راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محصول جدید ابردراک رونمایی شد / زیرساخت توسعه هوش مصنوعی برای بانکداری دیجیتال

محصول جدید ابر دراک با نام «یادگیری خودکار ماشین در محیط توسعه و عملیات (MLOps) در حاشیه دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد. این محصول زیرساختی، ترکیبی از شیوه‌های DevOps و یادگیری ماشین برای توسعه و بهره‌برداری مدل‌های یادگیری ماشین است که می‌تواند در مسیر بانکداری دیجیتال به توسعه سریع‌تر برنامه‌های هوش مصنوعی و کاهش هزینه‌ها منجر شود.

استارتاپ شیرازی «ابر دراک» که در زمینه ارائه راهکارهای هوشمند و زیرساخت‌های ابری فعالیت دارد، در این همایش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با رونمایی از محصول جدید خود به نام «یادگیری خودکار ماشین در محیط توسعه و عملیات (MLOps)» در کارگاه معرفی محصول MLOps شرکت کرد.

هم‌بنیان‌گذار این شرکت، سارا راد در ارائه‌ای که به رونمایی از محصول جدید این شرکت مربوط بود، با اشاره به چالش‌های بانکداری دیجیتال گفت: «با اینکه استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری دیجیتال به ارتقای سرویس‌ها، بهبود امنیت، تجربه کاربری بهتر و مدیریت هوشمند داده‌ها منجر می‌شود، نمی‌توان از مشکلات زیرساختی که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی در عملیاتی کردن برنامه‌های هوشمند با آن مواجه می‌شوند، چشم‌پوشی کرد. ما در این مسیر می‌توانیم به سازمان‌ها کمک کنیم تا با سرعت بیشتری در این حوزه حرکت کنند و به شکل آسان‌تری، این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانند.»


معرفی محصول یادگیری خودکار ماشین در محیط توسعه و عملیات (MLOps)


بانکداری دیجیتال در سال‌های گذشته با هدف خودکارسازی فرآیند‌های سنتی، بهبود تجربه مشتریان، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌ها به توسعه خود ادامه داده است. با این حال معرفی هوش مصنوعی نشان داد این فناوری می‌تواند کاربردهای مختلفی ازجمله تشخیص کلاهبرداری، اعتبارسنجی یا توسعه چت‌بات‌های هوشمند برای پاسخگویی به مشتریان را داشته باشد. کاربردهایی که پیاده‌سازی آنها در بانکداری هوشمند می‌تواند فرآیندها را ساده‌تر کند و علاوه بر افزایش امنیت به کاهش هزینه‌ها هم منجر شود.

پیاده‌سازی این کاربردها در کنار اتوماسیون توسعه و استقرار، نیازمند منابع پردازشی و ذخیره‌سازی و زیرساخت عملیاتی در جهت اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی است و به همین دلیل، دستیابی به زیرساخت لازم برای تولید برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی به کمک شرکت‌های ابری مانند ابر دراک ممکن می‌شود تا عملیات آزمایش، یادگیری، توسعه و اجرا را به صورت پیوسته برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی تسهیل کنند. همچنین این زیرساخت عملیاتی، چرخه لازم برای بهبود سریع‌تر مدل‌های یادگیری ماشین (یادگیری براساس بازخوردها) را فراهم می‌کند.

سارا راد، هم‌بنیان‌گذار ابر دراک با اشاره به توانایی ابر دراک در ارائه زیرساخت مورد نیاز برای بانکداری هوشمند گفت: «هوش‌ مصنوعی به‌عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته در سطح جهانی و همچنین به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و حیاتی در صنایع مختلف مطرح شده و پیاده‌سازی آن در بانکداری دیجیتال علاوه‌ بر افزایش کارایی و سرعت در فرآیندهای بانکی، باعث هموار شدن مسیر ابداعات و پیشرفت‌ها در این حوزه خواهد شد.»

او در کارگاه معرفی محصول «پایپ‌لاین خودکار یادگیری ماشین»، در کنار معرفی چهارچوب‌های کلی محصول به موضوعاتی مانند یادگیری خودکار ماشین در محیط توسعه و عملیات در بانکداری هوشمند، معماری و اجزای MLOps، مزایای استفاده از MLOps و فرآیندهای MLOps اشاره کرد.

همچنین هم‌بنیان‌گذار ابر دراک در مورد محصول «یادگیری خودکار ماشین در محیط توسعه و عملیات (MLOps)» گفت: «ابر دراک، با هدف رفع چالش‌های تست و اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی در محیط‌های عملیاتی، این محصول را برای توسعه‌دهندگان الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مهندسان یادگیری ماشین و افراد تیم‌های عملیات در طیف وسیعی از کاربردها توسعه داده تا دغدغه‌‌ از دسترس خارج شدن سرویس زمان تغییر در داده‌های ورودی و نیاز به تکرار مجدد فرآیند یادگیری را حذف کرده و امکان استفاده از پایپ‌لاین به‌صورت سرویس و مانیتورینگ‌مدل در مرحله بهره‌برداری را فراهم کند. به همین ترتیب هوش مصنوعی و MLOps نقش مهمی در بهبود عملکرد بانکداری دیجیتال دارند و با افزایش توانمندی‌ها و بهبود مدل‌ها، این صنعت را به سمت آینده‌ای نوین هدایت خواهند کرد.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصول جدید ابر دراک، از طریق شماره 02191014197 با کارشناسان فروش آن در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.