راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت صنایع یاس ارغوانی عنوان کرد / بانک‌ها در مسیر دیجیتال باید به دنبال یک شریک استراتژیک باشند

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی ضمن بیان اینکه بانک‌ها برای پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال باید یک شریک استراتژیک خوب داشته باشند، گفت: «هنوز از قابلیت‌های بانکداری الکترونیک به طور کامل استفاده نکرده‌ایم؛ اما این به معنای این نیست که به دنبال پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال نباشیم.»

به گزارش «راه پرداخت»، حسن زادمهر، مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در هجدهمین رویداد فیناپ در سخنرانی خود از تجربیات خود در دوران مدیریت در یک بانک در زمینه بانکداری دیجیتال و الکترونیک صحبت کرد و در این زمینه اظهار کرد: «مهم‌ترین مؤلفه در بانکداری دیجیتال خلق ارزش برای مشتریان بانک است و هر کسی که در چرخه بانکداری دیجیتال صاحب مشتری شود، برنده است؛ بنابراین، بانک‌ها در مسیر بانکداری دیجیتال و الکترونیک باید به دنبال تعریف یک شریک استراتژیک خوب باشند.»

او در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: «هر ضلعی از پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال اگر بتواند ارزش‌های بیشتری را برای مشتری خلق کند، پایدارتر از باقی خواهد بود. در این زمینه، به بانک‌ها توصیه می‌کنم که بازی‌ساز و بازیگردان باشند و باقی ذی‌نفعان طبق نقشه‌ای که بانک‌ها طراحی کرده‌اند، نقش خود را ایفا کنند.»

طبق گفته مدیرعامل شرکت صنایع یاس ارغوانی، بانک‌ها برای تداوم کسب‌وکارشان باید بازی‌ساز بانکداری دیجیتال باشند. او ضمن اعلام این مطلب در ادامه گفت: «در کشور هنوز از تمام قابلیت‌های بانکداری الکترونیک استفاده نشده و این به این معنا نیست که به سراغ بانکداری دیجیتال نرویم.»

زادمهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بانکداری الکترونیک و دیجیتال ضمن بیان مسیر تعامل آی‌تی‌ها در حوزه بانکی اظهار کرد: «فعالان آی‌تی به ما در ابتدا مطرح کردند که بستری ایجاد شود تا شر‌کت‌های بزرگ به بانک وابسته شوند. در پی آن، یک سامانه پیاده‌سازی شد تا شرکت‌های بزرگ برای انجام عملیات بانکی از طریق آن اقدام کنند و دیگر نیازی به حضور در شعبه نباشد.»

او در ادامه بیان کرد: «در مسیر الکترونیکی شدن بانکداری، فعالان حوزه آی‌تی پیشنهاد دادند فروش و توزیع گندم نیز از بستر نرم‌افزار و سامانه انجام شود. پیشنهاد فروش بنزین نیز از دیگر موضوعات بود؛ بنابراین، برخی از پیشنهادات فعالان فناوری اطلاعات را تأیید و اجرا کردیم، اما برخی دیگر را اجرا نکردیم.»

مدیرعامل شرکت صنایع یاس ارغوانی ادامه داد: «پس از این، وزارت اقتصاد به بانک‌ها تکلیف کرد که برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال برنامه‌ریزی کنند و در این زمینه، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه با تحول دیجیتال، بانک‌ها از بین می‌رود، اما بانکداری باقی می‌ماند، مطرح شد که این صحبت‌ها به مذاق بانکی‌ها خوش نیامد.»

طبق گفته زادمهر، در مسیر تحول دیجیتال بانک‌ها با حجم زیادی اطلاعات ناشناس مواجه شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.