راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در پنل «آینده خرده‌فروشی و قدرت خرید» تشریح شد / جزئیات همکاری تالی و تخفیفان با آسان‌پرداخت

پنل «آینده خرده‌فروشی و قدرت خرید» در نمایشگاه بین‌المللی «مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته» برگزار شد. در این پنل، فعالان حوزه فناوری‌های مالی ضمن ارائه توضیحاتی درباره همکاری تالی و تخفیفان با آسان‌پرداخت در زمینه سرویس بازگشت وجه و خرید اعتباری، یکی از چالش‌های سرویس اعتباری در ایران را هزینه زیاد پیاده‌سازی این سرویس تحت‌ تأثیر تورم اعلام کردند.

پنل «آینده خرده‌فروشی و قدرت خرید» با حضور بهنام محمدی، مدیر فروش راهکارهای سازمانی آپ؛ محمدرضا طاهری، معاون کسب‌وکار حوزه بازگشت وجه تخفیفان و آذر آزاد، مدیر فروش سامانه خرید اعتباری تالی برگزار شد.

بهنام محمدی، مدیر فروش راهکارهای سازمانی آپ با بیان اینکه آسان‌پرداخت در بین رقبا و مشتریان به نوآوری معروف است، اظهار کرد: «شرکت آسان‌پرداخت در طول فعالیت خود سعی کرده مبتنی بر نیازهای بازار، در صنعت پرداخت نوآوری ایجاد کند که اپلیکیشن آپ به‌عنوان محصول نوآورانه این شرکت، پلتفرمی برای ارائه نوآورانه خدمات پرداخت است.»

او در ادامه بیان کرد: «اپلیکیشن آپ به بستری برای تخفیفان و تالی تبدیل شده تا این دو پلتفرم از طریق تسهیل خدمات پرداخت بتوانند به افزایش قدرت خرید مردم کمک کنند.»


دسترسی کاربران آپ به خدمات تالی و تخفیفان


محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه ۱۳۰ خدمت متفاوت در آپ اشاره کرد و گفت: «از این به بعد، کاربران آپ می‌توانند هم‌زمان از خدمات تالی و تخفیفان هم استفاده کنند. نصب فعال آپ توسط ۶۴ میلیون کاربر در آپ نشان از استقبال کاربران از سوپراپلیکیشن آپ دارد؛ اما برای جلب کاربران نسل Z باید تمهیدات بیشتری در نظر بگیریم چون این نسل توجه ویژه‌ای به خدمات فناورانه دارد.»

به اعتقاد مدیر فروش راهکارهای سازمانی آپ، مقبولیت این اپلیکیشن در بین مردم و کاربرد بالای آن در معرفی سرویس‌های تخفیفان و تالی تأثیرگذار است.

محمدرضا طاهری، معاون کسب‌وکار حوزه بازگشت وجه تخفیفان نیز در این نشست ضمن معرفی مفهوم بازگشت وجه، درباره ورود تخفیفان به حوزه بازگشت وجه اظهار کرد: «تخفیفان از سال 1390 فعالیت خود را در تجارت الکترونیکی ایران با خدمت تخفیف به کاربران شروع کرده و از سال 1398 وارد فضای کش‌بک (بازگشت وجه) شده است. اتصال به کیف پول‌ها و تجمیع خدمات با تالی قدرت خرید کاربران را بیشتر خواهد کرد و از سویی تخفیف نیز به‌عنوان یک عامل مهم در این راه ارزش‌ افزوده دیگری برای کاربران ایجاد می‌کند. فروش تخفیفان در اواخر سال 1398 تحت‌ تأثیر شیوع ویروس کرونا صفر شد و به همین دلیل بنیا‌ن‌گذاران تخفیفان به فکر پیاده‌سازی سرویس بازگشت وجه آنلاین افتادند که در نهایت، این سرویس در اواخر سال 1398 پیاده شد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: «تخفیفان در حوزه خرده‌فروشی بزرگ‌ترین شبکه پذیرندگی کشور را دارد که بالغ بر 15 هزار صنف عضو این شبکه هستند. همچنین، تخفیفان در نظر دارد با مجموعه آسان‌پرداخت، سرویس بازگشت وجه را روی کارت‌خوان‌های اندرویدی اضافه و پیاده کند.»

