راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران‌کیش به انتخاب وزارت صمت در بین ۱۰ تولیدکننده برتر نرم‌افزار قرار گرفت / ضرورت تداوم رشد تولید نرم‌افزار

ایران‌کیش به‌تازگی در میان 10 تولیدکننده برتر نرم‌افزار کشور قرار گرفته است. در همین راستا مراسمی با حضور علیرضا موسوی، مدیرعامل ایران‌کیش و معاونین این شرکت برگزار شد. به گفته فرزاد اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر صنایع نرم‌افزار، این انتخاب کار ایران‌کیش را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه باید همچنان رشد تولید نرم‌افزاری را حفظ کند.

به گزارش روابط‌ عمومی کارت اعتباری ایران‌کیش، اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر صنایع نرم‌افزار وزارت صمت با اشاره به نمونه خواندن رشد تولید نرم‌افزاری ایران‌کیش و جذب آمار نیروی انسانی این شرکت گفت: «انتخاب ایران‌کیش به‌عنوان یکی از 10 تولیدکننده برتر نرم‌افزار کشور بر اساس شاخص‌های متعددی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین آنها تولید برتر این شرکت در زمینه نرم‌افزارهای تخصصی تراکنشی است. این نرم‌افزارها نیاز کشور را پاسخ می‌دهد.» مدیرکل دفتر صنایع نرم‌افزار وزارت صمت از ایران‌کیش بابت این عملکرد قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر صنایع نرم‌افزار وزارت صمت با تأکید بر اینکه انتخاب صنایع برتر در این وزارتخانه در 24 رشته تخصصی صورت می‌گیرد که یکی از آنها در بخش نرم‌افزار است، گفت: «شرکت‌های نرم‌افزاری باید بتوانند از نظر نیروی انسانی خود را حفظ و سپس تقویت کنند. یکی از موارد مهم در شرکت‌های نرم‌افزاری، نگهداشت نیروی انسانی و جلوگیری از مهاجرت آنها به خارج از کشور است. شرکت‌هایی هستند که در آینده نیروهای خود را از دست می‌دهند و این امر مشکل ایجاد می‌کند. شرکت‌های نرم‌افزاری هرچه بیشتر نیروی انسانی خود را افزایش دهند و همین‌طور نرم‌افزارهایی که در کشور مورد نیاز است را تولید کنند، وابستگی را کمتر خواهند کرد.»

او در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد: «در صنعت نرم‌افزار 95 درصد تولیداتی که صنایع ما استفاده می‌کنند، تولیدات داخلی است و 35 هزار نیروی متخصص داریم.» 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.