راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول فرهنگیان کیپا عرضه شد / دور زدن چالش‌های تورمی با خرید اعتباری

کیف پول فرهنگیان فروردین سال ۱۴۰۲ توسط لندتک کیپا عرضه شد. این کیف پول اعتباری، راهکاری برای مدیریت مالی هوشمند و همچنین تأمین نیازهای زندگی روزمره فرهنگیان مبتنی بر اعتبار است. صاحبان این کیف پول اعتباری برای استفاده از اعتبار خود، نیازی به ضامن، چک و سفته ندارند. کیف پول فرهنگیان در حقیقت راهکاری اجرایی در مواجهه با تورم و مدیریت مالی است.

به گزارش روابط عمومی کیپا، این شرکت لندتکی، از فروردین امسال تا امروز با ارائه کیف پول فرهنگیان، ضرورت استفاده از اعتبار مالی را در بخش قابل توجهی از طبقه متوسط جامعه به نمایش گذاشته است. بررسی‌های انجام‌شده بیانگر آن است که راهکار اجرایی صنعت لندتک جا نماندن از تورم با تکیه بر اعتبار است. این روند در جامعه‌ای که تورم قابل توجهی را تجربه می‌کند، اغلب راهگشا و عملیاتی به نظر می‌رسد.

لندتک صنعتی است که ریشه در فناوری دارد. اما این نکته را باید مورد توجه قرار داد که گروهی از جامعه همچنان دسترسی به ابزارهای فناوری مثل گوشی‌های هوشمند ندارند. از همین رو کیپا با توجه به این بخش از کاربران کیف پول فرهنگیان شرایطی را فراهم کرده که نیازی نیست کاربران حتماً اپلیکیشن را نصب کنند. هرچند آمار و اطلاعات موجود درباره میزان دسترسی به گوشی‌های هوشمند بیانگر استفاده حداکثری از این امکان است، اما همچنان تعداد قابل توجهی از شهروندان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند.

راهکار «کیپا» برای این گروه استفاده هوشمندانه از فناوری در سطوح دیگر است. کاربرانی که به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند، امکان نصب اپلیکیشن کیپا را ندارند نیز با سازوکارهای تعریف‌شده از این اعتبار استفاده خواهند کرد.


نیاز صاحبان کیف پول فرهنگیان


حمید قنبری، مدیر مارکتینگ کیپا، با تأکید بر اینکه کیپا بیشترین همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای متنوع را دارد، گفت: «تمایل بیشتر صاحبان کیف پول فرهنگیان در این چهار ماه، خرید از فروشگاه‌های (FMCG) محصولات تندمصرف روزمره بوده است. از همین رو کیپا با فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارکت، رفاه، هایپرفامیلی، جانبو، هفت و دیلی‌مارکت قرارداد همکاری دارد.»

به گفته قنبری، یکی دیگر از حوزه‌هایی که فرهنگیان به عنوان دغدغه مطرح می‌کنند، خرید اقساطی لوازم خانگی است. در همین راستا کیپا به‌زودی از سرویس‌های جدید خود به منظور خرید اعتباری لوازم خانگی رونمایی خواهد کرد.

در این بین خرید محصولاتی مثل برنج نیز از درخواست‌هایی است که کاربران کیف پول فرهنگیان در نظرسنجی‌های انجام‌شده مطرح کرده‌اند. در همین راستا فروشگاه آنلاین «گیلان‌کشت» نیز به‌عنوان یک فروشگاه تخصصی محصولات بومی شمال کشور به فهرست فروشگاه‌های همکار کیپا اضافه شده است.

در روند توسعه ارائه خدمات آنلاین، فروشگاه‌های آنلاین بیمه‌دات‌کام، گیلان‌کشت و بارجیل به فهرست خدمات کیپا اضافه شده است.

دسترسی و فعال‌سازی کیف پول فرهنگیان از طریق سایت و اپلیکیشن کیپا برای کاربران این کیف پول ممکن شده است. استفاده از این اعتبار برای فرهنگیان شامل بهره و کارمزد نمی‌شود و نیازی هم به ضامن ندارد. همین موضوع روند استفاده از اعتبار را به شکل قابل توجهی ساده کرده و بهره‌وری از آن بیشتر شده است.


اعتبار و نحوه بازپرداخت


اعتبار کیف پول فرهنگیان در تابستان سال ۱۴۰۲، ماهیانه 2.5 میلیون تومان است. از نکات قابل توجه هم باید به شارژ مستمر کیف پول در شانزدهم هر ماه اشاره کرد. کاربران کیف پول فرهنگیان در صورت خرید اعتباری قبل از شانزدهم هر ماه، پایان همان ماه اقساط خود را پرداخت می‌کنند و اگر خرید اعتباری کاربران بعد از شانزدهم ماه انجام شود، اولین بازپرداخت پایان ماه بعد از حساب حقوق صاحب کیف پول انجام می‌شود. در صورتی هم که قبل از شانزدهم ماه با اعتبار کیپا خریدی انجام شود، اولین بازپرداخت پایان همان ماه انجام خواهد شد. 

اقساط کیف پول فرهنگیان به طور خودکار از حساب حقوق فرهنگیان کسر می‌شود. این روش بر کاهش دغدغه فرهنگیان در مدیریت زمان پرداخت اقساط اثرگذاری قابل توجهی داشته و تأخیر یا فراموشی پرداخت را به حداقل رسانده است. مدیریت و کاهش نرخ نکول نیز از دیگر دستاوردهای پرداخت خودکار قسط از حساب حقوق افراد است.

بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم «کیپا» بیانگر آن است که دسترسی گسترده صاحبان کیف پول فرهنگیان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از جذابیت‌های اصلی این کیف پول برای فرهنگیان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.