به اعتقاد طاهری، سرویس بازگشت وجه و تخفیف در تخفیفان رقیب یکدیگر نیستند. او در ادامه توضیح داد: «تخفیف یک سرویس کوتاه‌مدت است، اما بازگشت وجه، سرویس بلندمدتی است.»


سیستم اعتباری در ایران هزینه تمام‌شده بالایی دارد


معاون کسب‌وکار حوزه بازگشت وجه تخفیفان با بیان اینکه مدل کسب‌وکاری تخفیفان مبتنی بر کارمزد است، ادامه داد: «سیستم اعتباری در ایران به‌ خاطر تورم، بهای تمام‌شده بالایی دارد و چون فضای فین‌تک در ابتدای این راه است باید با وسواس خاصی در این راه قدم برداشت. نقشه کاربران تخفیفان نشان می‌دهد کاربران آپ در سراسر ایران حضور دارند و همین فرصت خوبی برای فعالان این حوزه است.»

 طاهری همچنین با تأکید بر اینکه سرویس بازگشت وجه تخفیفان سقف ندارد، درباره عملکرد این پلتفرم برای جذب کاربران نسل Z نیز گفت: «کاربران نسل Z تاکنون در تخفیفان زیاد نبوده‌اند، اما به‌شدت روی این بازار تمرکز کرده‌ایم. ما در یک سال گذشته 10برابر رشد کرده‌ایم و سرویس‌های جدید تخفیفان نسل Z را هدف قرار داده‌اند تا بتوانیم با خلاقیت، این دسته از مشتریان را وارد دایره مشتریان‌ خود کنیم.»


سرویس اعتباری 50 میلیونی تالی


در بخش دیگری از این نشست، آذر آزاد، مدیر فروش سامانه خرید اعتباری تالی اظهار کرد: «مشتریان سازمانی یکی از اولویت‌های تالی هستند و برای تسهیل پرداخت به این مشتریان، سرویس خرید اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان راه‌اندازی شد که در صورت پرداخت اقساط به‌موقع این اعتبار، هیچ کارمزدی برای اعتبار دریافت نخواهد شد. برای پرداخت اقساط اعتبارهای بلندمدت شرایط اقساطی را فراهم کرده‌ایم که بهره این اقساط معادل سه درصد نسبت به مانده بدهی است.»

او در ادامه مشتریان خرد را هدف کسب‌وکار دیگر این پلتفرم اعلام کرد و گفت: «تالی در حال راه‌اندازی سامانه احراز هویت مشتریان است که این سامانه تا یک ماه آینده فعال خواهد شد.»

به گفته آزاد، مخاطبان اصلی تالی کاربران این پلتفرم هستند تا بتوانند به‌راحتی در 24 ساعت اعتبار دریافت کنند. او با بیان این مطلب توضیح داد: «با سرویس اعتباری تالی می‌توان قبوض را هم از بستر اپلیکیشن آپ پرداخت کرد. علاوه بر این، تالی در حال بستن قرارداد با برخی صرافی‌هاست و به‌زودی به حوزه سوخت و پرداخت‌های خرد همچون هزینه بنزین نیز ورود خواهد کرد.»

مدیر فروش سامانه خرید اعتباری تالی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از خدمات تالی باید از اپلیکیشن آپ استفاده کرد، گفت: «تالی هیچ محدودیتی برای همکاری با کسب‌وکارهای قانونی ندارد و سعی دارد کاربران با مدل‌های جهانی بومی‌سازی از شبکه اعتباری استفاده کنند.»

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تمرکز بیشتر تالی بر نسل Z گفت: «با توجه‌ به اینکه سرویس‌های اعتباری مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته هستند، برای این نسل جذابیت دارند و به همین منظور، در تالی سعی کردیم سراغ سازمان‌های با میانگین سنی پایین‌تر برویم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.