‌سازی کرده است.»

نرم‌افزار باشگاه مشتریان از دیگر نرم‌افزارهای ساتراپ است. مدیرعامل ساتراپ درباره این نرم‌افزار گفت: «این نرم‌افزار برای صنوف مختلف خرده‌فروشی طراحی شده و عملکردش این‌گونه است که با پی‌اس‌پی و نرم‌افزار فروش کسب‌وکار شما ارتباط می‌گیرد و از روش‌های مختلف، مشتریان شما را شناسایی می‌کند. البته، هنوز این نرم‌افزار نهایی نشده، اما در دو تا سه ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.»


رونمایی از نسخه جدید سفارش آنلاین رستورانی


قاسمیان‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حدود شش روش پرداخت در نرم‌افزارهای ساتراپ پیاده شده، اعلام کرد: «توانستیم روش‌های مختلف پرداختی در آسان‌پرداخت از جمله پی‌سی کارت‌خوان اعم از سیار و ثابت، درگاه پرداخت، کیف پول و راهکارهای دیگر آسان‌پرداخت را در نرم‌افزارهای خود پیاده‌ کنیم. نرم‌افزار منوی دیجیتال و سفارش آنلاین برای رستوران‌ها نیز از دیگر محصولات ساتراپ است.»

او در ادامه یکی از تفاوت‌های ساتراپ با سایر نرم‌افزارها در این حوزه را در ارائه سرویس به‌صورت ابری دانست و در این زمینه بیان کرد: «با ساتراپ به فضای ابری نرم‌افزارها چه از داخل و چه از خارج کشور امکان دسترسی وجود دارد و ما در خارج از ایران، در حوزه خلیج‌ فارس و کشورهایی همچون گرجستان، تاجیکستان و قرقیزستان نیز مشتری داریم و در حال استفاده از نرم‌افزارهای ما هستند.»

مدیرعامل ساتراپ درباره حضور در نمایشگاه صنایع غذایی اظهار کرد: «حضور در نمایشگاه صنایع غذایی برای ما از جهت معرفی محصولات و آشنایی با هم‌صنف‌های خود حائز اهمیت است و این نمایشگاه نقطه معرفی و عرضه محصولاتی است که در سال‌های اخیر آنها را توسعه داده‌ایم. در سال 1401 تغییری در استراتژی‌های بازاریابی ساتراپ صورت گرفت و در پی آن، به طور مستقیم  وارد بازار انبوه شدیم و با مجموعه‌هایی همچون گروه اسنپ، گروه دیجی‌کالا، الوپیک و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات Ecommerce و… برای ایجاد سهولت در ارائه خدمات همکاری می‌کنیم.»

قاسمیان‌زاده در پایان صحبت‌های خود با اعلام اینکه در نمایشگاه صنایع غذایی از نرم‌افزار سفارش آنلاین رستورانی رونمایی خواهد شد، گفت: «در زمینه ارتباط‌گرفتن با سایر نرم‌افزارها که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، ساتراپ تمایل به همکاری و یکپارچه‌سازی دارد که امیدواریم حضور در نمایشگاه فرصت‌های خوبی در این راستا برایمان ایجاد کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.